Jupiter 8

Status
Please reply by conversation.

Rockwell

Stamgast
Roland Jupiter 8 gezocht voor redelijke prijs.
Cheers, Rockwell

Origineel geplaatst door FLechdrop
Tja, dat willen we allemaal wel.. :D

Nou ja, gezien zijn verzameling past ie er *wel* tussen 8)

Zorg wel dat je zelf een beetje kan sleutelen of een handig mannetje in de buurt hebt wonen. De Jupiter 8 blijft natuurlijk een erg fijne synth maar hij is in vergelijking tot bijvoorbeeld de Jupiter 6 erg kwetsbaar.

ok, ik geef er een meer dan redelijke prijs voor ;)

Persoonlijk vind ik het een té redelijke prijs.
Het is een eerste model, en daar wordt van gezegd dat ze vrij onstabiel zijn.
Ook niet gemidifieerd, ook nog een extra kost.

Wat is btw een redelijke prijs voor een Jupiler 8 ?

'k Zag laatst een prijs, en dat vond ik persoonlijk al teveel voor een nieuwe synth met 80x meer mogelijkheden...

vandaar m'n vraag..

Hij lijkt me helemaal geweldig hoor, zo'n Juppi 8, maar issie echt zo bijzonder dat 't een "collectors item" zou moeten zijn?
Is ie in bijvoorbeeld het rijtje CS80, MiniMOOG, Xpander, Prophet, WAVE, e.d. te plaatsen? (al vinnik alleen de WAVE en de Xpander een klein beetje interessant..:bekdicht: , maar 't gaat om 't "idee")

..kleine toevoeging (ik kon m'n bericht niet aanpassen, vandaar een nieuwe..) ik ken de Jup 8 verder niet; nooit op gepield, zeg maar.

Dat verklaard veel... :D

Ja, de Jupiter 8 is ECHT zo bijzonder. De interface, maar uiteraard vooral de sound.

Origineel geplaatst door mOkBor
Ahem

... maar hij vroeg toch nadrukkelijk om een redelijke prijs?

:duivels:

redelijk genoeg blijkbaar, hij is blijkbaar verkocht.

En ja, de jp8 is een collectors-item. Het is een genot om op te spelen, om naar te kijken en om te hebben ;)
Ik heb 2 jaar terug nog 2600 euro geboden op een exemplaar van Music-House, met Kenton midi welliswaar. Die stond daar al weken te staan. Helaas werd ie net een uur voordat ik in de winkel kwam, terwijl ik naar Utrecht reed, verkocht aan een ander =(

Gelukkig is het allemaal goed gekomen, ik heb er nu nog twee, en die verkoop ik never nooit niet.

jp8, : te gekke synth, en wat de fabeltjes over stemstabiliteit en betrouwbaarheid betreft:
volgens mij gewoon onzin, is een van de betrouwbaarste analoge die ik heb en veel stemstabiler dan bv. een a6 andromeda met de slechte background/ temptuning off.
het zei gezegd.
:kimono:

Beste heren JP8 bezitters. Helaas moet ik het doen met een JP6 maar ik zou het toch best leuk vinden om de Jupiter 8 weer eens opvallend in actie te horen in een track hier op het forum. Wie maakt me blij?!

Mooie track hoor JP8! Als ik de pads van de JP8 hoor moet ik altijd meteen denken aan onderwaterdocumentaires van een jaar of 10 a 15 geleden. Wat een warmte!! Heb je die 'grom' ook met de Jupiter gemaakt?
Hoe dan ook: :biertje:

Status
Please reply by conversation.
Back