Scsi-->A5000

-=VeNieK=-

Nieuwkomer
Zou iemand mij kunnen vertellen welke Scsi er vekrijgbaar is voor Yamaha A5000?...Graag Tipz,merken,prijzen

alvazt beadankt!

Er zit toch al scsi op een a5000. Of bedoel je rand apparatuur of scsi kaarten voor in je computer. Wees eens iets specefieker.

ja ik bedoel dus wat voor kaarten en kabel ik nodig heb..want er zijn volgens mij meerdere scsi aansluitingen..word wel snel gereageerd hier:)

staat toch gewoon in de handleiding? Het is SCSI (half-pitch, 50-pin) wat je nodig hebt, en wat voor soort kabel hangt af van wat voor scsi interface er aan de andere kant hangt....

Re: Scsi-->A5000

Origineel geplaatst door -=VeNieK=-
Zou iemand mij kunnen vertellen welke Scsi er vekrijgbaar is voor Yamaha A5000?...Graag Tipz,merken,prijzen

alvazt beadankt!
Hoi VeNiek, op je A5000 kan je wel wat SCSI-toestellen aansluiten hoor.
extern
CD-speler (lezer/schrijver), een SCSI-harde schijf, een SCSI-ZIP/JAZZ-drive
intern
een IDE-zip-drive, een SCSI-harde schijf (bij de A4K/5K kan een IDE-harde schijf ook trouwens)

Lees alvast de opmerkingen van Yamaha op de website/handleiding en ga ook eens kijken in de Yahoo Group A5000 Samplers daar vind je hierover heel wat nuttige info. Voor SCSI-kaarten raad ik mensen altijd een kaartje van Adaptec aan (is zowat de referentie en ik heb alvast hiermee nog nooit problemen gehad, ook niet op het werk trouwens), maar een ander merk kan natuurlijk ook. Dit soort spullen kan je in principe bij elke computerwinkel kopen dus kijk daar alvast eens voor wat prijzen. En de meeste van deze spullen kan je tweedehands vaak voor een prikkie kopen mocht je wat 'krap bij kas zitten'.
Ik heb zelf mijn nieuwe A4000 nog geen 24 Hr bij mij thuis staan dus voor mij is het ook nog wel wat nieuw dus mocht ik een foutje hebben gemaakt of iets vergeten hebben dan zullen de meer ervaren DSF'ers dit wel aangeven.

heb ik er overheen gelezen...kheb het namelijk niet gelezen:confused: Hover en de rest Thnxxx voor de snelle reactie!!in a5000 zit al een harde schijf ide van 60 gig in..en heb de voledige 128 mb ramz inzitten..wil de a5000 laten comuniceren met mn computer zodat ik de samples kan bewerken met een sample-editor...is dan ook mogelijk om de cd-rom te gebruiken van mn pc(zodat ik de bijgeleverde Yamaha sample cdz kan lezen en inladen in de a5000)?..ben best een leek op het gebied en het is voor mij allemaal nieuw

Scsi 2 zit op de A5000 , dus je kunt er een ( Extern ) harddisk , zip , of CD-rom
aan hangen met een verloop van scsi 2 naar 50-polig Centronics.
Wil je via de PC weken dan heb je een Scsi kaart nodig van bijv van adaptec

Attachments

• adaptec%20scsi.gif
    adaptec%20scsi.gif
    13,9 KB · Bekeken: 147
Origineel geplaatst door -=VeNieK=-
wil de a5000 laten comuniceren met mn computer zodat ik de samples kan bewerken met een sample-editor...is dan ook mogelijk om de cd-rom te gebruiken van mn pc(zodat ik de bijgeleverde Yamaha sample cdz kan lezen en inladen in de a5000)?..ben best een leek op het gebied en het is voor mij allemaal nieuw

Als je al een interne harde schijf erin hebt zitten, zou ik niet echt weten waarom nog een ZIP of JAZ aan te sluiten. En dan maar hopen dat je schijf nooit crasht... Overigens ben ik lang niet zo zeker dat het OS van de Yamaha schijven tot 60 GB ondersteunt??? Ik dacht dat je maar partities tot 8GB kon gebruiken of zoiets?

Als SCSI-card raad ik een Adaptec 2904 of 2906 aan ; deze is een flink stuk goedkoper dan de 2940, en gebruikt hetzelfde type connector als de A5000 (50pins - half pitch), zodat je geen (zeldzaam geworden) adaptor kabel moet gaan zoeken.

De interne IDE CD-Rom van je PC gebruiken vanuit je A5000 is helaas niet mogelijk, zelfs met een SCSI-card in je PC. Je zal dus nog eens moeten gaan shoppen voor een externe SCSI CD-Rom drive (bv Plextor UltraPlex 40x). Maar als je die drive enkel en alleen nodig hebt voor die 10 CD-Roms die Yamaha erbij levert, zou ik je dit toch expliciet afraden, want die Yamaha CD's zijn echt :[> :[> :[>

SCSI hell

SCSI hell

ikzelf heb een A4000 met een externe CDrom, via scsi verbonden, en inderdaad het loont de moeite niet om die 10 cd's te gebruiken , laat staan om daavoor een externe cdrom aan te schaffen, DUUR ! ik heb indertijd zo'n 12000 bef betaald (+- 600 fl) dus niet doen, wat wel interessant is, is via een scsi kaart in de PC werken...MAAR opgelet het is geen sinecure...!niet Zomaar een kaart nemen...liefst adaptec..daar is iedereen het over eens denk ik ...ikzelf heb eeb shitty goedkope kaart gekocht en mijn PC is compleet tilt geslagen...gevolg -->herformatteren )....en Recycle ondersteunt mijn A4000 niet (eigenlijk wel, maar niet voor 100 % zoals het zou moeten zijn...dus ik heb SCSI opgegeven en ga (waarschijnlijk) voor de MPC4000 en verkoop mijn A4000....misschien

Als je informatie wil over SCSI +samplers...doe een search in Google op "surviving SCSI hell" of ga naar www.tweakheadz.com

Re: SCSI hell

Re: SCSI hell

Origineel geplaatst door juggernaut
en verkoop mijn A4000....misschien

Zelf heb ik verleden week nog een nieuwe 8D A-4000 gekocht maar ik weet nog wel iemand die ook nog op zoek is naar een A-4000, dus mocht je hem wegdoen, ik ken alvast een kandidaat (tenzij die intussen al een A-4000 heeft maar dan heeft ie het me nog niet verteld)

*D

ik heb nooit problemen gehad met de SCSI connect van mijn A3000 naar PC en externe CD-rom..die CD-rom speler heb ik volgens mij voor 50 piek gekocht toendertijd..niet duur dus

trouwens het hele setje is te koop ;)

Hover,
ik ben serieus aan het twijfelen voor het ogenblik,,,denk zelfs aan de combonatie Cubase SX met A4000,.....+een Akai MPD16 (ken je die drumpads?)..lijkt me heel leuk voor in de studio (lees living)...maar wat doe je dan live he...

ofwel een MPC2000XL...ofwel een paar krasloten kopen en hopen op genoeg euro's voor een MPC4000....

Back