Presets moe!

Peekay

Ingeburgerd
Beste mensen!

Ik heb de afgelopen tijd veel gehoord over het maken van eigen geluiden met vsti's. Ik wil zelf ook eigen geluiden gaan maken. Ik vind net als vele andere de presets niet orgineel genoeg om als basis van je tracks te dienen.

Mijn vraag is hoe ik hier het best mee kan beginnen? Wat voor vsti kan ik hiervoor het best aanschaffen? Moet ik eerst beter verdiepen hoe synths in elkaar zitten?

Hier zullen vast al topics over zijn. Maar ik kon niks vinden. Ik wist niet goed op welk trefwoord ik moet zoeken. Dus mijn excuses als hier al veel topics over zijn.

Alvast bedankt!

Wat me uit je vraag niet echt duidelijk wordt, is welke presets jij beu bent, presets van wat voor synth/software. Eigen geluiden kan je met elke synth maken. Als je iets meer specifiek zou kunnen omschrijven wat voor soort geluiden jij wilt, is het een stuk makkelijker een goed advies te geven.

Het maakt eigenlijk niet zoveel uit waar je mee begint, als je het concept maar een beetje doorkrijgt:

Misschien is de MS2000r wel wat voor je: daar staat de structuur van je geluid heel duidelijk op.

Ok da's geen softsynth maar toch...

Re: Presets moe!

Origineel geplaatst door Peekay
Moet ik eerst beter verdiepen hoe synths in elkaar zitten?

dat lijkt me idd de belangrijkste stap als je zelf wilt gaan programmeren. Als je weet wat de belangrijkste onderdelen van een doorsnee (virtueel-) analoge synth doen en hoe die elkaar beïnvloeden dan kun je aan de slag. :)
De belangrijkste onderdelen die je eigenlijk op elke synth wel kunt vinden zijn:

oscillators
filters
envelopes
lfo's

als je die onder de knie hebt kun je van daaruit verder werken naar dingen als

FM (frequency modulation)
arpeggiators
effecten
modulaire synthese (zelf je synth bouwen uit losse onderdelen)

probeer te begrijpen hoe het signaal door een synth loopt en welke onderdelen op welk moment van invloed zijn en hoe dit vervolgens weer het eindresultaat beinvloedt.

Kijk eens aan hier heb ik wat aan! echt Toppie!

Ik wil namelijk Trance leads maken. In die presets zitten alleen maar van die standard geluiden. Ik kloot er wel vaak aan er verander ze natuurlijk, maar het lijkt me vet om dan geluiden proberen te maken die niet zo standaard zijn. Want ik neem aan dat de betere producers daar ook zelf geluiden voor maken? of werkt dat anders?

Back