Hartmann Neuron VS 149 euro

Waar vind ik dat? HT in Cubase?! :confused:

Preset 005 heeft bij mij ook 15% CPU, maar ik moet resynator 2 op 020 zetten wil het aan te horen zijn.

Origineel geplaatst door De Toverkoning
Waar vind ik dat?

vst audiobay - expert setting

afhankelijk van je sx versie staat hier ht of multi processing
daar kun je trouwens allerlei instellingen doen die je asio gedrag heel erg beinvloeden. maar die ga ik hier niet allemaal uitleggen, staan wel in de manual ;)

Staat bij mij geen HT, waarschijnlijk omdat die in de BIOS uit staat. Kan ik nog wel mee gaan testen zometeen.

Ben nu toch wel benieuwd naar jouw overige settings in dat venster...

Staat bij mij geen HT, waarschijnlijk omdat die in de BIOS uit staat. Kan ik nog wel mee gaan testen zometeen.

aangezien jij ook 15 procent cpu hebt bij die 005 patch denk ik dat jouw probleem bij automation de usb connectie is. Het lijkt erop dat zodra jij communiceert met je nuke controller (en bij automation doet die dat ook namelijk door de architectuur van de nuke dongle) dat jouw cpu naar de beroemde 100 procent vliegt.

Wat je kan proberen is de nuke controller voor test eens rechtstreeks op een usb port van je computer te zetten, dus niet via een hub. En dan weer eens testen. (wel eerst de computer restarten voor je test).

Zojuist HT in de BIOS aangezet en de Nuke rechtstreeks op de USB van de PC gezet. Het lijkt een stukje beter te gaan zo op het eerste gehoor, maar nog steeds niet super. In Cubase krijg ik geen HT optie en Multi Processing is grijs.

na alle pad en sfeer demootjes ben ik nu aangekomen bij de lead sounds. Ik heb weer een model gemaakt gebaseerd op een gitaar. De bedoeling van het model was om een gitaarachtige sound te krijgen die de aandacht kan trekken. door hem te morphen met het tape choir model ben ik in staat geweest om de saturated sound erin te krijgen die ik graag wilde. ik heb er even een padje en wat percussie onder gezet om de lead sound overheen te spelen.

de mp3 van deze lead is bijgevoegd bij deze post :)

Attachments

• neuron_saturated_solo_lead.mp3
    858,1 KB · Bekeken: 91
coole sounds quifster. nog een vraagje. voorlopig hoor ik voornamelijk pads.
maar zou je er geen beats mee kunne maken? stel nu dat je zou kunnen morphen tussen 2 drumloop. dat zou wel cool zijn. of een gewone break de punch van een Amen break geven. :D
ik zeg maar wat eigelijk.

Van mij zul je niks horen :bekdicht:

Misschien wel handig om het Cubase project erbij te hebben:

Hey... ik heb jouw .cpr file even afgespeeld... CPU rond maximaal 50%... maar wel tikken!

• Pentium 4 2,66
  • 1GB RAM
  • M-Audio Delta 1010
  • Cubase SX 3.1
  • 12 ms latency

Heb een Apple Dual G5 2,8Ghz. Maar zelfs bij deze configuratie haperen sommige geluiden?!
Heb het hier wel over de hele complexe presets. Voor de rest vindt ik deze Music store Koln versie meer dan gewoon bruikbaar! Heb vrijwel geen problemen gehad met dit programma?! En geloof het of niet 9% was tot nu toe mijn hoogst genoteerde cpu-verbruik?! Alhoewel hij bij sommige geluiden toch wel erg raar doet in het begin?! Alsof ie warm moet worden, na een paar seconden gaat ie gewoon zonder problemen verder?!

Origineel geplaatst door Musiquence
Hey... ik heb jouw .cpr file even afgespeeld... CPU rond maximaal 50%... maar wel tikken! [/list]

Tikken door de automatisering? Gebruik jij ook een USB-hub met voeding?

Kan je die tikken eens opnemen? Ik heb ook tikken gehoord, maar die zitten volgens mij in sommige models. Attack/release iets aanpassen, en weg zijn ze.

Ja, die tikken in de models zijn bekend maar die bedoel ik niet. Veel models tikken zelfs gewoon midden in de sample. De tikken van de automatisering zijn meer à la "prrr-tik-prr-prr-tik". Zal later eens proberen iets op te nemen.

Leuk draadje dit...
Denk je dat het over een mooie innovatieve software synth gaat, blijkt het toch vooral over CPU's, BIOSjes en ander PC geneuzel te gaan... 8o)

Origineel geplaatst door Cisco
Heb een Apple Dual G5 2,8Ghz.

Zo das uniek een G5 2 x 2,8 ?
Ik heb zelf sinds een maandje of 3/4 een G5 2 x 2,7, en was toch wel benieuwd geworden waar ik kon vinden
of apple al een 2 x 2,8 heeft ....... maar nergens iets gevonden......?

Origineel geplaatst door C-Code
Ik heb zelf sinds een maandje of 3/4 een G5 2 x 2,7, en was toch wel benieuwd geworden waar ik kon vinden

ik ken hem ook niet ! maar wat cool c code ! jij ook een dual ! ik volg snel ! ;)

trouwens mensen hebben we het gelezen ? .. fucking 9% he .. :D

Ik heb even een pagina gemaakt waarop het gros van de (nuttige) informatie op deze thread is gecompileerd.

http://www.synerjee.net/neuronvs/

Als er iemand nog tips & trucs heeft, graag. Ik wil ook nog een soort eenvoudige en praktische howto voor de Model Maker gaan schrijven.

goeie zet yoozer!... het enige wat ik zo snel kan opmerken is dat je er niet bij hebt gezet dat HT moet worden uitgezet in cubase. (zie de posts van quifster,toverkoning en mezelf bovenaan deze pagina)

scheelde bij mij echt enorm en ik zal toch niet de enige zijn?

Origineel geplaatst door C-Code

Mijn oprechte excuses! 2 x 2,7ghz :stupid
Heb 'em nog maar net?! ;)

Back