Clavia 110 Volt

Mistake

Nieuwkomer
Dag allemaal.
Mijn vriendin heeft in Amerika een aantal jaren geleden een Clavia Nord Rack gekocht. Zij is al een tijd in NL, en heeft sinds kort ook haar Nord Rack meegenimen. Weet iemand hoe ik deze kan ombouwen van 110V naar 220V? Op het powerboard (V 1.2) staat bij P2 wel 110-220-110. Dus wie weet moet ik hier iets omsolderen. Maar wil uiteraard het risico lopen dat ik iets verknal.
Heb Clavia ook al gemaild maar nog geen antwoord gekregen, dus ik dacht misschien dat hier iemand het weet.

Hopelijk meer verhuisde amerikanen hier :P

Is dit niet makkelijker?

10626.jpg

Is zeker makkelijk. Maar als het alleen een kwestie is van wat omsolderen is het uiteindelijk nog makkelijker. Hoe meer plug en play hoe beter.
Maar ben idd niet van plan om complete voedingen o.i.d. te gaan wisselen.

Houd er rekening mee dat niet alleen de spanning in Amerika verschilt van die in Europa. Ook de frequentie van de spanning verschilt. In Europa is dat 50 Hz, terwijl de generatoren in Amerika 60 keer per seconde draaien.

In een voeding voor een synth wordt de spanning naar mijn weten in principe meteen gelijkgericht waardoor de frequentie niet meer uit zou moeten maken, maar het is iig. iets om rekening mee te houden.

Bedankt voor de link. Ziet er idd. goed te doen uit. De voeding van de modular is hetzelfde als van de nord lead, dus dat moet goed gaan komen.
Ook makkelijk dat ze er bij zetten welke andere zekeringen je dan nodig hebt... Had er al el aan gedacht, maar nog niet omgerekend.

Morgen het verslag!!!

nm

nm

ik heb zelf een nord modular uit amerika, die ik door mijn handige pappie om heb laten zetten van 110 naar 220.
Heel simpel soldeerklusje volgens hem.
Werkt prima, rookt en stinkt nog steeds niet (na5 maanden).
Als de voeding van de nord lead hetzelfde is, zou ik zeggen doen, scheelt weer een onhandige step-down converter.

Het is idd een simpel klusje. 2 Contacten los-solderen (is dat een Nederlands woord...?), en er dan weer 2 aan elkaar vast maken. Morgen ff andere zekering erin, andere stekker erop en draaien maar!

Print02.gif

Back