Hard-trance Feedback needed!!!!!!!!!

baso

Stamgast
Hoi hoi allemaal.

Dit is mn eerste post hier. Een hard-trance track. De reden dat ik hem hier plaats is dat ik graag goede adviesen zou krijgen over de sound qual de mastering en dergeleijke. Liefst dus een dj met beetje verstand ervan. Uiteraard vind ik het ook leuk om te horen wat je van de track vind.

Hoe meer feedback hoe beter!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://rapidshare.de/files/5239040/born.mp3.html

onderaan free klicken, dan 20 sec wachten en downloaden onderaan!

Groet,

Baso

Welkom baso,

Meteen een goeie binnenkomer, zo'n eerste post.
Ik ben geen Dj en ik zal zelf niet snel zo'n muziek opzetten,( tenminste nu niet meer. zo'n 7 jaar geleden wel nog), maar het zit over het algemeen goed in elkaar.

Als ik dan toch weer wat kritiek mag geven:
Dat geluid bij 1:28 vind ik toch teveel fruity loops achtig klinken.

Succes ermee.

Ik vind het best een aardige track, heb alleen het idee dat je over de hele track teveel reverb hebt toegepast, verder vind ik je mainmelody zegma niet boeiend genoeg om in je hoofd teblijven zitten, ik heb altijd het idee dat dat bij hardtrance, en trance vormen wel een belangrijk aspect is.

maar voor je eerste post zeker niet slecht

Bedankt voor de feedback.

Dit nummer is Niet met fruity loops gemaakt,

graag zou ik wat advies willen over de sounds (kicks, leads) en afmix kwaliteit. Waar moet ik op letten?

Ps van die reverb klopt, zit er veel in.

Minder verb a.u.b.

Je kick slaat niet daardoor lijkt het. met minder verb beukt ie beter denk ik.

verder weinig variatie. Ik heb het gevoel dat het vanaf het begin los gaat maar dan komt er geen lead in die ik wel verwacht. die detuned saws mogen wel mat meer doen dan alleen in het zelfde octaafje rommelen en ik vind ze wel erg detuned....

Bij hard trance verwacht ik toch wel een dikke lead ergens met een lekkere climax.

Je off-beat mag ook wat smeriger.

Al met al klinkt het als een cd die ik hier heb liggen, hardtrancemania7 ofzoiets.
Niet mijn ding maar toch goed gedaan hoor!

Volgende track!

Opzich aardig trakkie, dat allereerst.

Wat ik als "niet-DJ-met-een-beetje-verstand" aan kritiek wil geven is dit:

-Gooi niet over alles (veel) reverb; als je dat doet hoor je steeds minder onderscheid tussen de verschillende geluiden, en da's (soms) zonde.

-Ik mis tochwel wat "punch" in de kick => misschien wat kicks layeren + compressor, etc.? Maar da's misschien smaak en/of qualy van m'n afluister-speakertjes op dit moment..

Hoop dat je er iets mee kan?

Back