Tip "Aktieve speakers van Philips" voor weinig

Toch een leuke tip... als ik die dingen nog eens tegenkom op een rommelmarkt, ofzo... :eureka:

@catalunya : Het zijn prima speakers om je hele mix op te doen
@Hanz : Veel succes, maar ze zijn op rommelmarkten vrij lastig te vinden...

Mijn pa heeft 3 paar van deze speakers. Volgens mij de types RH587, 586 en 585. Hij wil ze weg doen, maar weet niet echt wat ie ervoor moet vragen.
Ik weet overigens niet of ze 100% in orde zijn, maar als iemand interesse heeft kan m'n pa ze altijd een keer aansluiten en kijken wat er wel of niet aan mankeert en kunnen we een prijs afspreken.

Trouwens, misschien dat ik de middelste (de 586) zelf wil houden.:)
Die zijn volgens hem nog in de beste staat.

PB me maar......

Origineel geplaatst door DJ Bies
Mijn pa heeft 3 paar van deze speakers. Volgens mij de types RH587, 586 en 585. Hij wil ze weg doen, maar weet niet echt wat ie ervoor moet vragen.
Ik weet overigens niet of ze 100% in orde zijn, maar als iemand interesse heeft kan m'n pa ze altijd een keer aansluiten en kijken wat er wel of niet aan mankeert en kunnen we een prijs afspreken.

Trouwens, misschien dat ik de middelste (de 586) zelf wil houden.:)
Die zijn volgens hem nog in de beste staat.

PB me maar......

Iets van E5,- de stuk....8D

Ff ter verduidelijking, tot een jaar geleden had ie ze nog alle 6 in de huiskamer staan. Ze deden het toen allemaal, alleen viel er af en toe 1 weg, maar dat lag volgens mij meer aan brakke bekabeling dan aan een defect van de speaker. En anders is het volgens mij een kwestie van een los contactje.
Hij heeft ze, na een ander set te hebben gekocht, opgeslagen in de box, maar nu wil ie deze dus opruimen en hij vroeg aan mij of ik ze via internet wilde aanbieden.
Toen dacht ik aan deze thread en wil ik dus eerst ff polsen of er hier geinteresseerden zijn.
Volgens mij heeft ie ook nog een Philips versterker die gemaakt is om deze speakers aan te sturen, maar of ie die ook weg doet weet ik niet.

Origineel geplaatst door DJ Bies
Volgens mij heeft ie ook nog een Philips versterker die gemaakt is om deze speakers aan te sturen, maar of ie die ook weg doet weet ik niet.

Volgens zijn toch alle drie de setjes actief?? Of is dat gewoon een soort voorversterker/signaal-splitter?

Het euvel van de monitors zit hem in de din aansluiting. Deze kan vuil (zwart contact) zijn of de pooltjes van de ingang sluiten niet meer goed aan op de pinnen van de stekker. Dit kan een reden zijn dat het geluid af en toe wegvalt. Oplossing: nieuwe ingangen op solderen of het speakersnoer gewoon vastsolderen.
Hebben die van mij dus wat last van.

3 jaar geleden begonnen met mijn eigen studiotje (2 bij 3) in te richten.. en qua budgetaire redenen mfb 585jes gekocht.. niet meer omgekeken.. studeer nu klank ontwerp en studio techniek.. en er wordt best wel gehamerd op goede monitors.. en op zich zou ik nog wel eens het geld willen hebben om duurdere monitors te kopen.. maar niet omdat ik zo ontevreden ben met mijn mfbtjes..

prijs/kwaliteit verhouding is een lachertje.. die dingen zijn zo rotgoedkoop in vergelijking met de kwaliteit die je eruit haalt.. maar je moet natuurlijk wel goed verzorgde speakers treffen.. die dingen zijn oud.. kan van alles mee gebeurd zijn.. maar de mijne klinken nog wel heel best..

edit: op zich ben ik trouwens best geintresseerd in die 585jes die je hebt staan.. quadrafonische opstelling :D

Origineel geplaatst door mikemix
Dit verhaal valt of staat natuurlijk ook voor de converters die erin gebruikt zijn.
Kan je daar iets over zeggen?

Hoe goed is je duits ? :D Er valt hier meer te lezen over de DSS 930 en z'n vriendjes, inclusief een duitse test die wat meer over de techniek erachter vertelt. In het kort: Sampling frequencies van 32, 44.1 and 48kHz. D/A converters (low, high frequencies): differential bitstream, 128x oversampling. S/N ratio: tot 100dB.

Tip: er staat een setje op MP (om de MFB run een beetje af te leiden :D). Ik heb er al 4 van deze speakers, maar ooit wil ik nog wel een 5e kopen en dan DTS naar 5.1 x SP/DIF converteren. Weet iemand waarmee ik dit zou kunnen doen? Geluidskaart of is er stand-alone hardware te koop?

Zo, ik heb in mijn regio iemand gevonden die een paar oer MFB 532 aanbiedt, ik ben eens benieuwd. Maandag ga ik ze beluisteren.

Na de reacties over de vlake frequentie respons van de Philips MFB's, ben ik eens op zoek gegaan naar daadwerkelijke metingen. Ik heb vrijwel niks kunnen vinden.
Ik heb echter een SPL meting van de MFB 544 op een as van 0 graden gevonden in een service manual.

Attachments

• frequency response 544.gif
    frequency response 544.gif
    73,9 KB · Bekeken: 130
Vanmiddag een prachtig setje 541's aangeschaft voor het luttele bedrag van €80,-

Ik zocht al 'n tijdje naar een eenvoudige 'second opinion' monitor voor naast m'n Genelec 8040s, het liefst actief. Die 541's zijn dan een ideale oplossing; ze klinken compleeeeeet anders dan de Genelecs, maar het is geen onprettig geluid.

Fijne verrassing: de versterker schakelt automatisch uit als ie 'n minuut of 5 geen signaal krijgt. Wist ik niet. Dus ook ideaal voor de wekkerfunctie van je iPod!

Origineel geplaatst door kaihugo
Volgens zijn toch alle drie de setjes actief?? Of is dat gewoon een soort voorversterker/signaal-splitter?

Zijn iid voorversterkers, en deze heeft Philips dus ook geleverd, hier 1

IMAG0094.jpg

Het prachtige :r Philips deign uit de 70s.
Meer info, en daar komt ook dat plaatje vandaan op MFB Freaks

kijk maar eens naar de 270 en 280 voorversterker.... 19" en prima voorversterkers......

Luister maar............ en laat je oren beslissen of je een goede speaker wilt die er niet uit ziet, of een paar plastic veredelde computer luidsprekers die helemaal kut klinken , maar er mooi uitzien.

Origineel geplaatst door De Toverkoning
...gelukkig maar... ;)

Anders had ik voor die Genelecs precies 20x teveel betaald!

Back