Fruity opgenomen loop korter maken?help??

eruk

Stamgast
Als je in fruity een loop opneemt (midi) en je past daarna de loop aan, blijft de loop lengte even lang. Ook al zit er een leegte aan het eind. Weet iemand hoe je die korter krijgt?:confused:

bedoel je opnemen naar een wav?
klik dan de wav aan in je multitrack.
je ziet dan in je context schermpje de preview van de wav.
Klik met rechtermuis daarin en kies: reload sample

Nee het gaat niet om renderen naar wav, maar wanneer ik een midi loopje inspeel, en daarna de midi noten edit, blijft de loop in de arrange view even lang, ook al maak ik de loop qua midi noten de helft zo lang. maar ik wil die loop natuurlijk even lang als het noten materiaal.:confused:

Je bedoelt waarschijnlijk dit:

fl5cs.gif

Dat FL het stuk achter de rode lijn ook speelt terwijl er geen noten staan.

Je kan de Beats per Bar for this pattern instellen. (default staat ie op --
Dit staat links boven in je step sequencer.

Ja eraser dat klopt! Goed plaatje!:) weet jij hoet het moet?
Koekebakker, dat lijkt mij ook logisch, maar dat werkt dus niet, alleen als je iets in geklikt hebt, niet bij opname...

ga op je track staan waar je dat lege stukje in hebt...
rechtermuisknop --> send to pianoroll/of pianoroll.. (helemaal bovenin het pulldownmenuutje staat dat)

Nu zie je je track vergroot op je scherm zeg maar... (pianoroll) hier kan je de noten editten.
Zorg ervoor dat je noten niet verder lopen dan de gewenste lengte... (bv 4 maten)
als er een noot ook maar iets over de lijn met de 5 erboven staat, speelt ie ook die 5e maat af!! ookal staat daar verder niets in)
... ff de laatste noten terschuiven of de lengte iets korter maken dus.. en klaar!

Nou dat help dus niet, ik heb een plaatje bijgevoegd, de loop is qua noten echt bijna de helft...:confused:

Attachments

• fruityloop.jpg
    fruityloop.jpg
    32 KB · Bekeken: 125
Origineel geplaatst door eruk
Nou dat help dus niet, ik heb een plaatje bijgevoegd, de loop is qua noten echt bijna de helft...:confused:
Bij mij werkt het wel hoor:

Hier speelt ie leegte af:........................................................Hier zie je dat ie over de 4e maat heet gaat:

14gn.gif
23jx.gif

Hier heb ik em tot de 4e maat veranderd................Hier zie je dat de "sample" aan het einde stopt

30ma.gif
45cm.gif

@ eruk....

als ik jou plaatje bekijk zie ik dat je 7 maten heb lopen bij je snare...
als je op play drukt.. zie je waarschijnlijk dat je pianoroll veel langzamer loopt dan de rest van deze pattern.
(de lampjes onderin je sequencer zie je eenkeer voorbijflitesen en dan een tijdje niet)
Dit komt omdat je pianoroll we degelijk een stuk langer is dan de rest van deze pattern
ga eens naar general song options (options menu) en stel daar je bars en beats goed in!
je ziet dan zelf de boel veranderen in je patternsequencer...

Succes

eraser:
Dat is bij mij ook zo, als ik het ingeklikt heb, maar als ik het opgenomen heb, werkt dat niet, dat zie je ook in het plaatje, hij zou het na de laatste bar met noten toch moeten afkappen?
GeeEs:
Mijn bars en beats staan allebei op 4, is dat goed?
Dat van die lampjes klopt ook niet, je blijft ze gewoon zien lopen. De pianorol is idd wel een stuk langer dan de rest van de patterns, maar hij blijft dat lege gedeelte dus ook afspelen. :confused:

speel eens met die getallen 4 en 4...
je hebt 7 maten bij je snare (tel ik) .. dus 4 - 4 kan nooit goed gaan volgens mij...

Maar check eerst ff dit:

Let er goed op dat je in die pianoroll niet meteen altijd alle noten ziet !
Als het hoge of lage tonen zijn, zie je ze niet altijd direct in je "view" (ff omhoog omlaag scrollen in de pianoroll om zeker te weten dat je alle noten wist die niet binnen de (in jou geval) 4 maten vallen ! (dit kan je trouwens ook makkelijk zien, onderin de pianoroll. Hier staan allemaal verticale groene balkjes die je omhoog en omlaag kunt schuiven (volume)... staan deze er toevallig ook niet na die 3 maten???)

Ik heb net even iets ingespeeld, maar mijn patternlengte past zich keurig aan als ik noten verwijder...
Maakt geen verschil met het gewoon inklikken met muis...

Die getallen 4-4 halen niks uit als ik ze verander.
En er zijn ook geen noten die ik heb gemist. (zie plaatje)
Ik snap er echt geen hol van, zo te horen heb niemand van jullie hier last van:confused:

Attachments

• untitled-1.jpg
    untitled-1.jpg
    40,2 KB · Bekeken: 124
Heb je toevallig geen controllers opgenomen die een hoop
maten erna nog actief zijn

Check dit door op CURRENT PROJECT te drukken
in je browser ( F8 ). Klik daarna ff op AUTOMATION

Dit kun je ook makkelijk testen door alle noten te wissen.
Als dan nog 7 maten zichtbaar zijn heb je daadwerkelijk
(ongewenste) controllers op die track staan.

Oh toch wel!!!
Als ik in de browser op automation klikte, stond daar pattern one, als ik daar de automation weghaalde werd de loop korter! Hehe eindelijk gevonden! Wel raar dat ie zomaar automation opneemt....zonder dat ik ergens aan draai ofzo... maar bedankt voor de hulp allemaal!:halleluja

Back