Flatcable voor audio

sander

_
Ik ben bezig m'n mengpaneel aan het om te bouwen. Deze moet ultiem plat worden.
Nu wordt het in/uitgangen paneel intern met het knoppenbord verbonden middels 5 flatcables.

De gebruike kabels die behringer gebruikt zijn van het type E162747 awm 2651

Moet ik nou echt opzoek gaan naar deze types, of kan het ook gewoon met IDE/SCSI kabels.
Zijn bovenstaande van beter kwaliteit ivm met audio? Ik betwijfel dat eigelijk. Ze lijken me niet

Ik wil indien mogelijk van het in/uitgangen paneel een losse module maken. Ik denk misschien dat ie bevestigd kan worden boven aan de mixer. Ben er nog niet helemaal overuit of ik ze echt moet kunnen loskoppelen of dat ik een schanierconstructie ga bouwen zodat ik het in/uitgangenbord bij vervoer kan dichtklappen over de knoppen heen.

Indien het losgekoppeld kan worden, heeft iemand dan nog een goed alternatief als verbindings connectorer. Een 3 tal RS-232 connectors misschien. Alhoewel het lastig wordt de draadjes van een flatkabel op zo'n connector te solderen.

ik heb vorige week audio kabels gemaakt voor mijn rme kaartje en ik heb een eenaderige met scherm gebruikt.
is wel wat dikker als flat ..., maar sinds je van plan bent het extern te maken, lijkt het me verstandig om kabels met scherm te nemen.

gewoon db9 connectors nemen of db25

Ik zou absoluut proberen om je kabels, zeker als het onafgeschermde flatcable is, zo veel mogelijk BINNEN een behuizing te houden. Die krengen zijn namelijk erg gevoelig voor storing. Als je toch een externe aansluitingenbak wilt maken kun je misschien beter kiezen voor een oplossing met CAT6 netwerkbekabeling (dubbel afgeschermde aderparen! helaas niet erg flexibel en dus kwetsbaar) of gewoon multicore audiokabels. (maar die zijn weer dik). Mijn ervaring is echter: als je de boel in 1 behuizing kunt houden, doe dat dan).

flatcable op RS232 solderen is niet zo heel moeilijk hoor, eerst beetje soldeer op de flatcable en plug apart.. dan aan elkaar solderen.. maar het is inderdaad een hoop gepriegel. Ik heb een tijdje geleden een RS232 convertor kabel gesoldeerd voor mijn Barco en daar was ik een behoorlijke tijd mee bezig :(

Dank U!. Ik ga wel even kijken of het allemaal nog door gaat. Ik moest de boel namelijk weer effe inelkaar zetten (honderden knopjes, etc) nomdat ik mixer zaterdag nodig heb.

Ik kwam trouwens op dit idee toen ik de micer openhad gemaakt om alle knoppen schoon te maken. Alleen door het achterpaneel met de aansluitingen is de mixer enorm hoog, terwijl het daadwerkelijke mixergedeelte slechts enkele centimeters is. Ook leek het me wel handig als je de aansluitingen zo bovenaan je mixer kon plaatsen middels een klemsysteem of iets dergelijks.

De mixer ziet er nu overigens ook weer mooi uit. al het stof tussen de knoppen is weg en paneel is schoongemaakt. Ook heb ik de zijpanelen voor em in een rack te plaatsen verwijderd.
Dat waren echter wel handige handvaten.

Back