nou euh.. De grote Eminent 2000 thread dan maar?

Unic

El Musica
Om te beginnen ff een demootje dan...

let wel!! Er gaat wel het 1 en ander mis. knopje van de arpeggio blijft ineens hangen, registers iets te hard etc..etc..:D

Maar het geeft wel een goed beeld van het potentieel van de 2000. Een hypermodern orkest uit "1976"? hehe :dubbel:

live klinkt het toch wel een stukkie beter. Maar het credo blijft luiden... Je moet wel van het geluid houden hoor:D

U hoord in het nummer in 1 x gespeeld:
1x auto arpeggio
1x auto accompaniment accoorden
1x auto bas sequence

1xstrings onderklavier

1xbaspedaal sound

rit o matic

boven klavier
1x hammond sound
1x drawbars met stop o matic (het ratelende)
1x strings
wow en waw sound:D hehehe

sustain + chorus + orbitone + tremolo effecten

Het orgel is erg onhandig in gebruik (teveel aan knoppen om hem snel om te kunnen zetten).
Maar oh zo leuk!! :luv:

Demootjuhh Eminent 2000

Ik hou wel van die sound hoor :{ Er zit onzettend veel warmte in in ieder geval. De strings klinken toch wel heel herkenbaar; de drums trouwens ook, een typerend rhitmix geluid.

Kortom:
Snippets, foto's (van binnen en buiten), anekdotes, reparatieverslagen en de rest :L

En ik ben de eerste die je feleciteert...

@jgeers
Bedankt!!:) ik bn er dan ook erg blij mee. En dat voor niks ;)
Ik wil uiteindelijk toch een aparte sectie maken op mijn website met van alles omtrent dit instrument. Ik heb al het 1 en ander verzamelt.

Dus globaal beeld van alles versies.
reparatie
betere demo's
foto's

@Jena
Hij is erg groot!

150+ kilo
70 cm diep. (pedalen en kruk niet meegeteld)
130 cm diep met kruk en pedalen.
125 cm breed
120cm hoog.

De strings kan ik gaan gebruiken voor in mijn muziek. En verder gewoon spelen. erg verslavend:D:D

Reuze aanschaf !:okdan:

laat ons vooral ook die stringsectie eens duidelijk horen. Daar gaat het de meesten hier waarschijnlijk om, toch ? Ik ben erg benieuwd of die gelijk is aan de 310 / solina string ensembles of dat er wellicht toch duidelijke verschillen zijn.

mooie sound zit erin, maar dat harpichordgeluid kan toch geen orgel maken met zo een scherpe attack
is dat niet een soort synthgedeelte ?

persoonlijk lijkt deze me leuker dan de 310 , met die wah orgelsounds.

Origineel geplaatst door turtel
mooie sound zit erin, maar dat harpichordgeluid kan toch geen orgel maken met zo een scherpe attack
is dat niet een soort synthgedeelte ?

persoonlijk lijkt deze me leuker dan de 310 , met die wah orgelsounds.

tja er zit een erg groot verschil tussen de 310 en de 2000 dan ook.

Hoe de harpichord wordt gemnaakt weet ik niet. Wanneer spreek je over synth of orgel is dan mijn vraag?:) de basis zal hetzelfde zijn, alleen de tweak mogelijkheden niet natuurlijk.

Misschien dat iemand anders het antwoord beter weet.:confused:

dat klinkt beregoed man. mooi warm en helder geluid, wel gedateerd misschien maar ja dat doet er niet toe. het is maar wat je d'r mee doet en het is bij jouw wel weer in goeie handen zo te horen :)

verdorie hebben die nog altijd zo de zelfde klank dan 15 jaar geleden ? Ik heb er zo eentje gehad (p90 naar ik mij heriinner). Je had er ook een kleine versie van zonder stringbass en andere klanken. Het is één van de interessante dingen geweest die mij nog meer met muziek hebben doen bezig houden.

Ik ben het ding eigenlijk gewoon grotendeels vergeten. Erg he, ik wilde eens op de site van eminent gaan kijken maar die maken blijkbaar alleen nog kerkorgels ? Ik weet dus echt het typenummer niet meer.

Origineel geplaatst door CosmicDreamer
Erg he, ik wilde eens op de site van eminent gaan kijken maar die maken blijkbaar alleen nog kerkorgels ?

Ik weet niet of ik er mensen vrolijk mee maak door dit te vertellen, maar met de interesse in de oude Eminents op dit forum leek het me wel relevante informatie.

Een collega van me is naast zijn normale baan handelaar in digitale kerkorgels en vertelde me dat hij in de loop van de jaren al tientallen Eminents verschroot heeft. Model 310 en ik geloof dat hij ook 410 en 540 noemde. Hij neemt ze mee als inruil en in zijn markt, waar alleen realistische pijporgel imitaties tellen, zijn die dingen waardeloos.

Ik heb hem in ieder geval gevraagd mij het te laten weten als hij ooit een Yamaha Electone met een '1' in het typenummer tegenkomt ;) .

Origineel geplaatst door Marijn
Ik weet niet of ik er mensen vrolijk mee maak door dit te vertellen, maar met de interesse in de oude Eminents op dit forum leek het me wel relevante informatie.

Een collega van me is naast zijn normale baan handelaar in digitale kerkorgels en vertelde me dat hij in de loop van de jaren al tientallen Eminents verschroot heeft. Model 310 en ik geloof dat hij ook 410 en 540 noemde. Hij neemt ze mee als inruil en in zijn markt, waar alleen realistische pijporgel imitaties tellen, zijn die dingen waardeloos.

Ik heb hem in ieder geval gevraagd mij het te laten weten als hij ooit een Yamaha Electone met een '1' in het typenummer tegenkomt ;) .

ik heb een Yamaha electone HS7... das 7 keer een 1 !!!!:D

kopen voor ..euh.... 10.000 euro? hahahaha

Origineel geplaatst door Unic
ik heb een Yamaha electone HS7... das 7 keer een 1 !!!!:D

kopen voor ..euh.... 10.000 euro? hahahaha

Ik zal er eens over nadenken ... maar ga er maar niet vanuit dat dat heel lang wordt ;).

Voordat ik ruimte ga maken voor een orgel moet het wel iets heel bijzonders zijn. Op dit moment kan er nauwelijks een extra synth bij.

Hehe ik hoor Guru Josh - Infinity in de demo, klopt dat? In het midden ongeveer..

De geluiden klinken heel simpel maar wel mooi

Check de Eminent 310 thread, daar heb ik het zeer recentelijk nog uitgebreid opgeschreven...

Back