Cubase Midi Clock instabiel

En nu compleet:

The following MIDI interfaces will work best with the DirectMusic emulated ports and the “Use System Timestamp” option checked:
• Echo Mia
• EMU 1212M
• Frontier Design Dakota
• M-Audio 410 Firewire
• M-Audio Audiophile 2496
• MOTU 828 MKII
• MOTU Express XT
• MOTU MTP-AV
• Steinberg MIDEX-8
• Terratec EWS88MT
• Yamaha SW1000XG
The following MIDI interfaces will work best with the native DirectMusic ports and the “Use System Timestamp” option checked:
• Wami Rack-24
The following MIDI interfaces will work best with the “Use System Timestamp” option unchecked, and (presumably) the non-emulated Windows MIDI ports:
• Aardvark LX6
• Aardvark Q10
• Edirol UMT-880
• Digi 001
• Emagic Unitor8 MK1
• Emagic Unitor8 MK2
• Emagic AMT-8
• M-Audio MIDISport
• RME Digiface
• RME 9632
• Roland SC-8820
• Roland Super MPU-64
• Roland UM-4
The following lucky motherboards have clocks that don’t drift, and so can use any interface with any setting:
• Asus A7V333
• Asus A7N8X-X
• Asus P4D-800D
• Asus P4T-533C
• Asus TUSL2-C

Origineel geplaatst door quifster
het is simpel op te lossen, ik heb het al een keer uitgelegd hier dus gebruik de zoekfunctie maar, verder moet je echt ! updaten naar 3.1 . daar zijn veel extra's aan toegevoegd om hardware nog weer beter te integreren. Alle arps van externe synths lopen hier super strak met welke audioloops, drums, vsti's dan ook hier. Daar zijn in het sync menu en de external synths optie in je routing tab veel voorzieningen voor getroffen.

kun je mij ff doorverwijzen naar desbetreffende draad ?

sinds ik 3.1 heb is er niks veranderd,behalve dat bij het opstarten alles uit sync loopt....als ik dan ff ergens iets verander in de device set-up is alles ineens weer goed...
die clock waarden die blijven veranderen heb ik ook al jaren,ook 3.1 veranderd daar niks aan...en Steinberg zelf zegt dat het nu verbeterd is,maar ik merk daar dus niks van....

leuke tread ! :D

maar wat is strak ? dat blijft de vraag ! heb 2 pc systemen met logic die redelijk strak lopen
maar als slave lopen ze niet super stabiel ! al kan ik er 1 iig aan een mpc of sp hangen als slave en dat is nog net te doen !

Origineel geplaatst door dione
kun je mij ff doorverwijzen naar desbetreffende draad ?

sinds ik 3.1 heb is er niks veranderd,behalve dat bij het opstarten alles uit sync loopt....als ik dan ff ergens iets verander in de device set-up is alles ineens weer goed...
die clock waarden die blijven veranderen heb ik ook al jaren,ook 3.1 veranderd daar niks aan...en Steinberg zelf zegt dat het nu verbeterd is,maar ik merk daar dus niks van....

Hee Dione,

Heb je die miditime tool al geprobeerd?Ik ben er zo goed als zeker van overtuigd dat het wat de clockwaarden betreft voor een groot deel aan je mobo ligt.
Zelf ga ik binnenkort een ander kopen, welk merk\type heb jij?

Ps: Hebben er overigens andere hier op het forum deze tool gedraaid, zoja mag ik dan de uitslag weten?

Origineel geplaatst door deez
Hee Dione,

Heb je die miditime tool al geprobeerd?Ik ben er zo goed als zeker van overtuigd dat het wat de clockwaarden betreft voor een groot deel aan je mobo ligt.
Zelf ga ik binnenkort een ander kopen, welk merk\type heb jij?

Ps: Hebben er overigens andere hier op het forum deze tool gedraaid, zoja mag ik dan de uitslag weten?

Hoi Deez,

Dat verhaal van die emulated midi-ports en zo (waar die midi-tool voor is ) is achterhaald nu,omdat sinds SX 3.1 de boel is veranderd....als je in je mapje 'Midi Port Enabler' in Cubase SX3 kijkt (als je geupdate hebt naar 3.1),staat daar een PDF met uitleg van Steinberg zelf over dit hele verhaal...

Nogmaals : mijn midi-timing is hartstikke strak,audio ook allemaal prima...als ik maar eenmaal een keer in 'Device set-up' iets verander en op OK klik....lijkt mij dus meer een soort bugje,dat er voor zorgt dat mijn instellingen niet gesaved worden of zo.....

Maar ik wil graag weten wat Quifster bedoelde met 'je kunt het instellen in cubase' omdat ik namelijk niet die post van hem kan vinden waar ie dat uitgelegd zou hebben....ook op Cubase.net kan niemand het makkelijk uitleggen zo te zien,dus ik ben benieuwd hoe dat nou zit....

Ik heb ook ASUS p4pe 2.4 Ghz, wel gek dat ik het met twee veries van Cubase heb en ook Sonar 4.

die p4pe heeft geen ich5 , alleen ich4, misschien hheeft dat er mee te maken.
mijn midi loopt via ich5 met zogoed als geen latency en geen instabiliteit, op een asusmobo
draai je cubase eens op een ramdisk dan verdwijnt de latency zogoed als helemaal.

http://www.cenatek.com/product_ramdisk.cfm

o ja...ik heb een Asus p4c800deluxe en Edirol UM-880....

Origineel geplaatst door turtel
die p4pe heeft geen ich5 , alleen ich4, misschien hheeft dat er mee te maken.
mijn midi loopt via ich5 met zogoed als geen latency en geen instabiliteit, op een asusmobo
draai je cubase eens op een ramdisk dan verdwijnt de latency zogoed als helemaal.

http://www.cenatek.com/product_ramdisk.cfm

Ik heb geen latency , alleen de clock rammelt, welk type mobo heb jij dan?

Origineel geplaatst door dione
Hoi Deez,

Nogmaals : mijn midi-timing is hartstikke strak,audio ook allemaal prima...

Behalve dan dat je clockwaarden veranderen toch? :)

Ik heb geen latency , alleen de clock rammelt, welk type mobo heb jij dan?

pas een ander mobo gekocht , wou die p4c800 deluxe maar die wordt niet meer gemaakt.
de opvolger p4p800 , lekker makkelijk die p4 aanduidingen .
ik heb de p4t533c gehad uit de lijst hierboven maar das al een ouder rambussysteem . denk dat die lijst niet echt up to date is van mikeyd

pas een ander mobo gekocht , wou die p4c800 deluxe maar die wordt niet meer gemaakt.
de opvolger p4p800 , lekker makkelijk die p4 aanduidingen .
ik heb de p4t533c gehad uit de lijst hierboven maar das al een ouder rambussysteem . denk dat die lijst niet echt up to date is van mikeyd

Ik zat zelf ook te denken om die p4p800 te kopen, wil wel bij asus blijven, heb jij die miditime test al gedaan?
Ben erg benieuwd hoe die het doet....

Heb toevallig vorige week bij een winkel in Oss nog een P4p800 deluxe kunnen bestellen (een van de laatste), weer net een tikkeltje anders, maar wel in dezelfde serie en supergoede clock.

Re: Cubase Midi Clock instabiel

Ik heb zowel in cubase Vst 5.1 als sx 3.02 dat arpeggio's ed die gesynced zijn aan de midi clock van Cubase tempo schommelingen aangeven.
Als ik dus in cubase het tempo op 136 zet en dan op software of hardware synths naar de bpm kijk het tempo schommelt tussen 135 en 137. :confused:
Dit gaat allemaal heel snel maar is wel hoorbaar waardoor het onmogelijk is arpeggios in realtime te gebruiken.
Hebben meer mensen dit en is daar een oplossing voor?

ik had net hetzelfde probleem vroeger met mijn oudere pc; dit was toen een P3-450 mhz, véél te zwak machineke, ik heb nu een P4-3400: wow, da vliegt, geen problemen meer, doet alles zoals het moet....

Origineel geplaatst door mikeyd
Heb toevallig vorige week bij een winkel in Oss nog een P4p800 deluxe kunnen bestellen (een van de laatste), weer net een tikkeltje anders, maar wel in dezelfde serie en supergoede clock.

die is hier nog wel te krijgen .
http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=62121&productType=1

maar het gaat meer om de gebruikte chipset de 865pe , je kan net zo goed de niet deluxe nemen.

Deez, ik ben dat miditetooltje aan het draaien , kijken wat er gebeurt .

Waarom nou zo moeilijk doen met mobo's als je eigenlijke probleem de midi controller zelf is?

Gaat voor die midex en weest blij. :)

psies....en dat kon je volgens Quifster zo instellen....maar ik wil graag weten hoe....en heb tot nog toe niks kunnen vinden in de handleiding of in eerdere threads en ook nog geen antwoord op mn PB aan hem gekregen...

iemand anders misschien ?

Origineel geplaatst door fuse
Waarom nou zo moeilijk doen met mobo's als je eigenlijke probleem de midi controller zelf is?

Gaat voor die midex en weest blij. :)

Omdat ook intern Cubase midiclock sturen naar Creamware softsynths de bpm
+-1 fluctueerd.Heb hier dus niet te maken met een extern usb midi apparaat ed.

P4P800 SE hier en Midex 8 , poepiestrak !!!!!

Origineel geplaatst door avs
P4P800 SE hier en Midex 8 , poepiestrak !!!!!

heb ik ook ,maar hij komt niet door dat miditestprogramma .
na een uur krijg je de melding dat midi klein beetje ongelijk is, en nog verder moet om te kijken hoe ongelijk :(
die midex zal dat wel weer goedmaken bij avs

de mac zal wat midi betreft stukken beter zijn mja ook stukken duurder:L

de mac zal wat midi betreft stukken beter zijn mja ook stukken duurder:L

Koop een Atari ST, dan ben je overal vanaf 8)

Back