Laptop gebruiken als synth en recorder

cgholland

Stamgast
Hi guys,

ik heb een vraagje. ik ben na lange tijd weer muziek gaan maken. Ik heb een RS7000 en een ION aangeschaft, een mackie mixertje en digitech quad effectje. Muziekjes maken gaat wel lekker maar ik wil nog wat meer synths. Ik heb overwogen om een virus of een nordlead aan te schaffen maar liever probeer ik eerst wat softsynths. Nu heb ik ook een vet laptopje. Deze wil ik aan de setup toevoegen als synth. ik blijf dus de RS 7000 gebruiken als sequencer. Via de RS wil ik de softsynths aansturen.... deze prik ik in de mackie en vervolgens wil de out van de mackie weer teruglussen naar de computer om de muziekjes op te nemen.

Is dit een realistische setup... ???? kan ik bv met een simpele audiophile USB zonder al te veel timing gezeik (latency ???) softsynthjes mee laten lopen ??? Ik heb nog geen idee hoe dit in zn werk gaat. Kan ik beter gaan voor firewire >?? Kan ik via mijn midikeyboard een softsynt bespelen ???

Werkt deze setup uberhaupt ???
Welke audiomidi interface zou een goede keuze zijn ??/
Wat is een softsynth die zich goed leent voor deze toepassing ??/

Wie weet raad ??/

cheers

cgholland

Re: Laptop gebruiken als synth en recorder

Het belangrijkste is dat je een redelijk snelle laptop hebt. Zelf heb ik ook een USB kaart die al 3 jaar oud is en geen problemen. Mooier is een FireWire kaart (Audiophile fireWire bijvoorbeeld).
En ja, je setup kan. Er zijn diverse VST instrumenten. Als je echt geinteresseerd bent in Synthese kijk dan eens naar Native Instruments producten. Op hun site. Suc6 :D

Wat valt bij jou nog onder de noemer 'redelijk snelle laptop' ??
Misschien lukt het bij thuis ook nog wel met mijn acer-doos (amd mobile 2500 met 512 mb)

mijn laptop heeft een centrino processor op 1.5 ghz 512 mb en een firewire versie 2 poortje.

ik ga dezer dagen een beetje met softsynths rommelen installeren, en ik ga een firewire interfaceje aanschaffen een Maudio 410 of audiofile.

hopelijk gaat het werken, anders koop ik gewoon nog een virus of een nordlead.. eerst dit ff proberen

cheers,

cgholland

Hoeveel sporen wil je tegelijkertijd gaan opnemen? 2 in? 4 in? 8 in? Want als je de main outs van de mixer gebruikt als input, heb je maar 1 op te nemen kanaal.
Persoonlijk zou ik de mixer verkopen en een 8I/O firewire interface kopen, maar misschien werkt de mixer<>interface combinatie bij jou wel prettiger.

Hi Guys

Heyik heb inmiddels mijn laptop in de setup geintegreerd middels een usb audiophile kastje. Als keyboard gebruik ik een alesis ion, als sequencer een RS 7000, voor galm en delay een digitech Quad en ik prik alles in een mackie mixertje. De laptop gebruik ik om op te nemen, en ik gebruik diverse softsynths als DXi. Ik moet zeggen, het werkt verbluffend gemakkelijk en goed allemaal. Ik ben werkelijk geen seconde kwijtgeraakt aan gezeik, en ik was aangenaam verrast door de kwaliteit en bespeelbaarheid van softsynths als NI absynth en DX7.

ik kan in mijn tracks softsynths uit de laptop gebruiken en via de mixer van effect voorzien. De eindmix kan ik tegelijkertijd opnemen in cooleditpro. Van vertraging heb ik hoegenaamd geen last.

Ik vinndet vet.

Back