Chulukinat
Ouwe rot
Origineel geplaatst door trigg
hiphop gaat over vrijheid?
volgens mij gaat 90% van de hiphop over geld, vrouwen, geweld, maar vooral macht en 'respect'..
Dat het misschien ooit begonnen is als 'vrijheid' van zwart amerika tegenover de blanke overheid lijkt me
niet echt meer van toepassing. ik snap eigenlijk ook niet dat hiphop nog steeds 'in' is, terwijl bv.
funk al jaren als retro wordt beschouwd. Hiphop is ondertussen ook al meer dan 30 jaar oud geloof ik...
Anyway, dit heeft natuurlijk niks met deze track te maken, die in mijn ogen eerder onder triphop dan
hiphop valt zo zonder vocals, maar ik snap dat hele hiphopgebeuren niet meer zo.....
en ik heb toch best wel wat hiphop in m'n platenkast staan![]()
![]()
oooooooooeiiii ik wou dat je wist hoe erg ik me moet inhouden om hier normaal op te reageren!!!!
aangezien er 2 woorden zijn zullen we het voor de buitenstaanders maar even makkelijk houden...dus laten we zeggen dat wat je op tv ziet RAP is en geen HIPHOP !!!
Je moet Hiphop zoiezo niet als alleen muziek zien... KRS-ONE zei ooit " Rap is something you do, Hiphop is something you live" en zo is het ook!
Ik vind het jammer dat mensen tegenwoordig GELOVEN in de massamedia! Maar dat draait allemaal puur om geld, status en macht inderdaad. Hiphop daarentegen is een gevoel... en wanneer je iemand zijn gevoel met geld associeerd ben je toch echt heel erg fout bezig! Ik kan je het vanwege ja naiviteit natuurlijk niet kwalijk nemen, maar ik hoop dat je me wel begrijpt nu.