Bye Bye Berlin [minimal/electro?]

D

Deleted member 18007

Guest
Naar aanleiding van m`n bliksembezoek aan Berlijn (nu alweer twee maanden geleden...sjeus wat gaat de tijd hard)

Bye Bye Berlin

Het nummer is meer nog een idee en beschrijft eigenlijk het gevoel op de zondagochtend in Berlijn na twee dagen rennen en vliegen. Mixtechnisch istie niet perfect (tijdelijke opstelling spullen en geen moeite genomen om te finetunen)Stereobeeld is niet je van het en het is nu nog te eentonig...Eigenlijk nog te vroeg om te posten dus...MAAR...ik vind de vibe zelf zo lekker en wilde die graag met jullie delen :luv:

Gear:
-MP7
-MM
-Juno6 getriggerd door 707

voordat de hoge tonen er in vallen vind ik um echt heerlijk!! 8~
De hoge tonen echter vereisen nog wat tuning; liggen nog niet lekker in de mix.
Maar zoals je al zei; hijs nog lang nie af...
toch alvast petje af...
:okdan:

Wow, lekkere geluiden zeg! Heerlijke track. Heerlijk rustig, en toch energiek. Het fijn afstellen van de mix is idd het enige wat er aan ontbreekt. En misschien is het wel lekker om vooral over de ritmes en de bas wat delay te zetten, dat maakt 't lekker dynamisch. (kan ook aan mij liggen hoor, ik ben echt dol op delays....). En 't geluidje dat er na zo'n 3 minuten bij in komt vind ik nog niet helemaal top, maar ook dat kan misschien in de mix bijgesteld worden. Waar komt ie uit trouwens? Micromodular?

:halleluja

Gevoel goed overgebr8...mooi!

Die hoge "lead" is idd te schel, het enige geluid waar ik ook echt moeite mee had om te bouwen. Ik vind hem wel kloppen qua vibe, maar die patch moet idd gefinetuned worden.
Over de beats mag idd wel een (gefreaktweak)delaylaylay :eureka:
Basje...laat ik misschien wel iets meer moduleren.
Beats : MM
Lead en Comp: MP7-> eigen patches (voor zover dat kan met een Rompler ;))
Basje: Juno

Owja....voor de mensen die meer visueel zijn ingesteld...

Attachments

• bye bye berlin.jpg
    bye bye berlin.jpg
    165,5 KB · Bekeken: 104
te gek chill nummer, probeer de hoge tonen door een warmer te halen. :luv:

Nou ,ik had detrack thuis bij je beluisterd en vond hem ereug lekker klinken!
EN dat doet ie nu nog steeds!...............................idd frequentie aanpassen ,misschien wat stereo enhancing om de sounds in het stereobeeld meer ruimte te geven maarmoet eerlijktoegeven het klnkt tijdloos toch?:halleluja :halleluja :halleluja

Eneeuh mooie still ! je laatste pic!:biertje:

subtiel trackje. Fijne geluiden. Misschien valt er naast de bas ook nog wat te varieren in de beats?

Voor de rest bijzonder geslaagd :)

'ns ff luisteren :)

lekkere sfeertje idd, je past wel een oud 'truukje' toe wat heel veel gebruikt is om die sfeer voor een groot deel te verkrijgen, nl, die 2 string-accoorden laten afwisselen.

Neemt niet weg dat het lekker klinkt, maar bij mij was die 2 accoorden truuk altijd een gevolg van een monotone bassline, zo ook bij jou.

Ik zou proberen om om de 16 of 32 maten iets met die bassline te doen, al is het alleen maar transposen, je zal zien dat dat inspiratie oplevert voor meer accoorden. (als je dat wil tenminste)

Hoe dan ook, het kabbelt lekker voort en het is lekkere achtergrond muziek.

Lekkere geluidjes moon! zeker gaan uitwerken dit, want 't is nog geen rothzegtdoemaarkrachtkuur, maar ik hoor toch wel echt "jouw stijltje" *D

Grtz Rem

@dre, föhn is aan het opwarmen 8o)

@mindbleep, heb spiegels voor m`n speakers gezet en daar een microfoon voor...Ik moet zeggen, het stereobeeld is een stuk beter nu 8o) Weet jij trouwens hoe laat het is?

@dhr kwokkemans, Leuk dat je de beats noemt. 100% mee eens. Geluiden laat ik zo, maar heb een aantal ideeën nu om de beat meer variatie te geven. Wanneer knal jij wat online? ;)

@demian, Dank voor je commentaar. Leuk om te lezen, alles wat je schrijft is precies andersom gegaan....De strings, daar is het mee begonnen. Vond ik echt een mooi geluid en pastte bij gevoel. Vandaar uit ben ik verder gegaan. Veel afwisseling geprobeerd, maar op deze manier klonkt het gewoon het beste (bij m`n gevoel...blablaat). Daarna heb ik de beats uit de MM gepakt, dit was een patch die ik gebouwd hadom de MM en MP7 elkkaar te laten leren kennen. Het geluid klopte. Maar het klonk te koud en daar keek de juno een beetje verdrietig..."waarom mag ik niet mee doen?" Geluid gemaakt, 707 aangezet en rimshot geprogrammeerd....
Het transponeren vind ik snel als een truukje klinken. (In een eerdere track gedaan en vind ik op het randje klinken ;)) Maar ga het nog wel even proberen ook bij deze track. Dank dat je m`n impulsieve actie even geanalyseerd hebt. Zal ik onthouden voor als ik een keer even iets uit de mouw moet schudden ;) :okdan:

@rem...Dank. Ik vind het leuk dat je ROTZEGDOEMAARKRACHTKUUR als m0n0 standaard ziet. Het bakkie waarmee ik dat nummer mee gemaakt heb (en geen backup van de sequence...hahahaha) is de deur uit. Je brengt me wel op een idee nu. Dat nummer opnieuw bouwen, betere apparatuur nu... Komt die EP toch nog vol :)

Iemand anders nog ideeën?

Vind het iets teveel 'phase' hebben ..

En ja mss wel iets voor op een EP maar dan liefst B2 of zo ..
Tis nu net iets te thematisch maar ja das mijn mening natuurlijk
en heb helemaal geen negatieve commentaar !

Origineel geplaatst door Frederik654
Vind het iets teveel 'phase' hebben ..

En ja mss wel iets voor op een EP maar dan liefst B2 of zo ..
Tis nu net iets te thematisch maar ja das mijn mening natuurlijk
en heb helemaal geen negatieve commentaar !

Wat bedoel je met phase? Ik snap niet helemaal wat je daarmee bedoelt...
Hehehe...het bekende B-kantje. Je hebt wel geliujk hierin. Dit zou niet geschikt zijn voor A-kant.
Negatief commentaar mag hoor (mits onderbouwd) anders moet ik hier niet posten ;)
Dank voor luisteren!

Back