Track house/stijl?

muzikaal lekker

Geluidstechnisch vind ik het wat bassig klinken
//edit meer mid kan ook geen kwaad

prima stuff hoor :L

geluidstechnisch mag er zeker nog wat aan gedaan worden, magoed sins lange tijd weer een track af, dus je begrijp mijn enthousiasme op de eerste mix even met anderen te delen*D

Bedankt voor je comment!

Lekkere wegdroom track! Heel chill... lekker minimal dus sowieso niet overproduced.

Enige puntje misschien is dat de hihats ietsje (milliseconden) voor lijken te lopen op de beat... Als het moeilijk is die goed te timen kan je het misschien voor elkaar krijgen dat ze ietsje achter lopen ipv voor. Klinkt namelijk altijd natuurlijker en dus val het minder op dan!

Relaxte track hoor! Ik luister hem op crappy speakertjes dus kan niets over de productie zeggen, behalve dat ie door crappy speakertjes best ok klinkt. Verder weinig opvallend, is zo'n track die je aanzet, en daarna vergeet dat je hem aan hebt gezet. (omdat het gewoon lekker wegklinkt!):okdan:

Goede geluids qual al moet er nog behoorlijk wat gemastered worden. Muzikaal vind ik hem wat zwak. 3 akoordjes met een tochwel erg saaie bas.

Maar dat kan komen omdat ik deze stijl niks vind.

Zou de track een wat strakke input proberen te geven en de melodie uitbouwen. Het compliment van daar boven dat je vergeet dat je hem aan hebt staan wil ik als een minpuntje aangeven.

Groet,

Baso

Fijn stukje muziek.

Beetje filmisch.

Mag ik er een 140 bpm remix van maken?

Basslinetje is lekker. Dat soort analoog style basslines vind ik altijd fijn...

bedankt voor reacties, hij zou inderdaad soms misshien wat meer kunnen knallen, maar ben bang dat de track dan niet meer chill blijft, maar opgefokd wordt.

Alex omega">Kzou zeggen make it a 140bpm mix;)

Niks aan doen qua arrangement dan, over afmixen kan ik niks zeggen, want ik luister het nummer via koptelefoon. Maar klinkt echt heel lekker! Geluiden passen goed bij elkaar en hij hoeft helemaal niet meer te knallen. Hij is prima zo! Zoals je zelf al zegt, lekker chill trackje en als je 'm meer zou willen laten knallen, dan gaat ie niet meer zo relaxed klinken, niet doen dus :geslaagd:
Wel doen: hier en daar wat leuke achtegrond effectjes ertussen zetten. Zo tegen het einde van 16 maten of aan het begin van 16 maten... Iets kleinschaligs, maar toch net genoeg om het een beetje aparter te maken...

:okdan:

PS: waar heb je dat gitaar-achtige soundje mee gemaakt?

Ja heb je gelijk in, door wat extras soundjes hier en daar toetevoegen wordt deze intressanter, ik snap wat je bedoelt, gitaar achtige sound, komt uit korg ms2000 en legacy vsti

voor de geintreseerde>

Track is overigens opgebouwd met de ms2000, (typische analoge bass die je hoort)
Blijft trwns een synth waar ik heel tevreden mee ben.
verder gebruikt, alesis ion, korg legacy, absynth 3, Arturia minimoog.

Back