nummertje

Johnny U

Nieuwkomer
Hai All,

Ik had ff niets te doen en heb ik een covertje gemaakt.

Hairball's song

groetjes,

John

Snif,

52 keer bekeken....

maar niet 1 post..... istie zo slecht....:bekdicht:

Mja, soms volgen er een hele hoop reacties en soms geen een. Gewoon even geduld hebben.

Mijn commentaar:

1) De bassdrum is erg soft voor de track, klinkt meer als een overstuurde tom of een hopeloze versie van de drum uit The Navigator

2) De bassline intro lijkt met de hand te zijn ingespeeld waardoor ie niet synchroon loopt en in de tweede helft overgaat in een soort van geimproviseerd iets wat niet klinkt bij de rest. Daar kreeg ik heel snel de kriebels van. Liever 5 x opnemen en rechttrekken dan live inspelen en het daarna zo laten.

3) De mix klopt niet, sommige geluiden klinken veel te hard ten opzichte van de rest. Met name de snare en de crash

4) Kijk eens naar de opbouw en tel hoe vaak je bepaalde onderdelen laat terug komen na elkaar. Met name de lead heeft zero variatie waardoor ie op een gegeven moment echt op MIJN ZENUWEN gaat werken.

5) De bassline afzonderlijk en de lead afzonderlijk kunnen maar bij elkaar klinkt het echt heel erg vals. Beluister de boel ook eens op een hoofdtelefoon ipv je speakers ipv andersom dan hoor je dit soort dingen vaak beter. Vooral de combi in de laatste 30 seconden klopt niet. Speel de melodielijn en de bass af zonder de overige instrumenten en luister dan of ze "kloppen" bij elkaar. Wil je het simpel fixen: gebruik dan de laagste noot of middelste noot van de melodie (afhankelijk van de situatie) en speel deze een paar octaven lager af voor de bas :)

6) Ik snap welk nummer je hebt geprobeerd te coveren, maar de melodielijn klopt niet en dat gaat snel vervelen

7) Het geheel klinkt alsof het zo uit een tracker programma is gerold, Nogal platgedrukt.

OK, niet bijster positief dus, maar wel een eerlijk antwoord waar je hopelijk wat mee kunt. Vooral de opbouw is een probleem. "Er zit geen verhaal in" zoals Ytse ooit eens in een ver verleden tegen mij zei. Die opbouw is bij mij nog steeds een probleem, maar ik kan de probleemgevallen nu wel beter herkennen :) Wat echter een groter probleem is, is dat je baslijn volstrekt niet matcht bij de melodie.

Back