MOOG probleem

LITZ

Nieuwkomer
Hallo mensen. Dit is mijn eerste post.

Ik heb een MOOG the source waar ik al jaren op bas naast mijn vijfsnaar
Onlangs heb ik geprobeerd de VCO's onderling te stemmen, en sindsdien wil het data wiel alleen nog maar aftellen.
Ik kan de parameters dus alleen nog maar naar lagere waarden draaien, welke kant ik ook uitdraai.
Heeft er iemand enig idee? Ik ben gruwelijk gehandicapt zonder mijn moogje!
HELP!

MOOG probleem

Moog The Source Probleem

Onlangs heb ik geprobeerd de VCO's onderling te stemmen, en sindsdien wil het data wiel alleen nog maar aftellen.
Ik kan de parameters dus alleen nog maar naar lagere waarden draaien, welke kant ik ook uitdraai.
HELP!

MOOG probleem

Moog The Source Probleem

HELP!

mono poly heeft er 1 gehad .. denk niet dat ie weet wat het is maar je kan het hem altijd vragen ..
succes !

En is het opnieuw calibreren van de wiel geen optie?
Is software matig (bij sommige synths)in het menu af te stellen.
bv.Quasimidi Raven/Cyber6

Is onder de motorkap van de source geen pot voorhet afstellen hiervan?

Of initialize modus?

:okdan:

initialiseren

initialiseren

heeft een moog voor de Voyager nog nooit van gehoord.
De data encoder rotary wheel is eigenlijk een verzwaard wiel met wat gaatjes er door waar een lampje en een ldr door heengluren.
Veel gaatjes per seconde is een hoge waarde, weinig gaatjes...JUIST:engel:
Alleen de waardes naar beneden en niet meernaar boven is wel erg griezelig, kan je een statische schok veroorzaakt hebben tijdens het stemmen?
Op het mobo zit wel een soort resetachtige knop maar dat is niet echt lekker als je niet weet wat je doet.
Probeer eens te googlen "mad moog source" en/of regulator fault, een bekend probleem.
Trouwens, de accu zou ook kapot kunnen zijn ,dit zou alleen effect op de geheugens moeten hebben maar dat is niet helmaal waar, een verse accu wil wel eens zin hebben. Niet goedkoop (35 euri) en zonder ervaring niet aan te raden te vervangen.
Als je er helemaal niet uitkomt wil ik wel in mijn archieven duiken want ergens heb ik in mijn hoofd iets hangen wat wel op dit soort probleempjes lijkt maar ik word al weer een dagje ouder
;)

MOOG the source gerepareerd

MOOG the source gerepareerd

Mijn Moogje leeft weer. Dankzij Saint Eric uit Dordrecht, die ontdekte dat de soldeerpunten van de datawheel print gewoon niet goed waren. Hij stuwt weer als een dieselmotor!
DANK!

Back