[vintage]Vraagje over kawai/teisco 100f

Jena_mu6

Ouwe rot
Ben sinds kort trotse eigenaar van een kawai/teisco 100f.

Vet ding, klinkt leuk en ziet er gaaf uit(hout, hout). maaaaaarrrrrrrrrr.........
Ik zou ditbeestie graag aan willen sturen, maar de CV inpout reageert wel een beetje maf.

Ten eerste loopt de CV range van -15 to +4
ten tweede zit de gate in de CV verwerkt
Ten derde zit de boel omgedraaid, daarmee bedoel ik dit: Als je een midi2cv converter aangesloten hebt en je stuurt er een noot naar toe, dan geven de laag gespeelde noten een hoge toon en de hoog gespeelde noten een lage toon.

Ik gebruik een Pulse+ als midi2cv en een MAUSI.
Hoop dat iemand me kan helpen.

Hallo Sander.

Jouw site kende ik al. Heel goed initiatief !!

Ik ben sinds kort eigenaar van een Kawai SX 240, een lekker beestje ...

Wet jij waar ik de originele fabriekspresets vandaan kan halen voor dat ding ? De mijne is een keer gereset helaas ...

Paul.

He Sander....
Toffe site

die schema's he....die ene link doet het niet (de eerste)

Die andere link gaat naar een andere site(http://www.physicsenterprises.andrews.edu/diy_archive/manuals/teisco/index.html#s100f) en daar staat een link naar een schema voor de 100f.............

MAAR dat is volgens mij het schema van een 60f, want op mijn 100f zit in ieder geval geen Sample/Hold functie die wel op het schema terugkomt.

In ieder geval mocht je iets tegenkomen in je archieven, hoor ik het graag.

Groeten,

Jean

Fijne site jongen! dAAR ZOUDEN WE ER MEER VAN MOETEN HEBBEN.

Ik weet niet of je nog met het probleem zit, maar impolex (die woont in rotterdam) kan de kawai 100f voor je modden zodat je dit probleem niet meer hebt.

Ik heb zelf ook een 100f, ik wil hem ook laten modden bij hem (als ik tijd heb)

Back