Welke goedkope softsynth

Fokov

Stamgast
overleden lid
Zo kom je er nooit meer, zo start je op een dag maar liefst twee threads...

Ik ben alweer een tijdje bezig met Ableton Live, gaat lekker enzo, maar ik wil toch wat uitgebreidere mogelijkheden qua synthese. Ik heb een K-station en een Nord lead, die ik beide veel gebruik, maar ik wil toch ook een softsynth gaan gebruiken. Lijkt me vooral handig om de effecten van Ableton te gebruiken. Weet iemand een leuke, vriendelijk geprijsde sofstynth die in Ableton te gebruiken is? Ik ben momenteel bezig met progressive (dus vrij diepe geluiden), trance (...), en techno (dus ook gefreakte geluiden zijn een must), dus wellicht heeft iemand een goede tip.

Even voor het begrip: bij warm, koud, digitaal kan ik me vaak nog wel iets voorstellen (hoewel er imho te pas en te onpas met deze termen gegooid wordt), maar wat is een "diep geluid"?

of zoals ik eens een sticker op een getunede golf zag: "Nur die Titanic liegt tiefer"
Oh, nee da's weer wat anders... :D

(ben ik nu een thread aan het verneuken? sorry dan :P )

VanGuard of LegacyCell

Van de legacy kan je op korg.com ook een demoversie downloaden. Zitten echt goede geluiden bij. Die wavestation is echt te gek:halleluja

Origineel geplaatst door gijs
of zoals ik eens een sticker op een getunede golf zag: "Nur die Titanic liegt tiefer"
Oh, nee da's weer wat anders... :D

(ben ik nu een thread aan het verneuken? sorry dan :P )

Ik heb deze versie op een VW Golf gezien :
--Nur mein Opa liegt tiefer--:D

K.

Diepe geluiden, tsja... Altijd moeilijk om zoiets te beschrijven, maar ja, praten ove rmuziek is als dansen over architectuur. Toch?

Voorbeeldje: Mijn Nordlead klinkt niet echt diep, die snijdt als het ware door de mix heen. Andere sunthesizers, vaak analoge hebben een veel solider geluid. Zoeits dus, maar whatever weet je wel ja toch

Iig bednakt voor de suggesties.

Back