Samplen uit eigen werk

Hooihuis

Acta est fabula
Zijn er wel eens mensen die af en toe samplen uit eigen nummers? Ik moest hier aan denken omdat ik dat nu zelf van plan ben; heb nog een oude track van een jaar of 14 terug liggen die ik niet helemaal top vind (komt regelmatig voor helaas). Maar de drums zijn wel okee dus die wil ik eruit lichten om iets geheel anders mee te doen.

Voordeel is uiteraard dat ik me geen zorgen hoef te maken om de rechten :)

Jazekerwel. Al was het alleen maar dat ik geen idee heb hoe het ook alweer gemaakt was of dat ik de spullen niet meer heb waarmee het destijds gemaakt is. Alhoewel ik af en toe wel mezelf verwijd dat ik dingen niet wat meer zonder context opgenomen heb.

Leuke vraag....antwoord:

All the time! Ik heb veel muziek gemaakt juist om van te sampelen.
Ik was nooit zo kapot van sampelen van anderen en ik heb 10 jaar in een hiphop crew gezeten duss.... ;)

Ik heb ook veel met synths gerotzooid om "gesampelde" sounds te maken.
(krankzinnig he: synths die zo hard proberen om samples zo goed mogelijk te laten klinken (jv30, 05rw, MU90r bijv.) zo verrampeneren dat ze juist als samples klinken.....haha 8~ coocoo!)

Het was leuk, dat sampelen maar ik doe het niet meer....tenzij je audio-opnamen in Logic enz ook als sampelen ziet.

Vrijwel altijd, ik neem meestal een tijdje gefreak op, wat ik op dat moment lekker vind klinken (m.a.w. waar ik zin in heb
op dat moment). Daar sample ik loops uit, die dan weer gebruikt worden in "nummers" (eigenlijk alleen live met
powerbook). Dat werkt voor mij perfect, vooral omdat ik weet wat ik kan verwachten. Dat is nl. met gecircuitbende
rommel nooit het geval...

Back