Hartmann Neuron VS 149 euro

Origineel geplaatst door sunny pedaal

heeft iemand nog andere nuttige tip voordat ik tot aanschaf van de nieuwe computer overga, waar ik op moet letten enz.

lees vooral deze thread even goed door. de neuron kan ook niet overweg met hyperthreading bijvoorbeeld. dual core zal wel hetzelfde effekt hebben neem ik aan. dus gewoon een singlecore zonder HT is het beste voor de neuron.

Origineel geplaatst door koediman
lees vooral deze thread even goed door. de neuron kan ook niet overweg met hyperthreading bijvoorbeeld. dual core zal wel hetzelfde effekt hebben neem ik aan. dus gewoon een singlecore zonder HT is het beste voor de neuron.

wat een k*t product is dit toch!!

betekend dat dan ook dat ik :
a . geen mac g5 dualprocessor moet aanschaffen?
b. dat een nieuw pc notebook met die intel duocord2 chips ook problemen gaat geven?
( ben enigszins leek op computergebied, dat moge inmiddels duidelijk zijn)

Origineel geplaatst door koediman

Hyperthreading gaf problemen waar twee processoren geen problemen gaven. Dus ik denk dat een dualcore minder snel problemen geeft.

oke, bedankt voor de tips tot dusverre, heb de knoop maar doorgehakt
ik wil het volgende aanschaffen:
een imac g5 2.1ghz met 1.5gig geheugen
"simpele" vraag: kan ik hier mee redelijk weg komen als ik neuron-vs wil gebruiken?
( heb hem in principe al besteld , kan echter nog terug eventueel, als ik vrij snel erop terug kom en met moeite als het echt een slechte configuratie is)

niemand ervaring met een dergelijke configuratie? ?
alle tips welkom !
vr.gr. sunny:kimono:

oke, bedankt voor de tips tot dusverre, heb de knoop maar doorgehakt
ik wil het volgende aanschaffen:
een imac g5 2.1ghz met 1.5gig geheugen
"simpele" vraag: kan ik hier mee redelijk weg komen als ik neuron-vs wil gebruiken?
( heb hem in principe al besteld , kan echter nog terug eventueel, als ik vrij snel erop terug kom en met moeite als het echt een slechte configuratie is)

waarom ben je niet voor de intel mac gegaan?

heb nergens enige bevestiging gehad dat de neuron hierop zou draaien, integendeel, derhalve

ik keek even op de doos, :D er staat inderdaad pc en mac op, wist ik niet eens eigenlijk dacht dat het pc only was, heb je geluk.

maar om even wat toe te voegen, ik zou je pc keuze niet van de neuron laten afhangen.

Alle programma's werken op dualcore; maakt geen reet uit. Hij wordt misschien niet altijd optimaal gebruikt maar als het op 1 core werkt dan werkt het ook op dualcore. Hyperthreading is een ander verhaal.
Origineel geplaatst door anoniempje
maar om even wat toe te voegen, ik zou je pc keuze niet van de neuron laten afhangen.
idd, beetje belachelijk om een bijpassende laptop bij je vst te kopen.

Nu ben je ook niet verzekerd dat het werkt. De neuron VS is niet een van de stabielste software ooit geschreven. Daarbij is er ook geen support meer of updates. En om daar dan je pc keuze op te baseren :confused:

sja, dat is de keus van de gebruiker. ik heb er zelf bijv. geen problemen mee om HT uit te zetten om cubase + neuron goed te laten draaien.

en de klank en mogelijkheden zijn uniek dus wat maakt het nou uit om je mac/pc zodanig in te richten dat dat ding erop werkt? andere vst's etc zullen ook 100% zeker werken als die neuron werkt.

als je in de toekomst in de problemen komt doordat er progs uitkomen die speciaal voor intelmac ofzo geschreven zijn koop je er gewoon een moderne mac/pc bij en hou je die oude voor de neuron.

Ik heb een Macbook (of hoe heet zo'n ding) met een 1GHz G4 processor en 1,5GB geheugen. Op die machine draait het wel, maar sommige patches willen niet. Dat is trouwens ook zo met de Minimonsta... Ik verwacht dat het op jouw nieuwe machine als een zonnetje draait....

heb begrepen dat veel (oudere) m.n. muzieksoftware voor de mac niet op de nieuwe intelmacs draait.
daarom gekozen voor een iets ouder type mac /g5
ook begrijp ik dat neuron erg veeleisend is, vandaar de vragen.
heb altijd al een neuron willen hebben, moest echter vanwege financieele redenen kiezen tussen een a6-andromeda en een neuron keyboard. nu heb ik dus beiden.
daarnaast voel ik me op mac meer thuis dan op pc.
ik heb trouwens ook wat tips binnengekregen via :
http://www.surroundsfx.com/forum/viewtopic.php?p=2083#2083

hij zou gemiddeld 5-10 stemmen maximaal kunnen geven , de g5-2.1ghz. da's krap maar misschien wel voldoende.
kortom de neuron lijkt me een zeer kritische gast, daarom eenieder hartelijk dank voor de bijdrages om het te doen slagen.
? wat doen jullie overigens allemaal met jullie neurons, hoever zijn jullie met de "soundesign"?
vr.gr. sunny

heb begrepen dat veel (oudere) m.n. muzieksoftware voor de mac niet op de nieuwe intelmacs draait.
daarom gekozen voor een iets ouder type mac /g5
ook begrijp ik dat neuron erg veeleisend is, vandaar de vragen.
heb altijd al een neuron willen hebben, moest echter vanwege financieele redenen kiezen tussen een a6-andromeda en een neuron keyboard. nu heb ik dus beiden.
daarnaast voel ik me op mac meer thuis dan op pc.
ik heb trouwens ook wat tips binnengekregen via :
http://www.surroundsfx.com/forum/viewtopic.php?p=2083#2083

hij zou gemiddeld 5-10 stemmen maximaal kunnen geven , de g5-2.1ghz. da's krap maar misschien wel voldoende.
kortom de neuron lijkt me een zeer kritische gast, daarom eenieder hartelijk dank voor de bijdrages om het te doen slagen.
? wat doen jullie overigens allemaal met jullie neurons, hoever zijn jullie met de "soundesign"?
vr.gr. sunny

als je de neuron keys al hebt , waarom zou je dan door die hell gaan die computer&neuron vs heet ? zie geen toegevoegde waarde, je haalt je eerder een hoop beta problemen op de hals. die vooral de keuze van een nieuwe mac niet waard zijn.

ik was niet duidelijk; ik heb toen gekozen voor de A6.
als ik toch moet gaan beta-testen , dan , voor mij, liever op 'n mac, die ken ik wat beter.

Origineel geplaatst door aestrid
wat kost de hardware versie nu?
1777€ was de aanbieding bij music store, weet niet of ze ze nog hebben

hij loopt trouwens goed op m'n g5 2mhz single mac met 1.5gb ram. gemiddeld 7stemmen. wel een tip filter in je sequenser programma de midicontrolchanges zoals aftertouch modwheel etc eruit, die laten de cpu load enorm exploderen met crashes van neuron als gevolg. gewoon velocity heeft dat probleem gelukkig niet.
en nog een leuk ding, onder cubase kun je alle joystickbewegingen gewoon vastleggen op ieder niveau tegenlijk als je zou willen, gewoon met de write/read functie.:kimono:

Back