Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede handzame portable recorder om ermee in het wild op los te sampelen. Zo zou ik graag geluiden uit de natuur (dieren/bomen/beekjes/weer), mensen, stadsgeluiden, alles waar je op kan drummen en eventueel reverb impulses 24bits met zo min mogelijk ruis willen opnemen.
Ik zat te denken aan een M-Audio Micro Track 2496 deze is niet erg duur en ik dacht er aan om er een Rode NT4 microfoon bij te nemen. Het voordeel van deze is dat je er digitaal een andere pre-amp op aan kan sluiten zoals de Apogee Mini-Me wat bijvoorbeeld bij de edirol niet kan.
of anders de Sound Devices 722 - volgens mij de beste en mooiste. Een stuk duurder, maar een eventuele externe pre-amp zou dan echt wel overbodig moeten zijn.
Wat andere opties zijn:
Marantz PMD660 / PMD670 / PMD671
Fostex FR-2
Edirol R-1
En dit vond ik net nog (de Marantz valt helemaal af nu):
Sound Devices 722 versus Marantz PMD-670 The right channel is the Marantz PMD-670 and the Left Channel is the Sound Devices 722. Notice the loud pre-amp noise of the PMD-670.
Wat denken jullie?
Ik zat te denken aan een M-Audio Micro Track 2496 deze is niet erg duur en ik dacht er aan om er een Rode NT4 microfoon bij te nemen. Het voordeel van deze is dat je er digitaal een andere pre-amp op aan kan sluiten zoals de Apogee Mini-Me wat bijvoorbeeld bij de edirol niet kan.
of anders de Sound Devices 722 - volgens mij de beste en mooiste. Een stuk duurder, maar een eventuele externe pre-amp zou dan echt wel overbodig moeten zijn.
Wat andere opties zijn:
Marantz PMD660 / PMD670 / PMD671
Fostex FR-2
Edirol R-1
En dit vond ik net nog (de Marantz valt helemaal af nu):
Sound Devices 722 versus Marantz PMD-670 The right channel is the Marantz PMD-670 and the Left Channel is the Sound Devices 722. Notice the loud pre-amp noise of the PMD-670.
Wat denken jullie?
Laatst gewijzigd: