Ableton live 5

Tech-Len

Ingeburgerd
hallo allemaal,

ik heb sinds kort Ableton live 5 aangeschaft en ik gebruik het naast reason 3.0..

maar nu het probleem,

als ik meer als 6 a 7 sporen benut in ableton dan loopt de computer vast of ableton krijgt een fout melding..

weet iemand hoe ik dit zou kunnen aanpakken..

mijn systeem:

Amd athlon 2000+ (1667Mhz)
1024mb ddr
hd 80 gig wd 7200rpm
soundblaster live
64mb video
win xp

Lennart:D

Welke foutmelding krijg je precies? En wat gebruik je op die 6 a 7 sporen?

En wat is je cpu verbruik op dat moment? Wat voor drivers gebruik je ASIO/DirectX en wat is je latency?

Eneuh: Waarom koop je Ableton Live 5 en gebruik je een Soundblaster Live om muziek mee te maken? Beetje rare bezuiniging lijkt me! Zeker gezien de soundblaster reeks een gaming/multimedia kaart is.

ik weet dat het idd me soundblaster kan echt niet meer...(wat is een aanrader?)

ik gebruik de mme/directx drivers en zowel de input en de output staan erg laag.. op 38 en 23ms
als ik die hoger zou zetten reageert ableton weer heel traag

de overall latency heb ik zo gezet dat die op 0ms staat

de foutmelding onstaat als ik veel geluiden uit bv de redrum inlaat en ik ze allemaal een aparte track geef in Ableton

ableton reageert dan niet meer.. maar reason blijft wel werken en de rest van de pc doet het ook gewoon

als ik zover ben dat ableton niks meer doet komt de cpu komt niet boven de 50 a 60% als ik taakbeheer bekijk.
en het geheugen gebruik komt ook niet boven de 80 a 90 mb

Origineel geplaatst door Tech-Len
ik weet dat het idd me soundblaster kan echt niet meer...(wat is een aanrader?)

ik gebruik de mme/directx drivers en zowel de input en de output staan erg laag.. op 38 en 23ms
als ik die hoger zou zetten reageert ableton weer heel traag

de overall latency heb ik zo gezet dat die op 0ms staat

de foutmelding onstaat als ik veel geluiden uit bv de redrum inlaat en ik ze allemaal een aparte track geef in Ableton

ableton reageert dan niet meer.. maar reason blijft wel werken en de rest van de pc doet het ook gewoon

als ik zover ben dat ableton niks meer doet komt de cpu komt niet boven de 50 a 60% als ik taakbeheer bekijk.
en het geheugen gebruik komt ook niet boven de 80 a 90 mb

Wat betreft geluidskaart, zelfs een realtief oude M-audio kaart zou al 10x beter zijn. Of Echoaudio. Allemaal best betaalbaar en gewoon goed.

Vreemd verhaal, die 0ms latency begrijp ik niet. Da's erg lastig te realiseren. 23ms is voor een directX driver volgens mij wel erg laag, Krijg je geen glitches?

probeer eerst eens of de ASIO4ALL drivers je systeem beter laten draaien... ASIO is toch wel handig om een beetje soepel te draaien www.asio4all.com

glitches krijg ik niet als ik de latency nog wat lager zou zetten dan wel..

ik heb die asio driver geinstalleerd maar ook zonder resultaat.

ik ga straks maar een nieuwe soundcard halen... zou het probleem mischien oplossen.

Dit is de foutmelding die Ableton geeft... ik kan er geen wijs uit worden

<?xml version="1.0" encoding="UTF-16"?>
<DATABASE>
<EXE NAME="Live 5.0.1.exe" FILTER="GRABMI_FILTER_PRIVACY">
<MATCHING_FILE NAME="Ableton Live Engine.dll" SIZE="1765376" CHECKSUM="0x66402F1E" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0x0" LINKER_VERSION="0x0" LINK_DATE="07/21/2005 22:13:06" UPTO_LINK_DATE="07/21/2005 22:13:06" />
<MATCHING_FILE NAME="Live 5.0.1.exe" SIZE="15122432" CHECKSUM="0x4F2F9E6C" BIN_FILE_VERSION="1.0.0.1" BIN_PRODUCT_VERSION="1.0.0.1" PRODUCT_VERSION="Live 5.0.1" COMPANY_NAME="Ableton" PRODUCT_NAME="Live 5.0.1" FILE_VERSION="5.0.1" ORIGINAL_FILENAME="Live.exe" LEGAL_COPYRIGHT="Copyright © 1999-2005" VERFILEDATEHI="0x0" VERFILEDATELO="0x0" VERFILEOS="0x40004" VERFILETYPE="0x1" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0x0" LINKER_VERSION="0x0" UPTO_BIN_FILE_VERSION="1.0.0.1" UPTO_BIN_PRODUCT_VERSION="1.0.0.1" LINK_DATE="07/21/2005 22:44:30" UPTO_LINK_DATE="07/21/2005 22:44:30" VER_LANGUAGE="Duits (Duitsland) [0x407]" />
<MATCHING_FILE NAME="OceanA.dll" SIZE="4096" CHECKSUM="0x2DDBD3D1" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0x0" LINKER_VERSION="0x0" LINK_DATE="07/21/2005 22:14:04" UPTO_LINK_DATE="07/21/2005 22:14:04" />
<MATCHING_FILE NAME="OceanM.dll" SIZE="5632" CHECKSUM="0xAB10BA20" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0x0" LINKER_VERSION="0x0" LINK_DATE="07/21/2005 22:12:04" UPTO_LINK_DATE="07/21/2005 22:12:04" />
</EXE>
<EXE NAME="kernel32.dll" FILTER="GRABMI_FILTER_THISFILEONLY">
<MATCHING_FILE NAME="kernel32.dll" SIZE="967680" CHECKSUM="0x7DF0EAD2" BIN_FILE_VERSION="5.1.2600.0" BIN_PRODUCT_VERSION="5.1.2600.0" PRODUCT_VERSION="5.1.2600.0" FILE_DESCRIPTION="DLL-bestand voor Windows NT BASE API-client" COMPANY_NAME="Microsoft Corporation" PRODUCT_NAME="Besturingssysteem Microsoft® Windows®" FILE_VERSION="5.1.2600.0 (xpclient.010817-1148)" ORIGINAL_FILENAME="kernel32" INTERNAL_NAME="kernel32" LEGAL_COPYRIGHT="© Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden." VERFILEDATEHI="0x0" VERFILEDATELO="0x0" VERFILEOS="0x40004" VERFILETYPE="0x2" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0xFABCD" LINKER_VERSION="0x50001" UPTO_BIN_FILE_VERSION="5.1.2600.0" UPTO_BIN_PRODUCT_VERSION="5.1.2600.0" LINK_DATE="09/06/2001 20:23:52" UPTO_LINK_DATE="09/06/2001 20:23:52" VER_LANGUAGE="Nederlands (Nederland) [0x413]" />
</EXE>
</DATABASE>

Geen ide,....crasht ie alleen met Reason?

Overigens is het nooit de kaart die een crash veroorzaakt he....kan alleen de dirver zijn!

ik was vergeten erbij te vermelden dat Ableton alleen cracht als ik die 7 of meer tracks tegelijk aan het recorden ben

reason gaat vrolijk verder met waar ie mee bezig was

zou 1024mb/ddr dan mischien toch niet voldoende zijn?

Laatst gewijzigd:
Als ik zo die foutmelding lees gebruik je een inmiddels beruchte illegale windows (build 2600) versie.
Dat weet ik niet 100% zeker, maar als het toch zo is dan weten iig al een puntje wat niet helemaal kuis is.

Origineel geplaatst door fuse
Als ik zo die foutmelding lees gebruik je een inmiddels beruchte illegale windows (build 2600) versie.
Dat weet ik niet 100% zeker, maar als het toch zo is dan weten iig al een puntje wat niet helemaal kuis is.

Echt ongelooflijk wat een onzin. :stupid

Die foutmelding zou op een legale versie van windows exact hetzelfde zijn. Build 2600 is gewoon de versie die RTM is gegaan. Elke versie van XP is dus 2600 (ook op de legale versie van de laptop van m'n werk waar ik nu op zit). Heeft helemaal niks met illegaal te maken.

Het hier aangegeven veband tussen build 2600 en illegaal bestaat dus helemaal niet en heeft nooit bestaan.

Kijk maar op welke willekeurige XP pc dan ook in dxdiag (START -> type dxdiag -> enter).

Dus nee, er is geen verband met een illegale versie van windows!

voorlopig hebben ze bij ableton geen zin om te reageren op me topic...

ik heb in een ander forum zitten kijken en ik denk toch dat het probleem aan me soundblaster live ligt.

Heb je ook al even met de latency, CPU en testtoon gespeeld, kijken of de PC crasht bij een bepaald CPU gebruik?

Vaag...

Dan zou ik kijken of je ergens een andere geluidskaart kan lenen en kijken of het enig verschil oplevert.

Tuurlijk is er wel een verband tussen de windows versie en al dan niet goed werken van je software.
Heb vaak zat bij anderen met van die k*tproblemen zitten hannessen en ze hadden die MSDN versie van die build en ik heb zelf een legale versie met SP2 en ik heb geen centje pijn. (op wat wazige drivers na af en toe)

Zowieso als je problemen wilt voorkomen moet je gewoon alles legaal draaien. Da's geen garantie dat het altijd goed werkt, maar dan weet je zeker dat iig dat het daar niet aan kan liggen. Microschoft brengt niet voor niets zoveel bugfixes aan op hun software. Dat zit ook bij die aanschafprijs inbegrepen.

En die Live geluidskaart is wat oud maar op zich nog redelijk genoeg om te gebruiken om te monitoren.
Als je toch alles digitaal houdt dan heeft het iig geen effect op de kwaliteit.
Snap dan ook niet dat mensen hier overheen stappen en beweren dat je een betere geluidskaart moet hebben.
Als je dat al doet dan doe je dat omdat je monitoring beter voor elkaar wilt krijgen.
Maar als je er ook mee opneemt dan is het wel de moeite waard om over een nieuwe na te denken.
En vooral even ook zoeken want hier zijn al heeeeel veel draadjes over geweest.

En wat ik me bij Ableton 5 kan voorstellen is dat je wel die 6 of 7 kanalen hebt maar er heel veel FX bij gebruikt.
Wat dat betreft is het nogal overzichtelijk omdat je in meerdere schermpjes moet controleren wat je allemaal gebruikt.
Je kunt in taakbeheer iig checken hoeveel % die CPU gebruikt voor Live. En als dat heel hoog is dan licht het toch echt aan ableton zelf.
Trouwens is Live en Reason tegelijkertijd draaien ook redelijk zwaar voor je computer. Hij zou het wel aan moeten kunnen maar als je reason veel gebruikt dan blijft er wat minder voor Live over.

Back