lexicon mx 200

Haha bij mij zat er volgens mij gewoon 1 bij hoor :)
iig: prima spul, omslachtig als vst dus ik gebruik hem gewoon om wat geluiden door heen te halen en als bv de-esser tijdens de tracking van vocals. (zit vanalles op, zoals rotary, vibrato, compressor (dbx))
Ik ben alleen helemaal gewend aan plugins dus moet me er echt toe zetten om hem te gebruiken...

kan iemand eens een screenshot maken met de mx-200 in VST mode?

ik heb meerdere usb kabels maar die zijn te kort :stupid
ben nu toch wel erg benieuwd ...

ff in cubase o.i.d. en dan op printscreen drukken ... en dan paste in paint o.i.d.

dank :)

mja opzich zou dit ook wel makkelijk via midi gaan ...

stel dat t ook via vst kan is t opzich wel handig als je midi poorten te kort komt
anders zie ik t nut er niet echt van in
behalve dat je presets kan instellen zonder achter je pc vandaan te kruipen voor de luie mensen onder ons

Origineel geplaatst door ver1ver2
hmm
ik heb m pas net. ga binnenkort de manual ff lezen
zou leuk zijn idd

Tom

toevallig gooi ik net die doos op zolder zie ik op de zijkant ook dat plaatje staan van de mx als plugin ..
en er staat bij dat alles te automatiseren is vanuit recording applicaties :)
erg handig dus ... en zeker meer als alleen een bonus...

Ik vind het wel raar van die mx200 dat er geen spdif op zit. Betekent dat je de mx200 als plugin gebruikt maar dat de audio gewoon door je converters moet via de ordinaire outputs>?>

Idd... Heb m nu een tijdje maar k ben best gewend geraakt aan het 'makkelijke' van software VST plugins met als gevolg dat k het vaak omslachtig vind. Heb nu sinds kort wel meer in en outputs dus misschien komt ie toch nog tot zn recht.
Voorlopig is het een mooie reverb voor over de monitoring tijdens het zingen haha

Tom

Attachments

• mx200_500.jpg
    mx200_500.jpg
    62,5 KB · Bekeken: 116
mx200

mx200

Ik snap nog niet helemaal hoe het werkt, misschien kan iemand het mij uitleggen.
Stel ik sluit de MX aan:

Ik open Cubase, pak een audio kanaal, kies de MX plugin en kies een leuke galm
Kan ik dit maar 1 keer oproepen , of kan de MX meedere effects over meerdere kanalen weergeven?

Als ik daarna me audio met de lexicon zo willen exporteren uit me seq, moet ik dan nog het audio
signaal door de lexicon halen?? Nee toch, anders heeft het toch geen VST functie, dan is het
gewoon een editor voor de effects. En niks geen VST.

Ik hoop dat het duidelijk is,

Vind het zelf een beetje warrig.

Gr

Geweldig ding!

Geweldig ding!

Ik heb de MX200 al een tijdje en ben echt helemaal :verkoght:!
Ik gebruik het apparaat als externe soundFX aangesloten via patchbay.
Daardoor kan ik ieder ander effectapparaat ervoor of erachter plaatsen.
Daarnaast is de sound van deze effectbak echt heel goed, ook vergeleken met de oudere versies die ik ook nog in bezit heb.

Ik droom ervan dat ik mijn patchbay kan automatiseren via vst :mega:
Maar dat heb ik nog nooit eerder gezien (hardwarematig)
Het grote voordeel van de vst functie van de mx200 is namelijk dat je alle instellingen met je track mee opslaat en dus niet in het apparaat maar gewoon in je software track. daardoor kan ik bij een maatje van me met een andere mx200 in zijn studio gewoon verder mixen zonder dat ik instellingen moet opschrijven of moet exporteren via midi of wat dan ook....

Daarnaast is het heerlijk om de effecten van de mx200 volledig te automatiseren! :okdan::halleluja

Ik heb de MX200 al een tijdje en ben echt helemaal :verkoght:!
Ik gebruik het apparaat als externe soundFX aangesloten via patchbay.
Daardoor kan ik ieder ander effectapparaat ervoor of erachter plaatsen.
Daarnaast is de sound van deze effectbak echt heel goed, ook vergeleken met de oudere versies die ik ook nog in bezit heb.

Ik droom ervan dat ik mijn patchbay kan automatiseren via vst :mega:
Maar dat heb ik nog nooit eerder gezien (hardwarematig)
Het grote voordeel van de vst functie van de mx200 is namelijk dat je alle instellingen met je track mee opslaat en dus niet in het apparaat maar gewoon in je software track. daardoor kan ik bij een maatje van me met een andere mx200 in zijn studio gewoon verder mixen zonder dat ik instellingen moet opschrijven of moet exporteren via midi of wat dan ook....

Daarnaast is het heerlijk om de effecten van de mx200 volledig te automatiseren! :okdan::halleluja

Je hebt wel via Midi aanstuurbare patchbays, bijvoorbeeld de Signex Smartpatch: http://www.signexweb.co.uk/Docs/1. Signex Info/1. Brochures/Smartpatch.pdf

Ik heb een Mini Kaoss Pad gekocht, maar ben niet zo tevreden van het volume van de output. Dus overweeg ik deze te ruilen tegen een MX-200. Is deze ook geschikt voor hardware-only of is het meer voor software op de PC? Ik gebruik namelijk enkel hardware.

Wat is nou eigenlijk de opvolger van de MPX110 aangezien die een legacy product is? Helaas is mijn mpx100 kapot. Een leuk onderdeel van de mpx100 vond ik de delays, die waren midi syncable maar toch met veel variaties. Heeft de MX200 die functionaliteit ook?

Back