[jazzy hiphop] Spirit

Origineel geplaatst door trigg
hiphop gaat over vrijheid?
volgens mij gaat 90% van de hiphop over geld, vrouwen, geweld, maar vooral macht en 'respect'..

Dat het misschien ooit begonnen is als 'vrijheid' van zwart amerika tegenover de blanke overheid lijkt me
niet echt meer van toepassing. ik snap eigenlijk ook niet dat hiphop nog steeds 'in' is, terwijl bv.
funk al jaren als retro wordt beschouwd. Hiphop is ondertussen ook al meer dan 30 jaar oud geloof ik...

Anyway, dit heeft natuurlijk niks met deze track te maken, die in mijn ogen eerder onder triphop dan
hiphop valt zo zonder vocals, maar ik snap dat hele hiphopgebeuren niet meer zo.....
en ik heb toch best wel wat hiphop in m'n platenkast staan 8o)

:dj:

oooooooooeiiii ik wou dat je wist hoe erg ik me moet inhouden om hier normaal op te reageren!!!!

aangezien er 2 woorden zijn zullen we het voor de buitenstaanders maar even makkelijk houden...dus laten we zeggen dat wat je op tv ziet RAP is en geen HIPHOP !!!

Je moet Hiphop zoiezo niet als alleen muziek zien... KRS-ONE zei ooit " Rap is something you do, Hiphop is something you live" en zo is het ook!

Ik vind het jammer dat mensen tegenwoordig GELOVEN in de massamedia! Maar dat draait allemaal puur om geld, status en macht inderdaad. Hiphop daarentegen is een gevoel... en wanneer je iemand zijn gevoel met geld associeerd ben je toch echt heel erg fout bezig! Ik kan je het vanwege ja naiviteit natuurlijk niet kwalijk nemen, maar ik hoop dat je me wel begrijpt nu.

trouwens nog ff een kleine aanvulling.... alle oudere stijlen muziek zijn terug te vinden in hiphop vooral funk, soul en jazz...maar zelfs klassiek! Nogmaals hiphop is niet zomaar een muziekstroming, maar een cultuur. En ondanks de negativiteit die openlijk geuit word is het een verbroedering van nationaliteiten en geloven.

Noem voor de grap maar eens een andere hedendaagse muziekstroming waarin je dat terug kan vinden.

Origineel geplaatst door Chulukinat
Je moet Hiphop zoiezo niet als alleen muziek zien... KRS-ONE zei ooit " Rap is something you do, Hiphop is something you live" en zo is het ook!

Ik vind het altijd zo grappig als hiphoppers teruggrijpen naar dit om zich te identificeren. Het lijkt soms de laatste strohalm om zich te onderscheiden van de rest. Ik zal je wat vertellen, hiphop is helemaal geen levensstijl. Tenzij je het dragen van opgelegde kledij en het volgen van dito gedragscode als levensstijl beschouwd. Hiphop is gewoon muziek, waar zowel jij (als fervente aanhanger) als ik (occasionele luisteraar) van kunnen genieten.

Beschouw dit zeker niet als een persoonlijke aanval. Ik respecteer iedereen, en als jij denkt je levenswandel al hiphoppend te kunnen volmaken, doe gerust.

Laatst gewijzigd:
voor jou is het muziek en voor mij een levensstijl... zo dan?
ik bedoel...als je 24/7 met die shit bezig bent en als je zowat heel je vriendenkring aan hiphop te danken hebt en je manier van praten door iedereen meteen aan hiphop kan worden gelinkt dan mag je het toch wel als levensstijl zien onderhand? ik hou me nog in om het geen geloof te noemen :P

maar serieus he... hiphop is toch wel de enige stroming die zoooo uitgebreid is op dit moment dat ALLE muziekstromingen erin terug komen!

en wat KRS zei klopt gewoon dat kun je niet ontkennen.

en geloof trouwens alsjeblieft niet dat je gangster doet omdat je hiphopper bent ofzo... je doet gangster omdat je gangster BENT !!! :P

luister alsjeblieft eens naar Talib Kweli of Common ofzo dat is andere koek dan wat TMF je je strot in duwt.

Origineel geplaatst door apollo
Ik vind het altijd zo grappig als hiphoppers teruggrijpen naar dit om zich identificeren. Het lijkt soms de laatste strohalm om zich te onderscheiden van de rest. Ik zal je wat vertellen, hiphop is helemaal geen levensstijl. Tenzij je het dragen van opgelegde kledij en het volgen van dito gedragscode als levensstijl beschouwd. Hiphop is gewoon muziek, waar zowel jij (als fervente aanhanger) als ik (occasionele luisteraar) van kunnen genieten.

Beschouw dit zeker niet als een persoonlijke aanval. Ik respecteer iedereen, en als jij denkt je levenswandel al hiphoppend te kunnen volmaken, doe gerust.

ga nou heel snel een end fietsen .. missing blijft het verschil tussen wat jij op mtv ziet en wat echte hiphop is niet uitleggen ...

hiphop is dj's, mc's, graffiti en breaken .. wat nou alleen muziek ?
als je niet weet waar je het over hebt kan je soms beter je mond houden

doe eens de dvd scratch huren .. en kom dan nog eens terug ...
( er zijn nog meer dvd's btw .. waar ik effe niet op de titel kan komen)

Origineel geplaatst door Chulukinat
Hiphop daarentegen is een gevoel... en wanneer je iemand zijn gevoel met geld associeerd ben je toch echt heel erg fout bezig! Ik kan je het vanwege ja naiviteit natuurlijk niet kwalijk nemen, maar ik hoop dat je me wel begrijpt nu.

Heej Chulukinat,
Ik waardeer je intentie om je in te houden, dat houdt de discussies hier gezellig :)

Met de link naar geld bedoel ik idd de clips die ik zie op TMF (als ik eens perongeluk langs deze zender zap)
en de teksten die ik hoor.

Mijn standpunt komt verder niet voort uit naiviteit, want ik baseer me niet alleen op die TMF-troep.
Ik ken echter zat 'hiphoppertjes' (zowel artiesten als fans) die zich ook allemaal distantiëren van de TMF-troep, maar die imo ook weinig te maken hebben met het 'hiphop=vrijheid' gevoel. Regelmatig zijn er ook problemen op hiphop-feesten hier... erg jammer natuurlijk voor de echte liefhebbers, maar er zijn toch blijkbaar een hoop foute lui die zich met deze muziek associëren.

Ennuh.. over hiphop als levenstijl... tsja, ik heb zelf hiphop-dingen als bv. Roots Manuva, Aesop Rock, Sofs Surfers & Dizzy Rascal, maar in mijn ogen zijn dit mensen die hiphop als een uitting zien van hun muziek en niet als levenstijl. Dit zijn voor mij toch wel de betere artiesten, die echt met de muziek bezig zijn en niet te veel met alle poespas er omheen.

wel een goede track dit. heb er eigelijk niet veel op aan te merken. behalve dan dat je misschien doorheen het liedje wel een kleine solootje uit je gitaar mag smijten(dus niet enkel op het einde. een accentje zeg maar.

voor derest: FO SHIZZLE MA NIZZLE!!! WESTSIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIDE, AAAIGHT!!!
GGGGGGG-UNIT <-------------IN THA CLUUUUUUUUUUUUUBBBBB!1!1!1!!1!1!1!1!1

RESPECT HOWMBWOY!

main_ali_g_03.jpg

Mooie track, ik heb enkel het gevoel dat de clap hier en daar uit de maat zit, zal wel liggen aan het feit dat je er 3 verschillende over elkaar hebt gezet. De gitaar op het iend doet het em, de rest is inderdaad lekker chill. Ik hou niet zo van die claps, ik denk dat een goeie snare het werk beter zou maken... Voor de rest, het kabbelt lekker voort, en het ritme, de BPM zitten echt goed, je bent goed bezig...

Origineel geplaatst door MadR
ga nou heel snel een end fietsen .. missing blijft het verschil tussen wat jij op mtv ziet en wat echte hiphop is niet uitleggen ...

hiphop is dj's, mc's, graffiti en breaken .. wat nou alleen muziek ?
als je niet weet waar je het over hebt kan je soms beter je mond houden

doe eens de dvd scratch huren .. en kom dan nog eens terug ...
( er zijn nog meer dvd's btw .. waar ik effe niet op de titel kan komen)

zo met apollo is het uitgesproken .. goeie gast ! :biertje:

excuses aan de andere voor mijn off topic reacties ...

now let's get back to the music !

Laatst gewijzigd:
Back