portable recorder: M-audio Micro Track of Sound Devices 722?

RiSC

Stamgast
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede handzame portable recorder om ermee in het wild op los te sampelen. Zo zou ik graag geluiden uit de natuur (dieren/bomen/beekjes/weer), mensen, stadsgeluiden, alles waar je op kan drummen en eventueel reverb impulses 24bits met zo min mogelijk ruis willen opnemen.

Ik zat te denken aan een M-Audio Micro Track 2496 deze is niet erg duur en ik dacht er aan om er een Rode NT4 microfoon bij te nemen. Het voordeel van deze is dat je er digitaal een andere pre-amp op aan kan sluiten zoals de Apogee Mini-Me wat bijvoorbeeld bij de edirol niet kan.
of anders de Sound Devices 722 - volgens mij de beste en mooiste. Een stuk duurder, maar een eventuele externe pre-amp zou dan echt wel overbodig moeten zijn.

Wat andere opties zijn:
Marantz PMD660 / PMD670 / PMD671
Fostex FR-2
Edirol R-1

En dit vond ik net nog (de Marantz valt helemaal af nu):
Sound Devices 722 versus Marantz PMD-670 The right channel is the Marantz PMD-670 and the Left Channel is the Sound Devices 722. Notice the loud pre-amp noise of the PMD-670.

Wat denken jullie?

Laatst gewijzigd:
Ik maak zelf ook fieldrecordings en gebruik de Edirol R 1, die klinkt niet slecht (gezien de prijs), maar een externe microfoon is wel aan te raden. De R 1 is natuurlijk absoluut niet te vergelijken met de recorders van Sound Devices, die zijn buitengewoon goed, maar hebben ook een prijskaartje wat er niet om liegt. Ik weet natuurlijk niet wat jouw eisen en budget zijn, maar voor een fieldrecordingspurist zal de R1 niet goed genoeg zijn. Overigens dat de vergelijking tussen de Sound Devices 722 en de Marantz PMD 670 in het nadeel van de PMD 670 uitvalt, verbaast mij niet, de 722 is ook meer dan 3 keer zo duur. Als je de Apogee Mini-Me overweegt samen met een ‘budget’ recorder als de M-Audio Micro Track 2496, dan zou ik eerder nog even door sparen voor een Sound Devices 722. Check deze link voor meer info over allerlei fieldrecorders en microfoons:

http://www.vermontfolklifecenter.org/res_audioequip.htm#ix

Ik heb een R1 waar ik erg tevreden mee ben. Gebruik hem voor van alles en nog wat en de kwaliteit is, vooral op 24 bit gewoon goed. De interne mics vind ik ook erg goed, maar ik ben totaal geen kenner op dat gebied.

Er zitten effecten en comp/limiter op en zodoende kun je met noise reductie en reverb mooie geluidjes samplen.
Wat ik erg fijn vindt is dat ie USB 2.0 is maar ik weet eigenlijk niet of dat andere apparaten dat ook hebben tegenwoordig.

Back