Goede handel???

Ik zie nu al verschillende malen versies van software verkocht worden die je gratis krijgt bij een geluidskaart van 80 euro,voor 80 euro per stuk...is nu iedereen zo stom??Dan kun je dus mooi winst maken?????
Krijg je je geluidskaart voor niets en 80 euro toe...
Ik snap dit niet,hebben jullie geen greintje gezond verstand???
Het gaat om reason adapted en ableton live lite,die je gratie krijgt bij een geluidskaart van 80 euro........:stupid :stupid :stupid :stupid :stupid :stupid :stupid
Ik heb laatst ook zo'n kaart verkocht en heb er de software gewoon bijgedaan,had ik daar 160 euro voo moeten vragen..
Mischien vergis ik me,maar het lijkt me duidelijk..zijn dit nu oplichters,of hoe moet ik dat zien???:walker:

Een beetje sneeky is het wel, maar!!! de koper mag toch ook wel wat onderzoek doen, daarnaast vertegenwoordigd de software toch wel een waarde.....mits je hem gratis kan downloaden natuurijk!!! dan is het oplichting...

Kijk, de een vind het slim de ander gierig....1 ding is zeker het zegt wel iets over iemands karakter en/of banksaldo.. ;)

Kijk, het is maar net wat het de koper waard is. :)

Hij is degene die het software pakket wil kopen, hoe iemand eraan is gekomen staat buiten kijf, mits het legaal is.

Zoals pal al zei, de software vertegenwoordigd gewoon een waarde.

Koppelverkoop is gewoon een slimme manier van marketing, ze hopen dat je later naar een nieuwe versie gaat upgraden en daar dus voor gaat betalen, hebben ze toch weer geld van je ontvangen...

groet,
avs

Volgens mij *mag* je theoretisch de losse onderdelen van het totale pakket (dus software / hardware) niet eens los verkopen. Maar ja, wie gaat daar nou op letten... ;)

In ieder geval vind ik: als je iets verkoopt, dan doe je er alles bij wat oorspronkelijk erbij hoort.
Dus doos (indien voorhanden), software, handleiding, adapter (!)
Maar door schade en schande wijs geworden vraag ik het er maar bij, tegenwoordig.

Denk niet dat het onder oplichting valt , maar je maakt wel missbruik van de onkunde van een klant .
geef dat soort software gewoon voor niks weg , als je het zelf niet gebruikt.

:smeris:

hmmmzzz bij mijn emu x-board zat de lite versie van ableton op de zelfde schijf als de drivers en proteusxle.....mooi genaaid dus door emu, want die kan ik dan niet doorverkopen voor dikke munten......lol

ook al gun ik de verkopers best hun verkoop....ik zou eigenlijk de kopers van dit soort lite versies een beetje voor gek verklaren.

ps. werken die versies van bijv. abl lite ook als je de hardware waar die bij zat niet hebt geinstallleerd? de proteus xle werkt echt niet zonder de xboard...

Ik denk dat je zowieso al een zwaar probleem hebt als je probeert om de volledige versie van reason voor 80 euro te slijten. Software levert echt geen zak op op de 2ehands markt.

ik had pas een steinberg plex bij iets gekregen, die ik dacht hier te slijten voor weinig om zo mijn aanschaf wat goedkoper te maken (toch niet zo erg), maar zelfs gratis raak ik hem nog niet kwijt. dus software loopt niet zo hard meer.
hoewel derecycle en cubase sl en ouwe cubase vst pakketjes wel gingen.

maar het was inderdaad niet bij me opgekomen om de lite versies die bij mijn nieuwe kaart zaten te gaan verkopen.

Die software is los niet te krijgen dus waarom niet 2 mensen blij maken door het door te verkopen? En als die dan samen een redelijke prijs weten uit te werken lijkt me er niets mis mee.

Origineel geplaatst door fuse
Die software is los niet te krijgen dus

Misschien omdat het bij de Hardware hoort ? ;)

En wat als je alleen die hardware wilt hebben maar meer moet betalen voor die software die je helemaal niet wil hebben?

Wat heb je nou aan Ableton LE of Cubase SE als je liever met FL of de volledige pakketten werkt? Betaal je dubbel voor software.

Origineel geplaatst door fuse
Wat heb je nou aan Ableton LE of Cubase SE als je liever met FL of de volledige pakketten werkt? Betaal je dubbel voor software.

voor mij heb je een punt daar. waarom niet.
ik heb het zelf trouwen andersom gedaan. ik kreeg ineens cubase LE en vond dat wel best en heb daarom de SL maar weer weggedaan.
maar eh... ik weet niet wat ableton live (krijg je trouwens overál bij) of reason adapted kosten, maar 80 euro voor een uitgeklede versie is niet weinig toch? dat is niet iemand anders, maar vooral jezelf blij maken.

Is dat het punt ?? Ik geef alleen antwoord op iets wat je gezegd hebt Fuse (Die software is niet los te krijgen) Omdat dit bij die bundel hoort...zo zit de markt in elkaar en in principe zit je waarschijnlijk gewoon fout..(lees ff de documentatie bij het pakket)
Ik veroordeel je niet omdat je het verkocht hebt ik zou namelijk hetzelfde doen maar officieel mag het waarschijnlijk niet.

Er zit toch ook vaak een lite versie bij een stuk hardware, een soort van kortings coupon, om die software naar ene full versie te upgraden.
Zo kocht ik eens een geluidskaartje met daarbij een versie van ableton lite, voor de helft van de prijs kon ik toen full ableton kopen.

Netjes toch.

Ik denk dat er niets tegen het doorverkopen van legale software is,maar iedereen weet toch dat je die ableton lite en reason adapted inderdaad overal bijkrijgt...en volgens mij betaal je daar verder niets voor hoor.B.v bij de m-audio 24/96 die maar 80 euro kost...en dan 160 vragen voor de software is een beetje over de top toch?????
En inderdaad het mag ook niet....staat in de gebruikersovereenkomst,uitsluitend in combinatie met de originele hardware..dus feitelijk handeld het hier om illegale software..
Alhoewel ik vindt dat je iets wat je gekocht hebt ook weer moet kunnen doorverkopen,maar alla..het ging mij even om de gekheid van het verhaal.....mooie winst toch??160 euro pure winst en een mooie geluidskaart voor een mooie prijs..
Je kunt ook 500 euro vragen voor een juno tenslotte...:dubbel: :dubbel: :dubbel:
Mischien denken diegene dat wij op ons achterhoofd zijn gevallen,maar lekker niet...:okdan:
En inderdaad gezegend de kopers van dit soort zooi....:mega: (geintje)

Tuurlijk niet Kev.
Maar die hardware samen met software verkopen komt aardig dicht in de buurt van koppelverkoop. En ik vraag me dan ook af hoeverre je die eisen mag stellen om beiden niet van elkaar te scheiden.
Volgens mij doen de meeste fabrikanten er niet zo moeilijk over want het komt zo weinig voor.

Wat ik wel lastig vind is dat bijv Novation een V-station niet wil overzetten naar een andere eigenaar. Want als je het dan om een of andere reden wilt doorverkopen kan het niet eens.

Back