JUNO 106 vraagje

blindnotes

Nieuwkomer
Vintage vrienden,

Ik heb een Juno 106 (ow!!) geleend van een collega, maar nu blijft er de hele tijd een ondertoon hangen, die soms veranderd bij het aanslaan van een andere toets, soms weer niet. Ik heb al zitten kijken hoe ik eea uit kon zetten, maar ik ben er nog niet uit. Het lijkt mij niet dat er toetsen blijven hangen/plakken, want het is niet het 'hoofdgeluid' wat je dan hoort, maar een zachter geluid.

Waarschijnlijk is dit een enorme nitwit vraag, maar ik wil de Juno al snel voor opnames gaan gebruiken, dus ik ben even aan het autodidactisch spoedcursussen...

Thanks!
Joost

er is een filter chip stuk
de gate van die filter chip blijft open staan vandaar die toon hij moet dus vervangen worden dat onderdeel
kosten vanaf 75€
doe je ook geen 2de keer meer een synth lenen

tja,een synth lenen

tja,een synth lenen

is natuurlijk altijd een risico maar ik vraag me af of degene die hem geleend heeft er iets aan kan doen.
Dit is de shit met (semi)vintage spullen.
Je kunt elke keer als je ze aan zet verwachten dat er iets kapot gaat, helaas.
:(

Origineel geplaatst door matrixxx
er is een filter chip stuk
de gate van die filter chip blijft open staan vandaar die toon hij moet dus vervangen worden dat onderdeel
kosten vanaf 75€
doe je ook geen 2de keer meer een synth lenen

Haha nee nooit synths lenen of uitlenen IDD!
daar komen tranen van

Okee, dank, alleen heb ik hem niet uitgeleend, maar ik heb hem geleend. De Juno had 10 jaar niets gedaan en bij het testen was dit al het geval. Ik heb et niet gedaaaaan!

Maar bedankt iig, ik ga kijken of ik hier wat mee kan. Makkelijk zelf te repareren of nie?

Danks

Origineel geplaatst door blindnotes
Okee, dank, alleen heb ik hem niet uitgeleend, maar ik heb hem geleend. De Juno had 10 jaar niets gedaan en bij het testen was dit al het geval. Ik heb et niet gedaaaaan!

Maar bedankt iig, ik ga kijken of ik hier wat mee kan. Makkelijk zelf te repareren of nie?

Danks

als je enig verstand van elektronica hebt en goed kan solderen en een scoop in de buurt hebt dan moet het in 45 minuten geregeld zijn.
punt is alleen je moet die stem kopen en kan je hem zelf er niet in zetten dan komen daar ook nog kosten bij.
reken maar minimaal 75€ dat ben je zeker al kwijt en dan ligt het er aan hwie wat of hoe die chip er in komt.\
wat je ook nog kan doen is een weerstand tussen de -15 en de output van het filter zetten (weet ff niet welke output en pin zie op de schema's van de 80017 a chip) en misschien klapt hij wel weer dicht gebeurd 1 op de 10 keer dat het lukt dan doet hij het misschien weer.

Het is de vraag of deze chips nog verkrijgbaar zijn. Ik heb mijn Juno (met hetzelfde probleem) via Roland proberen te laten repareren, maar die hebben deze chips niet meer in reserve. Ik heb uiteindelijk forumlid Mike Philco nog 2 chips weten te bemachtigen (ik moet ze alleen nog laten inbouwen).

Het uitsolderen van de oude chips schijnt overigens nog niet zo gemakkelijk te zijn. Laat dit door een pro doen, anders loop je kans dat je de Juno echt naar de eeuwige onderdeel-velden helpt!!

Suc6

Het uitsolderen van de oude chips schijnt overigens nog niet zo gemakkelijk te zijn. Laat dit door een pro doen, anders loop je kans dat je de Juno echt naar de eeuwige onderdeel-velden helpt!!
Dit wordt gedaan dmv een vacuumpompje: eerst de tin verhitten, dan afzuigen met het pompje. Zo een pompje kan je in de electronica vakhandel kopen. Dit gaat echt goed.:okdan:

juno 106

juno 106

hi,

is de omni of mode ingesteld ???

je kunt achteraan de juno een switch bedienen, zit die op III (3)
als je die gebruikt via midi trouwens.

als je noot blijft hangen zal het niet te maken hebben met de filter, niet ?.
maar met een voice, 1 stem., misschien slecht contakt op het toetsenbord ?
vooral al er een tijdje niet mee is gespeeld dan kan dat wel gebeuren.

Is idd wat Matrixx net zegt de filterchip....heb precies hetzelfde gehad en dat kost gewoon wat centjes..

Back