HW phaser/flanger

Ramoonus

Hallo allemaal
Ik ben opzoek naar een hardware flanger (of nog beter) een phaser
Deze moet zo diep kunnen gaan dat je de basis er bijna niet van kan horen :halleluja
Dit in tegenstelling tot mn behringer virtualizer 1000

De verkoper heeft me al af ge raden om gitaarpedalen (zoals behringer of boss) te kopen
Hij raade me een rack aan

Na wat zoekwerk (bij thomann en musicstore koln)
Kwam ik uit op 1 serie producten:
MAM Cf1: Chorus/Flanger
http://www.thomann.de/thoiw7_mam_cf1_prodinfo.html
Mam RS3 Resonator
http://www.thomann.de/thoiw7_mam_rs3_resonator_prodinfo.html
Mam Phaze 2
http://www.thomann.de/thoiw7_mam_phaze_2_prodinfo.html

Het 2e product dat ik vond was de moogerfooger MF-103, maar jij vind ik te duur

Wat waren de argumenten van "de verkoper" om geen gitaar pedalen te overwegen en alleen te kijken naar een rack variant?

"Impedantie mismatch en signaal verlies als je het niet goed aansluit", als argument kan ik me nog in verplaatsen maar verder....
De mooiste Flangers en Phasers zijn namelijk nog altijd in pedaal vorm gemaakt.

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Wat waren de argumenten van "de verkoper" om geen gitaar pedalen te overwegen en alleen te kijken naar een rack variant?

"Impedantie mismatch en signaal verlies als je het niet goed aansluit", als argument kan ik me nog in verplaatsen maar verder....
De mooiste Flangers en Phasers zijn namelijk nog altijd in pedaal vorm gemaakt.
frequentiebereik
(aangezien mn dx7 10-20.000hz kan)

en vooral diepte

Laatste heeft niks met de vorm waarin het apparaat zit.
Eerste geld maar voor een aantal units.

Los daarvan: een Phaser effect tussen de 10.000 en 20.000 hertz is niet relevant...

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Laatste heeft niks met de vorm waarin het apparaat zit.
Eerste geld maar voor een aantal units.

Los daarvan: een Phaser effect tussen de 10.000 en 20.000 hertz is niet relevant...
ow k
heb je dan nog een lijstje klasiekers voor me aub :engel:

btw ik zoek eentje die lijkt op de flanger/phaser van kontakt 2, qua diepte

Re: HW phaser/flanger

Origineel geplaatst door Ramoonus
De verkoper heeft me al af ge raden om gitaarpedalen (zoals behringer of boss) te kopen
Hij raade me een rack aan

Klopt helemaal. Op een pedaaltje verdient ie niet zoveel als op een lekker rack FX van een keer of 5 zoveel eypo's

-C-

Re: Re: HW phaser/flanger

Re: Re: HW phaser/flanger

Origineel geplaatst door C738
Klopt helemaal. Op een pedaaltje verdient ie niet zoveel als op een lekker rack FX van een keer of 5 zoveel eypo's

-C-
maybe was het omdat ie 20 euro zou moeten inversteren om het te bestellen
en dan koop ik m niet :bekdicht:

Klassiekers zijn onder andere:

Electro Harmonix Electric Mistress
Electro Harmonix Small Stone
MXR Phase 45, 90 en 100
Mutron BiPhase, Phasor I en II en Flanger
Maestro PS1a

Zoiets wil je horen?

Dit zijn allemaal fel gegeerde pedalen die niet om ed hoek van de straat te koop sijn. Dus ik weet niet of dit zinnige informatie is.
Maar je hoeft natuurlijk per se een klassieker te kopen. Er zijn nog veel meer mooie pedalen en 19" flangers en phasers gemaakt.
Het enige dat ik wilde zeggen is dat je niet definitie de pedalen hoeft af te zweren. Het mag natuurlijk wel. Maar doe dat dan om een goede reden en niet omdat een verkoper een paar onzin dingen vertelt.

Succes met zoeken.

hier moet je wezen.

Een uitgebreide database van analoge flangers/phasers/delays/reverbs, met van elk apparaat samples, met verschillende instellingen, en telkens dezelfde brongeluiden; een gitaargeluidje, een oberheim matrix-1000 pad, en nog wat dingetjes: de perfecte manier om die apparaatjes eens 1 op 1 te vergelijken.

Back