probleem met adat-opnames

Remmelt

75 Sounds
Beste mensen,

Als ik in een live situatie een multi-track opname wil maken op adat, loop ik tegen het volgende probleem aan:

Ik gebruik een mackie onyx waarbij ik via de analoge (db-25 multiconnector) direct outs de verbinding naar de adat maak.
Dit gebeurt prefader, -insert, sends en eq, en post-gain wat volgens mij heel normaal is en op de meeste tafels standaard is..

Nu is het probleem dat wanneer ik microfoons extra gain moet geven voor het zaalgeluid, ze overstuurd binnenkomen op de adat. Op de tafel oversturen ze dan nog niet.
Op de adat kan ik geen rec-levels instellen. Er zit ook geen -10dB/+4dB schakelaar ofzo op.

Op zo’n moment moet ik dus kiezen voor het zaalgeluid of voor de opname. Geen prettige situatie.

Hoe doen jullie dit?? Is routen via een andere tafel de enige mogelijkheid om dit te fiksen?? (ik heb vaak niet veel ruimte, dus een extra mixer zou echt in de weg staan)

Remmelt

Wat is bij jouw adat precies, dat snap ik niet helemaal.

zo een..

Attachments

• 0110832.jpg
    0110832.jpg
    12,2 KB · Bekeken: 105
Gebruik je ipv de ongebalanceerde jack ingangen die "block" connector op de ADAT? De jackingnagen zijn -10 dBv terwijl die block connector +4dBu is.

Toon, nee; ik gebruik de jack inputs. Maar misschien komt ie daarom dus al te hard binnen?? da's behoorlijk ruk.
Heb net twee van deze kabels aangeschaft. rib uit mn lijf 8o)

edit: die multie gaat dus achterin de onyx he. ff voor de duidelijkheid :)

Attachments

• blaat.gif
    blaat.gif
    14,7 KB · Bekeken: 118
Misschien is dit wat voor je (slechts 1x19")

Ja, ik had 'm ook al gespot; is misschien wel een optie idd. Fuck is wel dat ik 2 adats tot mn beschikking heb, dus moet ik ook 2 van die dingen kopen.. =(

lijkt er haast wel op dat dat de meest voordehandliggende oplossing is..

Origineel geplaatst door Remmelt
Toon, nee; ik gebruik de jack inputs. Maar misschien komt ie daarom dus al te hard binnen??

Je moet ook die multi-pin connector op de ADAT gebruiken. Jackinputs zijn -10 dBv op blackface ADAT's.

Dan zou ik dus in dit geval op zoek moeten gaan naar multikabels met aan de ene kant zo'n db-25 connector, en aan de andere kant zo'n adatblok.
Geen flauw idee of dat bestaat.. (ik zal eens googelen..)

Maar dat zou volgens jou mijn probleem wel oplossen??

Het leuke van zo'n Behringer MX882 ertussen is natuurlijk wel dat ik dan controle heb over al m'n rec levels..

Ik zal er nog eens stevig over nadenken.

Misschien moet ik toch ook maar eens sparen voor die firewire optie van de onyx en een vette laptop.

Als iemand verder nog tips heeft: gaarne!! :)

Origineel geplaatst door Remmelt
Dan zou ik dus in dit geval op zoek moeten gaan naar multikabels met aan de ene kant zo'n db-25 connector, en aan de andere kant zo'n adatblok.
Geen flauw idee of dat bestaat.. (ik zal eens googelen..)

Maar dat zou volgens jou mijn probleem wel oplossen??

ja, ik denk dat zelf solderen het goedkoopste gaat zijn.

zelf solderen
8o) 8o)
dat zal een mooie knoeiboel worden bij mij, maar ik kan misschien een collega vragen. Het is idd. waarschijnlijk de goedkoopste optie.

Pim, die ProCo heeft idd. veel toffe spulletjes!! enig idee van de nederlandse importeur??

Back