De moeite om uit te zenden naar leebelkens?

INLAND EMPIRE

Ouwe rot
Wat vinden jullie? Is het te ééntonig zoals ik denk of is het de moeite zoals men mij zegt? kHeb hier 8 trackies en zou er graag wat feedback van jullie bij willen :)

________________________________________________________________________________________________

1. That Same Old Song
2. Peoples Poetry (Part 2)
3. Medication Kicks In
4. Franky And The Girl
5. Teacher Of The Drums
6. Hello Goodbye
7. Considering Transitions
8. Our Transmission
________________________________________________________________________________________________

Veel luisterplezier! :dj: .... en kom maar op met die kritiek!

Ik heb niet alles helemaal geluisterd (moet zo aan het werk), dus een beetje door de nummers geskipped, maar mijn eerste indruk is, dat het wel lekker klinkt allemaal, maar dat het wat mij betreft net te veel gewoon grooves blijven; ik mis iets in de nummers.
Ik mis zowiezo solo's, met name in het eerste nummer, maar in de rest zit ik daar ook op te wachten; van die lekkere trompetsolootjes enzo, en verder mag het van mij nog wel wat zweveriger en dubbyer allemaal; meer geklooi met delays enzo; van die typische dubeffecten, want ik vind dit album zowiezo wat dub-achtig (ik moet denken aan burnt friedman & the nu dub players).

Al met al dus lekkere tracks, die met wat extra's en wat geexperimenteer dope tracks kunnen worden :okdan:

ik vind het erg oke moet ik zeggen .. drums van 1 zijn wel erg oke .. ook lekker veel variatie en oke opbouw ( los van de bovengenoemde solo's) beat bij 2 vind ik iets minder .. maar nr 1 vind ik al top .. en die laatste 20 seconden vanav 3:55 vind ik het lekkerste ! hoe heb je die beat gemaakt ? zelf gesampled ? of komt het uit zo'n vst met allemaal samples en grooves ? je drums bij de uptempo dingen vindt ik sneller door de mand heen vallen .. maar das ook smaak denk ik

Bij 4 heb je lekkere variatie in de drums .. of eigelijk bij alle drums wel .. al klinkt het laag en midden net een beetje plastic .. maar dat is bij masteren wel op te lossen .. je mix laat dat welk toe namelijk ..

luister eens naar platinum pied pipers, waajeed, mad lib, jay dee ( slum village ook dus)

waar mix je mee ? en wat gebruik je aan apparatuur ? ik denk computer maar kan me vergissen

Om nou die arme jongen meteen te confronteren met detroit materiaal, mad'r ;)

hihi... nee moet je echt eens doen. Je producties zouden nog toffer zijn als er een bepaalde rawness in zou zitten.

Verder vind ik de groove van die eerste track inderdaad echt tof. Geen trompetsolotjes aub, daar wordt het zo loungy van en dat kennen we nou wel.

Mag juist allemaal wat viezer. wel zang of raps... of spoken word, zou er goed bij passen.

Check ook eens de dingen van het Cookin' label (downtempo sublabel van de keizer van de jazzy drum&bass: ltj bukem)

Nog ff schaven en dan is het zeker nice!

Doet me aan sommige nummers van de fun loving crimanals denken.
hele relaxde beat:peukie:

Thx crowd :)
mn beats zijn gemaakt met samples van vynil, sample cd´s & vst synths. Alles is natuurlijk digitaal (dwz pc´s en een mPC). Nr. 1 tem 4 zijn me Reason gemaakt, 5 tem 8 met mn mpc. Mn uptempo ritmes hebben misschien wat werk nodig. Maar ik ben amper met dnb beats bezig. Mn bedoeling is om loungie stuff met hiphop invloeden te maken met af en toe wat snellere dansbare ritmes. Een vriendin van me speelt de germaanse fluit (een dwarsfluit ghehe ;) ) maar is me dat moeilijk goed in de mix te krijgen. Ik maak wat diepere muziek en de dwarfluit heeft nogal hoge frequenties. Maar het lukt wel hoor, de eerste track heeft sinds gisteren wat fluitjes aan boord. (kzal de track strak trug uploaden) Binnen een maand ofzo ga ik met mn tracks naar een studio in Gent waar een maat van me een opleiding heeft, als hij aan zn praktijk begint kan ik is een paar keer langskomen en gaan we ook wat trompetten opnemen 8~
Ik heb onlangs ook geprobeerd met een rapper maar ondanks die gast da wel kon, verknoeide die mn tracks, ik hou niet zo van rappers. Het maakte mn tracks ordinair.
Maar jullie vinden wel dat er potentieel in mn trackies zit? Tof! :z

ik ga het toch maar proberen. ondertussen zijn de songs al beter en meer gevarieerd.
de totale tijd vd cd is 25 minuten, 8 tracks

Hebben jullie uberhaupt een idee waar ik met deze muziekjes terecht kan in Belgie of Nederland? Der zit ook een dnb-teKno track bij met een gechopte amen break, je kent dat wel. Voor de rest ist wa hiphop achtige lounge muziek.
Ik heb eens gehoord dat je best je gegevens op de cd zelve schrijft/ kleeft. Hebben jullie nog tips? Zou ik hem eerst een beetje laten masteren of is dat niet nodig? De CD klinkt eigenlijk al zeer goed in de wagen, hifi speakers, disco woofers en door de headphones.
Als men demos krijgt, hoe beluisteren ze die dan meestal? Cd-speler? Computer? En hoe luisteren ze dan? De ganse tracks 1 voor 1? Of skippen maar .... ?
Zal ik er ook een MD bijsteken?
Mn gegevens en bio.... zal ik die in het cd bookletje steken? Of apart erbij?
Im lost here.... Hoe gaat zoiets in zn werk? Iemand ervaring ermee? Of heeft er iemand een label waar demos toegestuurd worden?
Het is niet bepaald een cv met sollicitatiebrief dat je verzendt..
Alle tips zijn welkom!
Bedankt

Origineel geplaatst door Missing Links
Om nou die arme jongen meteen te confronteren met detroit materiaal, mad'r ;)

hihi... nee moet je echt eens doen. Je producties zouden nog toffer zijn als er een bepaalde rawness in zou zitten.

Verder vind ik de groove van die eerste track inderdaad echt tof. Geen trompetsolotjes aub, daar wordt het zo loungy van en dat kennen we nou wel.

Mag juist allemaal wat viezer. wel zang of raps... of spoken word, zou er goed bij passen.

Check ook eens de dingen van het Cookin' label (downtempo sublabel van de keizer van de jazzy drum&bass: ltj bukem)

Nog ff schaven en dan is het zeker nice!

cookin' label ? van vincent ? nah zou het niet doen !
althans als ie nog steeds dezelfde dingen uitbrengt en draait
om uit te brengen misschien wel interresant !
( moet wel zeggen dat ik niet echt veel van het cookin label ken)

gelukkig wil island minder D&B doen .. dus dat is mooi !

anyway deze gast heeft talent .. dat hoor je meteen
dus hup aan de echte shizzle .. detroit , jazzanova, bugz in the attic , dax i kue, spacek !

als ik hem trouwens echt gek wil laten worden laten ik wel de tracks van DOMU horen
( OMFG !! die gast is onaards .. echt TE gewoon ! )

En dwarsfluit is super ! rappers ook als ze weten wat ze zeggen !
goeie mic en goed pre doet al wonderen ! maar doe eerst wat ervaring op in een andere studio ja !

hier wat links die je zeker moet gaan tjekken !

www.4hero.co.uk hier komen de meeste djsets voorbij ! ook veel tracks !

heb wat links voor je eruit gevist :

http://s44.yousendit.com/d.aspx?id=28YHQMPA3BJP13OY6BX40UPUCZ
http://www.offtrack.org/podcast/ ( de mixen zijn echt top alhier .. )
http://www.brokenbeatradio.com/shows/bbradio-090905.html

luister vooral hoeveel aandacht aan de tracks wordt besteed .. een house nummer doe je in 1 dag maar hier hoor je echt monnikenwerk !

wat je track betreft .. ze zijn er nog niet helemaal
ik zou ze nog verder uitwerken .. meer verdiepingen erin ..
dat je je vastbijt in tracks is al duidelijk .. nu nog die afwerking en je bent er !

laat je je iig inspireren door de bovenstaande djsets ..
ziekelijk shit !

succes !

Cookin ligt inderdaad minder in de lijn van wat jij en ik leuk vinden, maar deze tracks passen er wel beter bij.

Maar goed... wat je zegt is natuurlijk wel waar:

dus hup aan de echte shizzle .. detroit , jazzanova, bugz in the attic , dax i kue, spacek !

Meteen maar aan de opvoeding.

Domu is absoluut de king... seji ook, maar dat waren ze al in hun d&b tijd op reinforced. Wist je trouwens dat Marc De Clive-Lowe en Nathan Haines ook in de credits van heeeele ouwe metalheadz en reinforced platen zijn terug te vinden?

Check de ouwe d&b van alaska & paradox, dat zijn beats waar mening brokenbeat producer nu nog een puntje aan kan zuigen. En nee, niet van die random squarepusher shit, maar gewoon vette polyritmiek.

Origineel geplaatst door Missing Links
Cookin ligt inderdaad minder in de lijn van wat jij en ik leuk vinden, maar deze tracks passen er wel beter bij.

Maar goed... wat je zegt is natuurlijk wel waar:

Meteen maar aan de opvoeding.

Domu is absoluut de king... seji ook, maar dat waren ze al in hun d&b tijd op reinforced. Wist je trouwens dat Marc De Clive-Lowe en Nathan Haines ook in de credits van heeeele ouwe metalheadz en reinforced platen zijn terug te vinden?

Check de ouwe d&b van alaska & paradox, dat zijn beats waar mening brokenbeat producer nu nog een puntje aan kan zuigen. En nee, niet van die random squarepusher shit, maar gewoon vette polyritmiek.

goed gezien .. ben niet zo bekend met oude d&b .. had het al snel gezien
photek met nin blablaba trok ik wel maar die stofzuigerbas kwam me echt te snel de keel uit ..
maar ik zou idd eens wat oude tracks van deze boys moeten zoeken ..

( trouwens polyritmiek kan je ook erg mooi maken door random aan de gang te gaan en dat op te slaan en er op door te borduren .. je moet alleen de juiste stukjes uit de random stukken halen .. herkennen is stap 1 voor het zelf maken .. maar dat terzijde )

en het mooie aan DOMU is dat ie ook nog eens een fantastische dj is ..
het idee wat ik bij zijn muziek krijg ( total freedom .. no rules !! ) zo draait ie ook

seji daarintegen is zich te bewust van wat er wel en niet opgepikt wordt ...
dat is ook te horen aan hun remixen die toegankelijker zijn ..

dat kan je van DOMU niet zeggen .. die doet gewoon alsof de wereld niet bestaat ..

maar we dwalen weer af .. je hebt idd een punt dat het cookin label een zeer geschikt label is voor deze tracks ..

ken iemand die bevriend is met vincent .. dus als island er zelf niet uitkomt wil ik hem wel doorsturen !

Origineel geplaatst door Ensemble
En wat verstaan de heren eigenlijk onder polyritmiek?

verschillende maatsoorten door elkaar

bijv. :

een acidlijn op 3/4 en een beat op 4/4
de ene heeft 5 en de andere 4 maten om op tegelijk uit tekomen

oftewel 3/4 en 4/4 gecombineerd

oef! wat een interassante reacties! bedankt allemaal. :halleluja
MadR, ik contacteer je zeker en vast als ik er zelf niet uitkom
ik ga ook eens die links checken se

Ondertussen zijn de tracks wat meer uitgewerkt.
U kan ze hier downloaden in zip formaat. 25 megs, is in een paar minuutjes binnen met een goede verbinding. hier is de voorlopige website met de link maar dat werkt bij sommige mense ni...

Misschien even ongerelateerd : zet op je demo maximaal 4 (of als ze korter zijn, 5) nummers. Zet de beste vooraan. 8 is teveel, dus dat wordt schrappen. Mooi designtje voor de hoes wil ook nog wel eens meewerken, en duidelijk alle methodes over hoe je bereikt kan worden.

bedankt Goozer ;)

kan je niet beter alle tracks erop zetten, maar dan ingekort? zodat ze alles horen maar het toch snel gebeurd?

Back