schuif voor sh101

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

EDP

elke dag pannekoeken
hehe voor mij ligt een mooie blauwe sh101.
ik heb hem wel flink moeten schoonmaken. dus ik heb hemhelemaal uit elkaar gehaald. nu is ie dus prachtig

alleen de de puls schuif(schuif pot meter) van de source mixer is niet helamaal ok meer:
of hij klinkt heel zacht (elke stand)
of alleen in de hoogste stand (open) geeft hij het maximale geluid.

weet iemand of die schuifjes nog te krijgen zijn of dat er misschien nog een andere oplossing voor is?

ja maar ja maar. ik wil alleen maar weten of die schuifjes nog te krijgen zijn...:)

het solderen enzo kan ik zelf wel. en ik weet wat er precies aan de hand is

Toen ik mun JD-800 kreeg deden de schuiven van Cut-off en Master-Volume raar. Ook een aantal switches moest ik errug hard indrukken. Ik kon deze onderdelen gewoon bij Roland Benelux bestellen, ze hadden er enkele op voorraad. Het proberen waard, denk ik. Het duurde een paar dagen voordat ik ze binnen kreeg, en kostte nagenoeg niets.

Re: schuif voor sh101

Origineel geplaatst door EDP
hehe voor mij ligt een mooie blauwe sh101.
ik heb hem wel flink moeten schoonmaken. dus ik heb hemhelemaal uit elkaar gehaald. nu is ie dus prachtig

alleen de de puls schuif(schuif pot meter) van de source mixer is niet helamaal ok meer:
of hij klinkt heel zacht (elke stand)
of alleen in de hoogste stand (open) geeft hij het maximale geluid.

weet iemand of die schuifjes nog te krijgen zijn of dat er misschien nog een andere oplossing voor is?

Waarschijnlijk heeft het sleepkontakt van de schuif een oplawaai gehad waardoor hij nu geen goed kontakt meer maakt. Je zou kunnen proberen om de schuif open te maken (schuif lossolderen en openbuigen) en dan het sleepkontaktje weer zo te buigen dat het weer kontakt maakt zoals het hoort.

Als er geen redden meer aan is, dan kun je bij Roland Benelux of bij Senso proberen om een nieuwe schuif te krijgen. Het is een 100K (B) schuif van 30 mm lang, type S301BP405-100KB (Rolandnr. 13339421).

Veel succes! :)

Re: Re: schuif voor sh101

Re: Re: schuif voor sh101

Origineel geplaatst door Boemtsjak

Waarschijnlijk heeft het sleepkontakt van de schuif een oplawaai gehad waardoor hij nu geen goed kontakt meer maakt. Je zou kunnen proberen om de schuif open te maken (schuif lossolderen en openbuigen) en dan het sleepkontaktje weer zo te buigen dat het weer kontakt maakt zoals het hoort.

Als er geen redden meer aan is, dan kun je bij Roland Benelux of bij Senso proberen om een nieuwe schuif te krijgen. Het is een 100K (B) schuif van 30 mm lang, type S301BP405-100KB (Rolandnr. 13339421).

Veel succes! :)

kijk aan deze info heb ik wat. bedant boemtsjak!!

Wat ga je dadelijk doen met die sh-101....
Voor veel te veel geld verkopen of ruilen met mij?

ik hou hem zowie zo eerst een tijdje heb altijd een mc202 of een sh101 gewild maar vond ze iets te duur nu heb ik deze mooie blauwe. (alleen ff die schijf dus vervangen).

ps wat hou ik toch van synths waarbij je de ocilators kunt laten moduleren dmv ruis:)

hee edp op ebay.com staat volgens mij die schuif
part nr 133339421 voor vco sourese mix vcf
by now 12,99 $ shipping ww 2,50 $
ongebruikte slider en zo te zien 3 st kaps
zoeken dan Roland en dan sh-101

he bedankt!
ik ga eerst ff morgen roland bellen. kijken of hun wat voor me kunnen betekenen en anders bestel ik hem hier wel.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back