MPC2000XL o.s. via midi ?

binaryslave

Nieuwkomer
Heb laatst een cardreader ingebouwd maar helaas: hij wordt niet herkend (o.s.1.14)
Nu kan ik helaas geen nieuwe o.s. op de mpc zetten met de floppy drive.
Er werd mij verteld dat het mogelijk moet zijn om een nieuw o.s. te installeren via midi
maar helaas kan ik nergens bevesteging/info vinden hierover...

Ben dus op zoek naar een manier om o.s.1.20 op mijn mpc te krijgen zonder hem weer open te maken om hem weer in orginele status te krijgen zodat ik het hele proces nog eens een keertje kan herhalen.

alvast dank voor tips...

Wat voor card stop je er in?
Ik heb hetzelfde gedaan met mijn MPC, en hij pakt alleen maar smartmedia cards. Een SD card of memorystick slikt ie niet.

ow ja, je zou de floppydrive er nog wel op aan kunnen sluiten toch? Even handig stroom aftappen met het juiste voedingskabeltje (beetje solderen) en je kunt via floppy je OS updaten.

Ik heb mijn voedingskabel eengepast zodat het een T-stuk werd met zowel een floppy als een sipdrive voedingsblokje erop.

Voor de rest is me er niets over bekend, maar misschien dat je op www.mpc2000xl.com meer komt te weten.

-C-

Stuur sander een PB, die heeft namelijk het wiel uitgevonden...eh, een handleiding voor het inbouwen van een reader gemaakt....

Je zult je floppy drive er opnieuw in moeten steken. Voor zover ik weet is het niet mogelijk om het OS via MIDI up te daten.

of via een scsi zipdrive

Pakt ie sowieso alleen Smartmedia cards? Ik was net van plan een CF kaart te bestellen voor mn mpc (mss beetje offtopic maarja)

Back