track: thunder and rain

E-J

Ingeburgerd
hallo

dit is mijn eerste track(!) die ik post.

hij is gemaakt met (nu niet allemaal lachen..) music maker generation 6.
ben aan het sparen voor iets beters. je hebt het als student eg niet makkelijk.
laat even horen wat je ervan vindt, kom dan niet aan met verhalen over de geluidskwaliteit enzo. ik weet ook wel dat die errug laag is. het liefst iets over de opbouw, muzikale content, watever.

linkje:
http://www.wire.fm/download.php?pk=17893&anti=1127441597

deze track heet trouwens zo omdat er veel donder en regen in zit. maar dat had je misschien al door... k heb mijn yamaha psr-290 gebruikt en verder ook een soort van vst instruments, silversynth en coppersynth.
alle tips en trucs zijn welkom!

alvast bedankt

E-J

het zou erg leuk zijn als er iemand zou reageren weet je? als beginnend compu-muzikant is het al lastig om te starten. k had gehoopt op wat IDtjes, suggesties, technisch commentaar en een hoop (opbouwende) Kritiek. maar helaas heeft niemand de moeite genomen deze track te beluisteren en feedback te geven. ik lees erg veel op dit forum maar reageer bijna nooit omdat meestal alles al gezegd is. ik ben dus geen jochie van 12 die ff een liedje in elkaar geflanst heeft.

laat je niet afschrikken door het feit dat deze track met musicmaker is gemaakt. ik heb GEEN megeleverde bagger-samples gebruikt en zo. het is een gewoon volwaardig nummer. alleen niet met professionele software gemaakt. that's all.

veel luisterplezier,

E-J

krijg zelf ook weinig reacties...

ik wou in het begin al op je track reageren, maar tot voor kort had alles op wire.fm de gewoonte om niet te werken bij mij:stupid
maar nu heb ik dus geluisterd, en ik zal je even van wat commentaar voorzien:)

je track bevat erg goede dingen....maar ook minder goeie dingen
de geluidskwaliteit is inderdaad verre van goed, en er is zeker nog werk aan de winkel wat betreft het afstemmen van de instrumenten
zo heb je die closed hihat uit het begin naar mijn mening veel te hard staan, terwijl ik moeite moet doen om sommige van je (toch wel behoorlijke) synthesizermelodiƫn te horen

het stuk net na de (naar mijn mening wel enorm saaie) intro is wel enorm goed vind ik:)

bedankt voor de tip.

ik ga die hihat eens ff een beetje zachter laten tikken..

zou ik een versie maken die dus een halve minuut korter is en waarbij je eigenlijk meteen "in" het nummer zit. dus het intro skippen. heb ik eigenlijk nog nooit geprobeert, een track zonder intro die pats-boem meteen knalt.

zou iets van EQ of een limiter helpen de kwaliteit te verbeteren. er zit geloof ik af en toe wat clipping in.

als wav klonk ie eigenlijk wel duidelijk veel beter. moet nog eens uitzoeken hoe ik een "goed" mp3'tje knutsel.

E-J

misschien niet de hele intro wegdoen, maar toch hier en daar een flink stukje tussenuit knippen waar het wat eentoniger is:)

Back