Welke koptelefoon met oordoppen in??

Dave Stephano

Ingeburgerd
Ik vraag me af welke koptelefoon nou het meest geschikt is voor het draaien met doppen in. ik heb oordoppen die uitsteken het geludi heel erg dempen, maar volgens mij niet filteren, alhoewel waren ze 148 euro? Doorzichtige die uitsteken! Deze oordoppen heb ik getest met de sony, en met de stanton dj pro 3-000, maar dat was amper te mixxen, hoor de bass keihard, en dan hoor je weer nix, erg moeilijk mixxenen djen!

Welke koptelefoon drukt niet tegen je oor, en is aan te raden met deze oordpppen?

Moet ik toch speciale voor djs/muzikantn, of zijn deze variphone oordoppen goed genoeg??

misschien moet je eerst eens kijken welke frequenties er gedempt worden door je oordoppen.

Ik ken 'n paar mensen die draaien met die dure, op maat gemaakte oordoppen in combinatie met 'n Sennheiser HD25 - die kan hard zat, klinkt heel goed en sluit goed af. Er zijn geloof ik twee versies van - zus ohm en zoveel ohm, en de ene kan nog harder dan de andere. Jacob "Kid Sublime" Otten draait tegenwoordig met deze combi.

Je zou eventueel een setje Shure in-ear koptelefoon kunnen overwegen. Die maken geluid en tegelijk dempen ze het omgevingsgeluid goed. Simpel gezegd komt het geluid van de dingen zelf door een buisje in de oordop.

Afhankelijk van je budget kan je naar de e3c, e4c of e5c kijken. De geluidskwaliteit van zelfs de e3c ligt al ver boven die van de meeste andere koptelefoons. En ze dempen stukken beter dan een dichte koptelefoon over je oren.

Het lijkt mij een veel logischere oplossing dan eerst koptelefoons te nemen die heel hard gaan en dan het geluid te weer dempen (met alle frequentie-afhankelijke problematiek daarvan). Daarom vraag ik me af waarom je ze niet vaker ziet tijdens het draaien? Alleen omdat het er minder 'pro' uitziet?

in-ears is idd. wel een goede optie denk ik, als je perse doppen in wil.
Lullige alleen is dat je dan alsnog je monitor knoeterhard moet zetten als je nog enige referentie wilt hebben.

Op die pro3000 van stanton zit trouwens een schakelaar voor high- of lowpassfiler. Als je met die koptelefoon teveel sublaag ervaart kun je m dus op highpass zetten :)

Je kunt je ook aanwennen om je monitor uit te zetten als je niet mixt, en tijdens het voorluisteren niet op de kick, maar op de hats/snares te concentreren. Dan hoeft je koptelefoon lang zo hard niet, en heb je wellicht ook geen doppen meer nodig.

Grtz Rem

hehehe volgens mij hebben mensen het over 2 soorten doppen hier .. :D
maar wrm een dop in je koptelefoonoor ? gewoon alleen in doen aan de kant van je monitor ?
en wel zeggen voor een goed sluitende koptelefoon ..

filters is een ruim begrip..
in zekere zin filteren in-ears geluid, maar als je bv. doelt op het low- of highpassfilter op een pro3000 dan hebben we het over totaal iets anders.
Met een filter bepaal je, net als bij een koffiefilter wat je wél en wat je níet door wilt laten.
dat hoeft niet altijd over hetzelfde te gaan.

misschien moet je je vraag iets duidelijker formuleren..

Back