modular keys, virusC, traveller

Status
Please reply by conversation.

vipal

Ouwe rot
lotgenoten,

ik ben op zoek naar:

*nord modular keys en/of
*virus C desktop

liefst gewoon werkend zonder reparatienoodzaak.

en mocht je nog een motu traveller teveel hebben dan heb ik ook zeker interesse.
zelfs je niet al te oude G5 dual is mogelijk onderwerp van belangstelling.

als iemand een advies heeft voor aanschafprijzen, stel 1 jaar oud spul, dan is dat ook erg welkom.

groet,
vipal

clavia

clavia

wie kan mij helpen:

wat is het verschil tussen clavia nord modular g2 en het (oude)model dat ook wel micromodular wordt genoemd?
zit het verschil alleen maar in 2 vs 3 octaven keyboard? of zit in die g2 echt iets totaal anders? ik weet dat g2 nieuw is en micromodular niet gecontinueerd model is en laatstgenoemde wel wat minder opties (en misschien ook mindere specificaties) zal hebben. maar wat betekent dit in de praktijk?

verschil qua prijs: euro 800,= voor micro en euro 2000,= voor g2.

iemand met gebruikerservaringen van 1 en/of ander?

Hi Vipal,

Volgens mij haal je een aantal zaken door elkaar.
Van de modular 1e generatie zijn drie verises uitgekomen:
-Keys
-Rack
-Micro

Volgens mij zijn de keys en rackversie identiek behalve dat er bij de rackversie geen keys zitten (oowjaajoh). De micro wijkt in die zin af, dat hij maar één dsp heeft. Kan dus ook maar naar één midikanaal tegelijk luisteren. Strikt genomen is deze monotimbraal en zijn de andere versies multitimbraal (4)

Van de nieuwe generatie G2 zijn er volgens mij maar twee versies uitgekomen een versie met toetsen en rackversie (zonder knoppen, zonder toetsen kaal en rood :)). Waarin de G2 van de G1 verschillen (technisch)kan je het beste lezen op www.clavia.se Dat zijn de makers en kunnen dat vast beter uitleggen dan ik. Klopt dat er veel meer patches voor de G1 zijn....die bestaat al wat langer ;) Maar het leuke van deze modulars is toch wel (vind ik) zelf patches bouwen. Heb nu zelf een MM en wil in de toekomst wel een Rack versie G1...vette bek gek :{ Of gewoon nog 3 MM`s erbij.....

Ennuh....voor meer info moet je gewoon op het forum hier lekker sneupen, erg leerzaam (als je tussen de ego`s doorleest ;))

met dank,
de termen mono en multitembraal begrijp ik maar had zelf nog niet de googem om dit even te checken in de technische details. ok. dus geen micro... of vier micro's ja ... das ook een idee. maar staat wel raar in de set up lijkt me, weet je een synth uitzoeken voor een beginner in de techniek is nog geen sinecure.

Status
Please reply by conversation.
Back