Hanz
Anonieme Analogist
Toch een leuke tip... als ik die dingen nog eens tegenkom op een rommelmarkt, ofzo... 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door mikemix
Oke, ik ken 4 verhalen van MFB's die spontaan in de fik vlogen
doordat er geen klassieke muziek op werd afgespeeld....

Origineel geplaatst door DJ Bies
Mijn pa heeft 3 paar van deze speakers. Volgens mij de types RH587, 586 en 585. Hij wil ze weg doen, maar weet niet echt wat ie ervoor moet vragen.
Ik weet overigens niet of ze 100% in orde zijn, maar als iemand interesse heeft kan m'n pa ze altijd een keer aansluiten en kijken wat er wel of niet aan mankeert en kunnen we een prijs afspreken.
Trouwens, misschien dat ik de middelste (de 586) zelf wil houden.![]()
Die zijn volgens hem nog in de beste staat.
PB me maar......

Origineel geplaatst door DJ Bies
Volgens mij heeft ie ook nog een Philips versterker die gemaakt is om deze speakers aan te sturen, maar of ie die ook weg doet weet ik niet.

Origineel geplaatst door mikemix
Dit verhaal valt of staat natuurlijk ook voor de converters die erin gebruikt zijn.
Kan je daar iets over zeggen?
Er valt hier meer te lezen over de DSS 930 en z'n vriendjes, inclusief een duitse test die wat meer over de techniek erachter vertelt. In het kort: Sampling frequencies van 32, 44.1 and 48kHz. D/A converters (low, high frequencies): differential bitstream, 128x oversampling. S/N ratio: tot 100dB.
). Ik heb er al 4 van deze speakers, maar ooit wil ik nog wel een 5e kopen en dan DTS naar 5.1 x SP/DIF converteren. Weet iemand waarmee ik dit zou kunnen doen? Geluidskaart of is er stand-alone hardware te koop?Origineel geplaatst door kaihugo
Volgens zijn toch alle drie de setjes actief?? Of is dat gewoon een soort voorversterker/signaal-splitter?
Philips deign uit de 70s.

Origineel geplaatst door lo-fi
Die 541's zijn dan een ideale oplossing; ze klinken compleeeeeet anders dan de Genelecs

Origineel geplaatst door De Toverkoning
...gelukkig maar...![]()
Origineel geplaatst door lo-fi
Anders had ik voor die Genelecs precies 20x teveel betaald!
zou idd niet best zijn...