[trends trekje] ietsie druk maar misschien net lekker

Misschien een ietsiepietsie te lang?
Qua 'melodie-structuur' is er eigenlijk een beetje te weinig om het tot 6 minuten uit te rekken.

Maar dat neemt niet weg dat ik het uitstekend vind. Je hebt de 'arpeggio-brei' toch wel onder controle gehouden en er ontstaat een scala aan wondermooie klanken. Ik ben er gelijk vrolijk van geworden!
:okdan:

He hermax,

ja is te lang, die 6 minuten, daar heb je gelijk in.
misschien moet ik m wat spannender maken (meer variatie).
maar t is geen radio edit, het is wel de extended versie. :dj:

als jij er vrolijk van wordt, dan heb ik mijn doel bereikt met deze track! :mega:

bedankt!

Re: [trends trekje] ietsie druk maar misschien net lekker

Origineel geplaatst door Alan

hij is erg druk, maar ik vind het wel kunnen bij dit soort instrumentale arpeggio brei.

Ik denk dat dit net typerend is voor deze soort Trance. Is dit geen progressive trance of zo?

Ik ken er zo toch wel een pak waar dit in voorkomt.

Het heeft wel wat weg trouwens van de typische Paul van Dyk remixes van vroeger. Beetje toch

Re: Re: [trends trekje] ietsie druk maar misschien net lekker

Re: Re: [trends trekje] ietsie druk maar misschien net lekker

Origineel geplaatst door divinio
Ik denk dat dit net typerend is voor deze soort Trance. Is dit geen progressive trance of zo?

Ik ken er zo toch wel een pak waar dit in voorkomt.

Het heeft wel wat weg trouwens van de typische Paul van Dyk remixes van vroeger. Beetje toch

Het zou best progressive kunnen zijn. Ik ben niet zo goed in al die namen/stromingen.
Maar als het wat weg heeft van Paul van Dyk remixen van vroeger vind ik t ok :okdan:

Het is zeker geen originele stijl of zo, maar ik vind m zelf wel erg goed gelukt qua melodie/thema/harmonieen.

Laters ;)

Erg mooie track :)

Ik vind hem niet te lang, hij is goed zo: lekker vrolijk en relaxend.

Ik vind alleen het einde een beetje abrupt, denk dat een mooie outro daar niet zal misstaan. :biertje:

Klinkt goed...

Alleen de drumpartij klopt iets niet.

Ten eerste vind ik dat er te weinig laag in de kick zit. En ten tweede heb ik gevoel alsof er iets gephased is binnen de drumloop, maar dat kan misschien ook komen doordat er te weinig laag in zit. De kick klinkt in ieder geval nogal ver weg van de rest. Of heb je soms een reverb op de kick zitten die je toch een beetje te royaal hebt ingesteld?

Verder prima trackie... Het is overigens zekre geen progressive. Dit is ouderwetse gouryella-achtige trance, progressive is toch stukken minder melodieus...

Maar dit was toch de ongemasterde-versie o.i.d.? Dus er komt nog een nieuwe versie of niet op dit forum in ieder geval? ;) Ben benieuwd hoe die klinkt

Origineel geplaatst door BigDplayboy
Klinkt goed...

Alleen de drumpartij klopt iets niet.

Ten eerste vind ik dat er te weinig laag in de kick zit. En ten tweede heb ik gevoel alsof er iets gephased is binnen de drumloop, maar dat kan misschien ook komen doordat er te weinig laag in zit. De kick klinkt in ieder geval nogal ver weg van de rest. Of heb je soms een reverb op de kick zitten die je toch een beetje te royaal hebt ingesteld?

Verder prima trackie... Het is overigens zekre geen progressive. Dit is ouderwetse gouryella-achtige trance, progressive is toch stukken minder melodieus...

Maar dit was toch de ongemasterde-versie o.i.d.? Dus er komt nog een nieuwe versie of niet op dit forum in ieder geval? ;) Ben benieuwd hoe die klinkt

Zover ik weet zit er niks vreemds over de drumpartij. Ik heb wel een hele nieuwe kick gebruikt, die ik nog niet helemaal heb kunnen uitproberen (op referentie speakers). Ik zal het laag ervan zeker gaan controleren. Er zit ook geen reverb op.

En komende week ga ik er nog aan sleutelen, ik wilde eerst even jullie reacties hier zien of het ook wel de moeite waard zou zijn er meer werk in te steken, maar zo te horen zit dat wel pluis.

Groetjes

idd lekker dit... ook al netjes gemixt, hopelijk zorgt de master nog voor een consistenter geheel, en een stevige verpakking!

gouryella kwam ook bij me op, al ware het niet dat door het een tikkeltje te hoge tempo en de keuze van de kick er een soort van paul elstak-happy gevoel doorzweeft (o.a. ook door keuze van die airy vocal pads meer naar het einde) en dat vind ik dan weer wat jammer... feit is wel dat door het gebruik van snelle arpeggio's het lijkt alsof dat je track een stuk sneller loopt!...
maar het geheel brengt voor mij althans wel mooie herinneringen op aan die tijd dat'k zelf in't genre zat ;)...

netjes, en benieuwd naar de master natuurlijk

m.r.t.

Origineel geplaatst door Unic
JAJA!

de Trance koning van Het DSF!

Klinkt weer uitstekend kerel. Over mix etc zal ik neit ingaan.

Melodieus klopt het weer als een Paal. En daar gaat het mij om

:okdan:

(mijn trackie al gehoord?:D )

He unic!

Wat een compliment zeg...:kroon:
Maaruh ja het gaat mij ook meer om de melodie. Het mix/mastering gedeelte blijft lastig voor mij. Maar ik ga er toch mee aan de slag. Ik hoop m binnen n paar dagen te kunnen presenteren met n fatsoenlijke afmixing.

Ik ga jouw trackie NU luisteren!:kont:

Later

Een update:

http://music.dimensional.nl/SonicRelief1a.mp3

- iets meer laag en compressie in en op de kick;
- meer compressie op de baslijn;
- betere afmixing melodielijnen onderling;
- midden frequencies geboost (400-15000 hz);
- piano toegevoegd aan hoofmelodie;
- softchoir geluid weggehaald rond het midden;
- einde er aan toegevoegd;
- soort van mastering gepoogd (eq, multiband compressie, loudness maximized)

Ik weet, hier en daar clipt ie een beetje. Dat vind ik ook pokke. :stupid

De originele staat ook nog online voor mensen die willen vergelijken.

Ik vind m zelf al een stuk aangenamer en duidelijker (vooral in de auto) om te luisteren.

Uw reacties gaarne,

Alan

je productie is wel oke hoor. ik vind het wel goed dat je kick overeind blijft met al die verschillende lagen in je nummer. hij luistert hendig weg en is wat mij betreft af(op een catchy/ketsjie geluidje na), strikje eromheen en opsturen naar.. erm..tiesto of armin(meer ken ik er niet, ik ben niet zo'n trensert)

Origineel geplaatst door cirkelzaag
je productie is wel oke hoor. ik vind het wel goed dat je kick overeind blijft met al die verschillende lagen in je nummer. hij luistert hendig weg en is wat mij betreft af(op een catchy/ketsjie geluidje na), strikje eromheen en opsturen naar.. erm..tiesto of armin(meer ken ik er niet, ik ben niet zo'n trensert)

Nu heb je me benieuwd gemaakt naar dat catchy geluidje... Heb je een voorbeeld?
En dat strikje? Met of zonder gekrulde uiteinden? 8o)

Alan

Origineel geplaatst door Alan
Nu heb je me benieuwd gemaakt naar dat catchy geluidje... Heb je een voorbeeld?
En dat strikje? Met of zonder gekrulde uiteinden? 8o)

Alan
catchy geluidje= vb. melodie-geluid van Lethal Industry (tiesto), enne melodiegeluid "every single day" van dj jean....
maw een geluid dat je in eerste instantie niet in een (trance) nummer zou verwachten maar er toch in past....da's moeilijk maar zoiets moet je wel nastreven want anders krijg je 't zoveelste 13 in een dozijn nummer .

Origineel geplaatst door cirkelzaag
catchy geluidje= vb. melodie-geluid van Lethal Industry (tiesto), enne melodiegeluid "every single day" van dj jean....
maw een geluid dat je in eerste instantie niet in een (trance) nummer zou verwachten maar er toch in past....da's moeilijk maar zoiets moet je wel nastreven want anders krijg je 't zoveelste 13 in een dozijn nummer .

Ok, ik begrijp wat je bedoelt. Om een catchy geluidje erin te verwerken zou ik wel andere tracks weg moeten laten anders wordt het helemaal een brei. Het probleem is zodra ik een melodie-track weg laat, is het gevoel weg bij de song.

Maar in ieder geval bedankt voor je tip. Misschien maak ik nog een 2e edit.

Verder niemand commentaar op de 2e versie?

Back