Akai Sampling, x0x-sequencing

Techz2k4

Ingeburgerd
Bestaat er een apparaat dat het gemak van grid en step sequencing combineert met punchy sampling (Akai kwaliteit) en retestrakke timing en groove?

Of is een Rm1x, Akai en een midi kabel ertussen het enige wat in de richting komt?

Origineel geplaatst door mikemix
MPC?

Aan een MPC, of ander apparaat dat geen step sequencing heeft (zoals op een machinedrum), kun je ook eender welke stepsequencer aansluiten (zolang die maar MIDI kan uitzenden). TR-707 bijvoorbeeld.

Heb nu een Machinedrum + MPC60Mk1 en Z4 zal is kijken hoe lekker dat klinkt 8~

Origineel geplaatst door Kevin
Heb nu een Machinedrum + MPC60Mk1 en Z4 zal is kijken hoe lekker dat klinkt 8~

Das een vraag naar de bekende weg....die keuze is niet vanzelf ontstaan.....;)

Origineel geplaatst door elektrovolt
of een tr707 + akai s900 sampler ?

een 505 ja, een 626 ja...

MAAR GEEN 707!

tenzij jij iets ermee kan dat ik er nie mee kan ...

met de 505 kan dat ook.

Maar als je het lekker gebruiksvriendelijk wil houden koop dan gewoon een 2ehands Korg Electribe ER voor rond de 150 euro en dan heb je bijna echte (of zelfs nog betere) 808 style sequencing voor je MIDI sampler, S900 of wat dan ook...met patterns enzovooooorts!!!

De korg ER-1 heeft 10 instrument knoppen waar je een midi noot aan kan koppelen.
Oftewel, ja kan 10 verschillende geluiden tegelijk in je sampler aansturen of 1 geluid die je met 10 noten kan bespelen.

Sander die zich nu hij dit typt afvraagd, waarom hij nog nooit thuis de stepsequencer voor 1 van z'n synths heeft gebruikt. mmmmm :D

wisten jullie al.....

dat er ook een electribe SAMPLER bstaat? dat scheelt een hoop werk... :mega:

(slotje op dit topic dan maar?)

ja maar persoon wil AKAI samplen

de ELECTRIBE sampler gebruikt compressie op zijn samples

Nja, ik heb nog nooit de 707 zover gekregen om midi noten uit te sturen
Wel een 505, die overigens veel simpeler en goekoper is, maar hetzelfde kan

o sorry wat dom van me... ach ja, de ene sampler gebruikt compressie, de ander samplet op 12 bit, het ene is slecht, het andere is goed. Ja was echt een dom idee van me... :bekdicht:

Origineel geplaatst door sander
De korg ER-1 heeft 10 instrument knoppen waar je een midi noot aan kan koppelen.
Oftewel, ja kan 10 verschillende geluiden tegelijk in je sampler aansturen of 1 geluid die je met 10 noten kan bespelen.

Sander die zich nu hij dit typt afvraagd, waarom hij nog nooit thuis de stepsequencer voor 1 van z'n synths heeft gebruikt. mmmmm :D

begrijp ik dan goed dat je dus live hiermee je drumpatterns kan wijzigen die in je sampler aangestuurd worden. Dus stel, op C-2 zit een kick, C#2 een hihat, op D-2 een snare enz. Dan kun je op de er-1 op de kick drukken en die koppel je aan midinoot C-2, zo ook voor hihat enzo en dan kun je dus live je drumpatterns veranderen?

want ik zoek al een tijdje zo'n goedkope oplossing met tr-x0x sequencing voor m'n live-act. Als dit werkt zou dit echt heel relaxed en een goedkope oplossing zijn. Vraag me alleen af hoet strak de er-1 in sync met m'n mpc-2000xl zou lopen dan. Iemand daar ervaring mee?

Origineel geplaatst door redje
begrijp ik dan goed dat je dus live hiermee je drumpatterns kan wijzigen die in je sampler aangestuurd worden. Dus stel, op C-2 zit een kick, C#2 een hihat, op D-2 een snare enz. Dan kun je op de er-1 op de kick drukken en die koppel je aan midinoot C-2, zo ook voor hihat enzo en dan kun je dus live je drumpatterns veranderen?

Zo werkt het. Veel succes en plezier!

Ik heb ooit eens een tourtje gedaan zonder 808 en toen deed ik het dus met de ER-1 en de MPC1000. Je kan dus inderdaad live beats programmeren. Op de ER-1 een geluid selecteren, dan zie je op de stepsequencer op welke plek deze actief is dmv een verlichte toets, je kan dan steps toevoegen en verwijderen. Je kan een geluid solo doen, je kan muten, etc.
Heel relax. En op het moment dat je een geluid selecteerd door op de betreffende knop te drukken kan je ook nog voorkomen dat je het geluid dan niet hoort, want dat wil je meestal niet. (gaat via shift knop).

Back