[sax+breaks+orgeltje] Saxalicious (Curly Version) (werkt nu ook in internet explorer)

no_disc

Vintage dozen aan de top!
[sax+breaks+orgeltje] Saxalicious (Curly Version) (werkt nu ook in internet explorer)

Zo, ik heb onlangs weer een nummertje afgewerkt en ben er best tevereden over:)
Het is compleet gemaakt met freeware en gratis aangeboden samples van op het internet (de samples die bij mijn progs zaten waren niet echt zo bruikbaar;) )

Hier is de link: www.nodisc.6x.to (bovenste player)

P.S.: tips over de mix zijn altijd welkom, ik heb het moeten afmixen op (weliswaar ge-equalizede) pc-speakertjes

Laatst gewijzigd:
belangrijke update: hij werkt nu ook in internet explorer8)

ik testte hem altijd in firefox en daar werkte alles perfect, maar blijkbaar ging er in internet explorer iets mis....sorry aan iedereen die een wit kadertje kreeg ipv een player

Ik vind de sax wel tof, maar de rest is niet echt bijzonder. Ik denk dat je een iets meer intelligente bassline moet gebruiken. De mix is niet echt super, maar ik denk dat 't moeilijk wordt om 't te verbeteren. De breakbeat neemt namelijk heel veel ruimte in en klinkt erg lofi. Maar volgens mij is dat 1 sample, dus moeilijk aan te passen. De rest van de mix is wel owke.

ik vind m lekker
wel bekende vaak gehoorde break maar niet hinderlijk....de sax is ook zeer fijn

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Ik denk dat je een iets meer intelligente bassline moet gebruiken.
euh, wat bedoel je met intelligent?:)

Origineel geplaatst door no_disc
euh, wat bedoel je met intelligent?:)
Wat ingewikkelder, een paar nootjes extra of zo. Dan past ie beter bij de sax.

hmm, ja....iemand anders raadde me aan da baslijn wat simpeler te maken:P
tja, dat wordt nog eens wat via trial & error naar een melodietje zoeken:)

De saxlijn en de lo-fi breaks vind ik goed maar de sample die je gebruikt voor de baslijn (dat is er maar een denk ik) die trekt op niet veel, dit moet je nog veranderen. Verder wel een leuk nummertje misschien nog iets meer variatie invoeren?

ik ben in feite van plan dit nummer van een iets andere baslijn te voorzien en sommige stukken weg te laten en ook een andere versie in een andere stijl te maken, dus ook een soort variatie maar dan wel gesplitst over 2 tracks

Back