Yamaha Gx 1 + filmpjes + foto's:8

Woooww wat een stoer ding toch ook... filmpjes nog niet eerder gezien!
Hoewel niet bepaald enthousiast bespeeld, toch 'n :biertje:

en dan staat er ook nog doodleuk een CS80 boven de fender rhodes zonder dat daar melding van wordt gemaakt in hun synths lijstje

de GX1 de mothership der synths zei je?....where the hell is the captain?!

Was dat geen CS60? Daar zie ik namelijk nog een vermelding van staan... http://www.roth-handle.nu/instruments/synths_cs60.htm

<EDIT> OK, je had 't al gezien... :D

Verder een boel obscure instrumenten ook! Vako Orchestron, Bergman Clavitron en andere orgeltjes, vreemde drumdoosjes.

met 250 kg aan gear moet je meer kunnen doen dan dit :)

laten we eerlijk zijn..
uit een mc303 haal je vettere geluiden dan uit dit oma-orgel

gx1_sepia2fin.JPG

deze gaat met gemak de contest "lelijkste apparaat ooit" winnen!

die roth handle site is indrukwekkend qua gear verzameling
maar die filmpjes die zijn echt butter dan butt

steevast zit er een of andere wino op zo'n uiterst exotisch synthje te hameren alsof tie of bezigheidstherapie zit :r
spelen ho maar, alleen een beetje aankutten om de dag door te komen;

wat zou het toch mooi zijn als ze met die mooie apparaten filmpjes maakten á la
deze dude

Gaaf hoor,

Gisteren nog met Kent Spong gebabbeld over de GX1. Die blijkt onderhoudsvriendelijker te zijn dan de CS80. Het ding is vooral hol van binnen waardoor je er overal goed bij kunt. De afmetingen zouden vooral nodig zijn geweest om imposant over te kunnen komen als artiest :dubbel:

Dus, als je er één tegenkomt, gewoon doen !

Dus, als je er één tegenkomt, gewoon doen !

Hmmm, vorige week stond er hier nog 1 bij het grofvuil. Maar ja, twijfels twijfels he... ;)

Origineel geplaatst door Vl1
Die Modular achter zijn rug staat er zeker voor joker?

Ach, Emerson had toch altijd wat op het podium om te slopen? Dit keer weer es wat anders dan de messenact met z'n B3! }:|

Maar serieus, ik denk niet dat het zo makkelijk is om een GX-1 te interfacen aan een externe synth.
Een poly-CS gaat namelijk ook al niet zonder ingewikkelde knutseltoeren.

Origineel geplaatst door VanHeckis
:okdan: :okdan: :okdan:

ik heb die ABBA gemist ;{

wat nu?
Ja, me too!
Hanz, upload die 's naar YouTube, joh ;)

Om maar eens terug te komen op dit onderwerp: ik zie genoeg modulars met Moog- of ARP-filtertjes. Is het mogelijk om op z'n minst 1 stem van dit monster na te bouwen met de juiste modules (en modulatie-trucjes), en zo ja, wat is daar voor nodig?

Ik weet het niet bij de CS-serie... die dingen maken me helemaal in de war. Ik verwacht drukknopjes en sliders met waardes ernaast, geen rocker switches en orgelregisters.

Back