en weer een Minimoog clone....

Als ik me niet vergis komt Creamware ook met een Prophet 5 clone.
Ik vroeg me af of iemand weet wanneer deze uit komt, want een "hardware" prophet lijkt me toch wel erg cool.
Gebruikt de Pro-53 VST van NI, die is al best goed, maar heb gehoord dat Creamware toch wat betere emulaties maakt dan NI.

Origineel geplaatst door Grouphome
in deze bak zitten dezelfde dsp chips als in de noah/pulsar/scope series

Weet je dit zeker?
Want in dit draadje, staat deze quote van ene Frank van CW: "In the ASB boxes, we use a new DSP that provides a lot more power."

Origineel geplaatst door renepela
Als ik me niet vergis komt Creamware ook met een Prophet 5 clone.
Ik vroeg me af of iemand weet wanneer deze uit komt, want een "hardware" prophet lijkt me toch wel erg cool.
Gebruikt de Pro-53 VST van NI, die is al best goed, maar heb gehoord dat Creamware toch wat betere emulaties maakt dan NI.
daar ben ik inderdaad ook erg benieuwd naar... Ik vind de Pro-53 vst op zich heel veelzijdig, je kan er veel mee, maar ik vind de geluidskwaliteit ervan eerlijk gezegd nĂ³gal matig...

Ben ook wel benieuwd naar de volgende vergelijking:

1) Creamwar Minimax versus Arturia Minimoog V
2) Creamware Minimax versus Minimonsta

Hopelijk is zo'n vergelijking ergens op het web te vinden.

Tja, die pro-53 van NI is wel erg cool, maar niet authenthiek genoeg. Hoop ergens een review te vinden van de creamware versie van de prophet 5, ondanks dat ie nog niet uit is, is er vast wel ergens een exemplaar ter beschikking gesteld aan de pers en/of testers.

Van beide Creamware producten vind ik het wel een beetje jammer dat er geen toetsen versie bestaat.

Rene

Back