Mister Dsf 2002: Fuse!!!!!!!!!!!!

Proficiat fuse, cracking track

En de uiteindelijk prijs is geworden:

Fuse gaat een middagje in Grooveron zijn studio lekker klooien met wat apparaatjes en een pilske!

Fuse, neem je zelf contact met hem op voor de afspraak?
Laat in ieder geval weten hoe het is geweest!

Gefeliciteerd!!

OK, daar komt het dan.

Heb alle losse plaatje en de rest van de meuk gezipped.
Let even op de geluiden zijn groot dus kijk even voordat je gaat downloaden. Er bestaat altijd een kans dat de webserver uit word gezet. (door m'n huisgenoot die gameverslaafd is)

En laat ik er even bijzetten dat ik de plaatjes er wel bij moest zetten omdat het anders fokking moelijk uit te leggen was. Maar ik hoop dat jullie d'r soep van kunnen maken. Anders zal ik wel nog wat extra toelichten mocht dit wenselijk zijn.

En ook wil ik vantevoren even duidelijk stellen dat ik niet wil patsen met wat ik heb en zo, want screenshots van een dual screen komt misschien zo over, maar het is bedoeld om te laten zien hoe ik werk. Dus let daar ajb niet op en kijk maar eens hoe zo'n mafkees als ik muziek probeer te maken.

http://mmbase.dyndns.org/synthforum/dsf_contest/dsf_contest.txt (1kb)
http://mmbase.dyndns.org/synthforum/dsf_contest/pics.zip (1.2Mb !)
http://mmbase.dyndns.org/synthforum/dsf_contest/dsf_remix Sounds.zip (15Mb !!!!)

En dan nu de tekst: (kijk ook even naar de plaatjes)
The making of DSF contest song

Gebruikt de DSF samples
Cubase SX, met de nodige plugins
Ableton Live rewired in SX
01v, adat bridge met computer

Allereerst in Soundforge de mp3 samples naar .wav omgecat. Want Ableton kan geen mp3's lezen. Op Ableton2.jpg staat de samplebrowser en hoe je samples toevoegd aan Ableton. Gewoon slepen dus. En in ableton.jpg staat onderaan de samplebrowser waarin je loops kunt selecteren en gebruiken. Sommige loopjes even tweaken en voila.

En in ableton.jpg zie je ook het arrangement. De intro is behoorlijk lang en gewoon een lange sample eigenlijk. Met daarbij wat 'stabs' om het wat op te leuken. Daarna wat loops met extra geluidjes erbij om het geheel wat diverser te maken en dan zo langzaam richting een break werken met her en der wat extra dingetjes en loopjes. In de break word het wat spannender en word even alles omgegooid en naar het tweede deel toe gewerkt wat lijkt om het eerste maar door wat andere bijgeluiden toch even iets anders klinkt. En dat verder uitwerken naar de outtro.

Het infaden is mbv automation in SX gedaan. Zie cubase.jpg.
Ik heb dus 8 outputs van Ableton gerewired met cubase SX en op de track van de drums een limiter (DeX), bas enhancer (maxxbas) en nog Izotope met wat EQ, enhancing en stereo imaging gebruikt om de drums iets frisser over te laten komen en wat kracht uit de kick te EQ'en omdat die te sterk was voor het nummer.
Maar ik had dus group1 laten infaden en uitfaden (die blauw lijntjes onderaan) en dat scheelt weer in de master faden. Op een paar groepen zitten ook wat send effects, reverb en delay om sommige stabs wat meer presence te geven in het nummer.
Ook nog kun je een midi track zien.Het is gebruikt om in Kontakt de techno kit onder de toetsen te plaatsen (wat snel makkelijk en goed werkt via sleur en pleur) en daar had ik wat midi insert plugins gebruikt om de hihats wat leven in te blazen.
Met een arp, quantizer en autopanner krijg je dus 16'en hihats die een beetje ronddwarrelen. En later in het nummer nog wat extra hihatjes erbij voor het leuk.

Qua mastering is het niet meer dan wat extra Izotope voor de EQ, PSP vintagewarmer voor de klank en L2 om het af te maken.

Dit dus allemaal in een halve dag gedaan. Maar ik moet eerlijk toegeven hoe vaker je zo werkt, hoe sneller het gaat. Want dit nummer was qua tracks behoorlijk minimaal en dat scheelt behoorlijk qua mixen.

Dudes!?

Vertel me niet dat ik gister heb zitten bikkelen voor nop he. In die tijd had ik ook muziekjes van andere kunnen gaan beluisteren.

Ach nee, weet het al. Jullie zijn gewoon overdonderd door m'n fantastische kwaliteiten en zijn verlegen geworden. (als dit geen zelfspot is dan weet ik het niet meer)

Fuse ik ben net bezig 15 mb binnen tehalen
ik hoop dat je huisgenoot niet thuis is

Ik haalde die 15 mb binnen met 9,05/sec is tedoen
20 min ofzo bedankt Fuse heel relex

Vergelijkbare discussies

Back