robots

gi_joe

Stamgast
hoi!

iets dat ik me al een tijdje afvraag, je hebt vocoders, speak&spells, ouwe computers met spraaksoftware, maar hoe krijg je nou het soort gare robotstemmen als in lfo - we are back bijvoorbeeld?

ik ben zeer benieuwd.

als men nog andere leuke apparaatjes/manieren weet om andersklinkende spraak op te wekken (liefst zo niet-menselijk mogelijk) hoor ik took graag trouwens ;)

Combinatie van pitch shifter met ringmodulator én vocoder moet wel HEEL eng worden... :)

Die robotstem uit dat lfo mp3'tje is gewoon een sayit variant. Dat is een stukje software uit de tijd van de commodore 64 :)

Als je de robotstemmen zoekt zoals in Battlestar Galactica of de intro uit de oude jaarmixen van Ben Liebrandt, dan zul je op zoek moeten naar een goede vocoder. Microfoon op de carrier ingang en een laag octaaf zaagtandje op de signal ingang en voila.. :-) .. ik zal es kijken of ik mijn Elektor Vocoder onder de stof terug kan vinden en wat voorbeeldjes kan posten :)

Origineel geplaatst door Lynxxx

Als je de robotstemmen zoekt zoals in Battlestar Galactica of de intro uit de oude jaarmixen van Ben Liebrandt, dan zul je op zoek moeten naar een goede vocoder

deze is dat in die gevallen :

als je 10.000 euro over hebt...

Attachments

• sennheiser_vsm201.jpg
    sennheiser_vsm201.jpg
    49,3 KB · Bekeken: 113
Mja, die sennheiser is inderdaad niet goedkoop, maar met een goedkopere vocoder kom je ook al een heel eind hoor! :-)

Origineel geplaatst door Lynxxx
Mja, die sennheiser is inderdaad niet goedkoop, maar met een goedkopere vocoder kom je ook al een heel eind hoor! :-)

daarom heb ik ook een MS2000,
die vocoder is echt wel goed... niet zo uitgebreid als die Sennheiser natuurlijk.

een lage puls-golfvorm als carrier...instant robot...

Origineel geplaatst door mono-poly
En dan moet je hem zelf gaan solderen en een fatsoenlijke europese voeding gaan regelen.
Zo goed is die PAIA volgens mij nog geen eens.

Jeez, doe n's wat vrolijker tegen me...:frons:

Kolere wat een onzin zooi komt er allemaal voorbij....
Ytse heeft als enige gelijk:

Origineel geplaatst door Ytse
Tis een Atari programma. FF zoeken op google naar stspeech.tos. Kan je laden in steem:
http://tamw.atari-users.net/steem.htm

Als je stspeech.tos niet kan vinden heb ik 'm nog wel liggen thuis ergens.

Ik heb het vroeger ook gebruikt in een track:

http://home.deds.nl/~arvmusic/own music/arv_-_headstrong_mkII.mp3

je typt gewoon de woorden in die je wilt horen en voila. Exact het effect wat je zoekt. Misschien nog een extra distortion erbij..
Dit effect is veeel gebruikt. Een hele bekende is "Humanoid"

Back