Cubase Midi Clock instabiel

deez

High Roller
Ik heb zowel in cubase Vst 5.1 als sx 3.02 dat arpeggio's ed die gesynced zijn aan de midi clock van Cubase tempo schommelingen aangeven.
Als ik dus in cubase het tempo op 136 zet en dan op software of hardware synths naar de bpm kijk het tempo schommelt tussen 135 en 137. :confused:
Dit gaat allemaal heel snel maar is wel hoorbaar waardoor het onmogelijk is arpeggios in realtime te gebruiken.
Hebben meer mensen dit en is daar een oplossing voor?

Wat voor midi controller gebruik je?

Had ik eerst ook last van.
heb sindsdien een Midex 8, nergens meer problemen mee!

Ik heb een midisport 4x4 gebruik niet emulated drivers maar het probleem is er dus ook als ik een interne Synth van me Creamware sync..
Heb net overigens Sonar 4 geinstalleerd en hetzelfde euvel...
Zou het aan de clock van me mobo kunnen liggen?

Je hebt nog een oude cubase,
toen ik nog met Cubase VST werkte ipv SX, had ik ook problemen met mn VIA moederbord, vanaf nu heb ik altijd ASUS, en nergens meer problemen mee.

Ik heb ook ASUS p4pe 2.4 Ghz, wel gek dat ik het met twee veries van Cubase heb en ook Sonar 4.

weet je wat je voor de grap ff moet proberen.

De Creamware Scope Fusion Platform (of hoe het ook heet voor de Sonar) ff helemaal afsluiten, en dan de asio van Cubase via je onboard Soundcard laten verlopen, kijken of je dan nog timing problemen hebt, (wel dikke latency) maar dan ligt het dus aan je Sonar.

Ow wacht ik maak een fout, Dacht dat Sonar een type creamware kaart was

Ik heb het zonder SFP getest en de clock blijft fluctueren, het gekke is dat me Virus het gewoon strak doet maar de KS rack er mee rommelt.....bijde geven wel een vaste bpm aan.
Ik kan ook alleen met softsynths zien dat de bpm schommelt.....

Biuj mij is het probleem precies hetzelfde. Maakt niet uit welke (legale) versie van Cubase ik gebruik. Ook al verschillende midi interfaces geprobeerd, maakt ook nix uit. De BPM blijft altijd op en neer schommelen. Gevolg is dat ik nu nooit midi clock uitstuur, is simpelweg onbruikbaar zoals het nu is. Zal wel weer een of ander vaag PC probleem zijn ??

He ben dus niet de enige, moet ik nou een mpc ofzo aanschaffen alleen maar om een strakke clock te krijge?
Het is volgens mij zeker iets met de clock van het moederbord, ik neem aan dat daar iig de timing vandaan komt.

FF terzijde:

Voor de virus heb je in principe toch geen midi clock nodig?
Als je daar het juiste tempo op instelt, (zodat delay en lfo's in sync lopen) is er toch niks aan de hand.

Maar ik snap niet dat vst plugins niet sync lopen. Dan is er dus niks met audio hardware fout, maar puur met de computer.

Loopt een 4/4 beat wel gewoon strak??

het is simpel op te lossen, ik heb het al een keer uitgelegd hier dus gebruik de zoekfunctie maar, verder moet je echt ! updaten naar 3.1 . daar zijn veel extra's aan toegevoegd om hardware nog weer beter te integreren. Alle arps van externe synths lopen hier super strak met welke audioloops, drums, vsti's dan ook hier. Daar zijn in het sync menu en de external synths optie in je routing tab veel voorzieningen voor getroffen.

Als je geen midi clock gebruikt maar gewoon overal dezelfde bpm instelt krijg je het zeker niet strak.maat instellingen maken niet uit de clock blijft rommelen.
Ik speel overigens arpeggio's meestal zelf in mede door dit probleem, heb alleen mooie plugs met sequenced sounds en die speel je niet zomaar in....zonde
3.1 ga ik zo testen.

Het ligt zeker aan mijn moederbord, op deze site,
Midi Time Utility
kun je een tooltje draaien waarmee je kunt checken hoe strak je clock loopt en welke instellingen je het beste kunt gebruiken voor Cubase.

Wat quifster zegt, plus een midex gaan gebruiken.

Heb net 3.1 gedraaid en nog steeds hetzelfde euvel, de bpm schommelt nog steeds, het probleem zit denk ik echt in me pc wat een midex niet kan oplossen omdat het ook om softsynths gaat.
kga opzoek naar een ander mobo.

Origineel geplaatst door etaoin
Welk OS op de KS-R? Volgens mij hebben ze met versie 2.1 het een en ander verbeterd aan de midi clock input.

Ik gebruik ook 2.1 en het is een stuk verbeterd mits je niet arpeggio speelt en gelijkertijd filter draait.

Erg handig zo'n lijstje!

The following lucky motherboards have clocks that don’t drift, and so can use any interface with any setting:
• Asus A7V333
• Asus A7N8X-X
• Asus P4D-800D
• Asus P4T-533C
• Asus TUSL2-C

Back