Hartmann Neuron VS 149 euro

Op die duitse site hebben ze het over een geval dat vergelijkbaar is met die van een producent van buizenvoorversterkers voor microfoons. Een van hun eigen chinese productenten had een oplage van hun product ge"rebrand" en vervolgens voor een habbekrats op de europese markt gedumpt. Het produkt was fysiek hetzelfde, maar werd niet via de officiele weg gedistribueerd, er werden geen licentiekosten afgedragen aan de "fabrikant" en dus was de boel goedkoper.. maar niet officieel. Als datzelfde het geval is met die hartmann neurons, dan heeft de fabrikant een punt. Als het gaat om originele producten die tegen hun zin tegen bodemprijzen worden verkocht, dan kunnen ze wat mij betreft het lazarus genieten :-)

Origineel geplaatst door ALBINO SCORPION
zwaar zielig dit van hartmann!!!!

Dat is maar net hoe je het bekijkt. Als het echt bootlegs betreft, dan is er gewoon sprake van fraude. Als het producten zijn die tegen afspraken in voor een lagere prijs worden verkocht, dan kan ik me voorstellen dat ze daar de pest over in hebben, omdat hun product daarmee wereldwijd in prijs omlaag zal moeten. Ik kan me zo voorstellen dat dat niet in lijn is met de omzetverwachtingen die ze in gdachten hadden tijdens het ontwerp van de neuron vs. De meest gehoorde klacht over de Neuron VS is echter de prijs. Met deze prijsstelling draaien ze waarschijnlijk meer omzet dan met de originele verkoopprijs :-)

Overigens:

HEEFT IEMAND NOU AL EINDELIJK WAT INDRUKWEKKENDE MP3TJES GEMAAKT MET DIE NEURON VS?!?!
Al dat geouwehoer over een VST voor weinag is leuk, maar zolang die demo's zo shit klinken ga ik 'm nie kopen.

Origineel geplaatst door etaoin
Alwaar het goede punt wordt gemaakt dat ook Thomann 'm voor weinig verkoopt.

Mja, en ik begrijp dat die wel mogen verkopen voor die prijs omdat ze daar afspraken met Hartmann over hebben gemaakt? of lees ik het nou verkeerd?

Dus voor 1 euro meer (150 euro) krijg je wel support en updates? :D :D

Ik heb de mijne gisteren besteld en nog geen tien minuten geleden van Nathalie de bevestiging gekregen dat ik hem morgen in huis heb.

Tot nu toe geen wijziging in MSK's policy :D

En ik krijg net de activering van mijn support-login binnen, die ik een uur geleden had aangevraagd. En ik had er netjes ingezet dat hij bij MSK vandaan kwam. Voorlopig daar ook nog niks aan de hand dus.

Volgens mij is iedereen nog aan het uitzoeken hoe hij werkt. Ik wel in ieder geval :D

Krijgt iemand die "Record Stick" functie aan de praat? De handleiding spreekt over een "record stick"-button met daarboven een LED. Volgens mij komt die tekst uit de handleiding van de hardware Neuron, want die combinatie van knop/LED zit helemaal niet in de VS. Ik heb wel een rood knopje boven de sphere/scape, maar die doet niet zoveel.

Origineel geplaatst door Lynxxx
HEEFT IEMAND NOU AL EINDELIJK WAT INDRUKWEKKENDE MP3TJES GEMAAKT MET DIE NEURON VS?!?!
Al dat geouwehoer over een VST voor weinag is leuk, maar zolang die demo's zo shit klinken ga ik 'm nie kopen.
http://www.synerjee.net/crap/24bitidm.mp3 :P

Geintje, dit is een 24-bits wavefile die door Winamp en een hakkelende plugin die maar 16 bits aan kan wordt afgespeeld. Wel leuk effect overigens.

Music Store zojuist even gebeld, volgens hun is echt alles legaal gegaan en verwachten ze voor wat betreft service, updates etc geen problemen.
Ook zij zijn erg verrast door de uitspraak van Hartmann.
Ze krijgen morgen zelfs nog een extra levering van 250 stuks binnen.

Indien er zich echt problemen zouden voordoen in de toekomst is het voor iedereen mogelijk om "no questions asked" zijn geld retour te krijgen ongeacht de tijdsduur van bezit.

Vooralsnog werkt hij bij mij prima.

En op zich vind ik het maar erg raar want qua doos enzo ziet die hele Neuron VST er erg gelikt uit. Alleen die controller heeft een sticker onderop wat redelijk onduidelijk geprint is.

Lijkt me ook als Hartmann je registratie accepteert dat ze dan ook je moeten supporten.

En eerlijk is eerlijk. Voor 149 euries vind ik zo'n softie meer krijgt dan het in vergelijking met andere softies. Al helemaal met zo'n controller erbij.

Het hele verhaal is vooralsnog wazig, maar me dunk dat als het onzuivere koffie is MSK iig de boel weer moet vergoeden bij inleveren van je VST.
Zelf zou ik dat niet doen want ik vind hem supervet klinken.

misschien al eerder gevraagd/beantwoord maar heb geen zin om 9 pagina's door te spitten ;)

kun je die joystick ook als "algemene" midicontroller gebruiken? lijkt me wel een leuke extra... shit.. had ik nou maar geld! vind die neuron echt een kicken bak.

Origineel geplaatst door Yoozer
http://www.synerjee.net/crap/24bitidm.mp3 :P

Geintje, dit is een 24-bits wavefile die door Winamp en een hakkelende plugin die maar 16 bits aan kan wordt afgespeeld. Wel leuk effect overigens.

Mhhh klinkt meer alsof ik een microfoon in de speakers van m'n 2600 hang en dan een feedback loop maak. :stupid Positief aan dit voorbeeld is dan natuurlijk wel dat de kostprijs nogal laag t.o.v. mijn opstelling :D .

Origineel geplaatst door fuse
Vooralsnog werkt hij bij mij prima.

....
ik vind hem supervet klinken.

Misschien kun jij dan eindelijk eens wat mp3tjes of iets dergelijks posten? :mega:

Origineel geplaatst door fuse
Deze site is een mirror van de laatste model/sounds.
http://216.29.21.68/krhen/downloads/
Die model zou V4 zijn en is 1.5Gb dus behoorlijk fors.

En ik zag een CC lijst in de manual staan.

Thanks. Deze kan ik wel gebruiken aangezien die dvd met die models helaas niet werkt bij mij en volledig vastloopt :(

Tja die dvd is erg gaaaaarrrrr, heb ze dr wel afgekregen, met wat moeite, herhaal, herhaal.

Maar het is een monster :halleluja

Ik wil niet sceptisch zijn, maar

Ik wil niet sceptisch zijn, maar

Veel ellende en weinig demootjes tot nu toe. Helemaal niemand in staat een gedegen voorbeeldje te posten?

Heeft iemand de Neuron al geregistreerd?

De Hartmann pakte in de eerste instantie mijn serial niet.
Maar toen ik bij hander ipv music store iets anders invulde kreeg ik wel een email dat mjin registratie was ontvangen....

Hi,
Thank you for submitting your registration!
After checking your details, we will activate your account and notify you by email.
Best regards
hartmann-music.com

Ik ben benieuwd......er is toch wel iets aan de hand daaro

Nu roept neuron dus dat het een bootleg versie is, en ik moet toegeven:

alles ziet er perfect uit alleen kreeg ik de dvd niet erg soepel geinstaleerd.
De installatie software pakte de dvd iig niet!

Ik heb met veel moeite en veel proberen zelf de dvd naar mjin HD gekopieerd en niet alle geluiden werken bij mij.

De controller is wel anders van kleur dan op de neuron site:

De Hartmann site:
hartmannneuronvsnuke.jpg

En mijn controller:
Neuron%20controller.jpg

Al staat op: http://www.amazona.de/content/musictools/software/plugIn/neuron/neuron.htm wel de software zoals ik die gekregen heb....

Back