VL-1 polyfonie

TanTaRa

Stamgast
Sinds kort heb ik een Yamaha VL-1 synth (yaay, wild thunderous cheering and such ;) ) en het gerucht waart rond dat het ding twee-stemming polyfoon is.

Wie schetst mijn verbazing wanneer ik bij een aantal klanken DRIE noten tegelijkertijd kan gebruiken!.

Iemand een idee?

Ligt aan hoeveel CPU power het model verbruikt? Net als bij de Nord Modular, des te meer je erin smijt, des te meer 't kost.

Origineel geplaatst door Yoozer
Ligt aan hoeveel CPU power het model verbruikt? Net als bij de Nord Modular, des te meer je erin smijt, des te meer 't kost.
QUE????:confused:

QUOTE :
Sound on Sound
The whole idea of introducing what is really a monophonic synthesizer into today's polyphonic world takes a very confident company, and I think it may well pay off for Yamaha in this case.

en

• Polyphony: 2 notes maximum.

vl1.jpg

(foto's zijn moeilijk te vinden...)

Dat bedoel ik!

Maar ik kan met een paar klanken toch echt een drie-stemmig accoord spelen.

Zal wel aan de 'Versie 2' update liggen dan.

hmmm, vreemd

hmmm, vreemd

ik heb ook twee VL1's gehad (module en toetsenversie) maar nooit geprobeerd :stupid :stupid :stupid om meer dan drie noten tegelijkertijd aan te sturen.
Leuk idee om het te proberen!
Maareh...versie 2 wil allleen zeggen dat er wat andere algorithmes ingeknald zijn en dat was hoofdzakelijk voor de effectsectie.
Ik denk niet dat het aan de dsp's te wijten/danken valt want ik weet wel dat het ding eigenlijk als twee monosynths gebouwd is.
Maar goed, er staat nergens omschreven dat je de ene klank door de andere kon laten moduleren (een soort FM) en dat lukte mij ook:biertje:
Helemaal te gekke synth en nog steeds spijt dat ik hem niet meer heb:(

Tja, ik ben nog niet aan het diep-programmeren geslagen.
Maar wat ik tot nu toe heb gehoord laat me idd watertanden....een aantal goede saxen, cello's violen, moogs, arps en meer van dat fraais.

Onvoorstelbaar wat een machine.

Maar idd, ik heb een paar sounds (from das internet ja) die een accoord kunnen produceren (en niet via de pitch-shifter)...heel apart.

Back