Randapparaten

astronaut

Ouwe rot
God hemeltje,

Ik heb sinds gisteren een nieuwe versterker en gebruik sinds kort monitoren van Mordaunt Short. Ja, ja mensen dit is een HiFi merk en nu zullen jullie denken. Da's niks. Nou ik zal je verzekeren dat deze setup echt the BOMB is. Ik heb de boxen overigens hangen aan een Sansui versterker uit '81. Betaalde je toen ter tijd 1300 gulden voor. Ding klinkt als een klok? Dit is gewoon high end mensen!!

Wat is jullie "ongewone" randapparatuur?

Attachments

• sansuitje.jpg
    sansuitje.jpg
    182,7 KB · Bekeken: 97
Niet echt ongewoon, maar heb een digitale tafel (Yamaha O1X), en heb daar een mini Phonic mixertje bij gekocht.. Hangt aan mn patchbay, zodat ik mijn synths lekker ranzig kan oversturen!

Synth -> Phonic mixer met gains vol open -> Alesis BitrMan -> Yamaha O1X met eventuele amp-simulaties = WWRRRAAAAAAAAAAARRRRRRGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!

Ohja, een noisegate aan het eind doet wonderen :halleluja

Veel van die oude high end shit is hetzelfde zoniet beter dan sommige nieuwe studio monitoren.

Nog een tip voor een nieuwe versterker: Cambridge Audio M500, betaalbaar en goed.

Ik wil nog erg graag Spendor SP3's of oude BC1's in mijn studio.

Om gewoon plaatjes te luisteren heb ik een op straat gevonden Philips 732 radio/versterker combo:
side13.jpg

En darn dat ding klinkt zo mooi warm in het laag.

Origineel geplaatst door smackos
Veel van die oude high end shit is hetzelfde zoniet beter dan sommige nieuwe studio monitoren.

Nog een tip voor een nieuwe versterker: Cambridge Audio M500, betaalbaar en goed.

Ik wil nog erg graag Spendor SP3's of oude BC1's in mijn studio.

Om gewoon plaatjes te luisteren heb ik een op straat gevonden Philips 732 radio/versterker combo:
side13.jpg

En darn dat ding klinkt zo mooi warm in het laag.

Ja, idd. Ik heb in de woonkamer een oude Sony Versterker en 2 Kef speakers ook een geweldig warme sound. De Mordaunt Short speakers zijn overigens nagelnieuw en in deze prijsklasse kun je echt veel beter voor deze speakers gaan dan voor de instapmodellen van Alesis of noem maar op. Mordaunt Short avant 902 overigens. Echt een aanrader. Mooi detail in het geluid. Super recenties op het internet ook. Maar dat zegt natuurlijk niet alles. Maar geloof mij. TOP!!

Origineel geplaatst door koediman
hoe duur zijn die mordaunt short speakers? en waar kun je ze krijgen?

(okeee... kan ook googlen natuurlijk maar ben wat lui vandaag ;))

Hifi Centre in Nijmegen en ze hebben ze wederom goedkoop in weten te kopen. 79€ per stuk.

Luilakje :D

Sinds een maand gebruik ik een Bang & Olufsen Beocenter 3500 versterker. Een heerlijk geluid wat daar uit komt zeg! En vooral ook de EQ die er op zit klinkt erg lekker.
bc3500.jpg

Helaas is de platenspeler van de beocenter wel kapot, dus heb ik vorige week een bijpassende B&O Beogram 1203 gekocht. 35 euro, maar een strak geluid dat er uit komt! De speakers die ik er nu op heb zitten (ITT's) zijn niet echt top, maar daar hoop ik binnenkort verandering in te brengen.

Back