[Track] vaag breakbeat achtig iets

Hij is echt geinig! Er kan van alles en nog wat bij want het is een tikkie kaal. Misschien nog wat sneller en iets meer groove er in. Extra opvulling met dromerig strings. Misschien wel leuk om in de break zo'n vette d&b bassline te gebruiken en weer opbouwen naar een nieuwe climax.
Zat mee te doen, is een goede basis!

thx, hmm ik vond dat ik er al zoveel had ingestopt maar er kan inderdaad nog meer bij, xal 's kijken..
die solo is in 1 keer live opgenomen 8)
dus die moet sowieso nog wat bijschaafd worden
alle geluiden behalve drums is wederom xp-80

Jajajaja, Bahamut laat weer eens horen dat je heel relaxte dingen kunt maken met weinig gear...... Toppie!

Of hij heeft een enorm vette studio en neemt hij ons keer op keer in de maling!

Er zitten meerdere invloeden in, lekker laidback maar toch aanwezig en gezien de gear
die je hebt gebruikt, lekker.

beetje Daft Punk Breakbeat?

Klinkt inderdaad best wel relaxed. Je kunt inderdaad een hoop doen met maar 1 synthesizer. Ik deed in het begin ook alles met alleen m'n Roland JV-1010 (het nummer Force4 van mij staat hier ook nog ergens in de track list, is ook alleen met de JV-1010 gedaan).

Ik heb in ieder geval een oprmerking over het begin:
de allereerste sound is best wel gaaf, maar misschien een beetje op zichzelf staand t.o.v. de rest van de intro sounds, misschien zou je de overgang naar de beat wat geleiderlijker kunnen maken, dat toffe geluid houdt er een beetje 'zomaar' mee op. Tip: nog een andere vage sound erbij om de overgang te overbruggen.
Verder vind ik het een lekker dromerig nummer, maar zoals fuse al zei, extra dromerige strings erbij kan geen kwaad. Zoek een mooie (wat doffe) zachte (analoge) strings uit.

rond 2min 40 komt er een "acid" geluidje bij, die had al eerder zijn komst aan mogen kondigen.... zodat ie aan het hoofddeuntje gaat trekken.. if you catch my drift.. ik heb het afgeluisterd! en das niet altijd.

Back