Projektje beginnen Industrial/EBM

Seel

Ingeburgerd
Hoi,

Is hier ook iemand die van industrial/EBM houd ? Beetje in de trand van Wumpscut, Velvet Acid Christ, Frontline Assembly, Skinny Puppy etc. etc.
Ik ben al tijdje bekend met deze muziek en ik probeer het zelf ook een beetje te maken. Alleen loop ik een beetje vast.
Ik zou het leuk vinden om mijn ideen met iemand anders te delen die deze stijl muziek ook leuk vind. En wie weet komt daar wel een samenwerking uit.

Nou als je belangstelling hebt laat het me weten.

Groeten

Goos

V.A.C. is zeer goed, vooral het sample gebruik uit films vind ik goed passend in hun muziek.
Via Internet kunnen we toch wel wat regelen om te testen of het werkt ?
Ik heb ook ooit een microfoon gekocht maar nooit wat mee gedaan.....gebrek aan teksten zeg maar.

Onze avatars kloppen ook wel met die muziek8D

Hoi,

VAC is inderdaad erg goed. Kennen jullie Sielwolf ook ? Erg brute herrie met veel gitaar enzo. Erg goed :okdan:

Wat betreft ideen uitwisselen (tenminste als jullie dat willen) kunnen we mischien wat eigen gemaakte muziek aan elkaar laten horen.
Ben wel benieuwd hoe jullie muziek klinkt.
Tsja en als dat interessant genoeg is kunnen we wel wat samen proberen ofzo. Eens kijken of dat gewoon via internet kan.

Die avatars zeggen wel wat ja :)

Ik ken Seilwolf niet maar ik zit net even wat over hun te lezen maar lijkt me wel vaage muziek.

Ik heb pas ook Oneiroid Psychosis gehoord en dat is ook erg duistere EBM.

http://www.oneiroidpsychosis.com/

Hoi,

De muziek van Sielwolf is een keer gebruikt voor de Amstel '1870' bier reclame, een paar jaar geleden.

Ik heb net even de site bezocht van Oneiroid Psychosis en ook even wat mp3 tjes beluisterd. De muziek is inderdaad wel erg duister. Het deed me een klein beetje denken aan Stereo Taxic Device alleen vond ik dit meer de gothic kant op gaan.

Ik heb laatst de band Holocaust 427 ontdekt. Erg cool8~
http://music.download.com/3607-5_32-0.html?tag=srch&qt=holocaust&searchType=3607

Ken je deze bands ook ?
Hocico
Converter

Maarre hoe klinkt jouw muziek ?

Grtn

Mijn muziek is te vinden onder NIGHT van mijn signature.

Het is niet echt industrial omdat ik daar nog niet veel mee aan het experimenteren ben geweest.

Sommige tracks komen redelijk in de buurt(vind ik) maar dat mag je zelf beoordelen:D

Origineel geplaatst door gerrie79
Wat is er nou in godsnaam cool aan een band die holocaust 427 heet.... en die hoes dan ook.
En vertel me nou niet dat ze dit niet zo bedoelen.
Ik vind de muziekstroming geweldig maar dit soort dingen zijn om te kotsen.:bekdicht:

Het lijkt me dat ze niet proberen te zeggen dat ze "de holocaust" een goed ding is geweest.
Verder wil ik mezelf niet in politieke discussies werpen ivm muziek en massa moordenaars.

Front 242 werden ook als fascisten gezien ooit(staat op een bijlage bij de heruitgave van Front by front).

Origineel geplaatst door Carnivore
Hocico is echt dik in orde, same as Feindflug _0_

Die holocaust 247 zijn trouwens wel degelijk rechtse rukkers :r

Als dat zo is dan wil ik er niets mee te maken hebben.

Men moet altijd alert blijven op dit soort dingen.

Origineel geplaatst door gerrie79
Wat is er nou in godsnaam cool aan een band die holocaust 427 heet.... en die hoes dan ook.
En vertel me nou niet dat ze dit niet zo bedoelen.
Ik vind de muziekstroming geweldig maar dit soort dingen zijn om te kotsen.:bekdicht:

Tsja ik vind de naam ook wel een beetje raar gekozen. Maar ja ik vind de muziek wel te gek.
En trouwens er zijn wel meer bands die een vage naam hebben of shockerende foto's gebruiken.
Kijk maar eens naar de Metal scene
Ik kijk er niet echt van op ofzo. Of ik het nou leuk vind nah ....

Origineel geplaatst door Carnivore
Hocico is echt dik in orde, same as Feindflug _0_

Die holocaust 247 zijn trouwens wel degelijk rechtse rukkers :r

Hmmm, das niet best. Jammer...
Het ging mij alleen maar om de muziek, maar van dat rechtse gedoe moet ik niks hebben:frons:

Ik vind wel dat "als" ze rechts zijn en ook rechtse tekten gebruiken dan is het triest.

Tja ik heb een cd van Grendel met een labaratorium experiment erop van een kat.
Is erg schokerend vind ik als dierenliefhebber.

Maar even on topic, kunnen we niet een concept nemen en daar met zijn 3en aan werken en dan kijken wat de resultaten zijn ? Met zijn 4en als Gerrie79 ook mee wil doen.

ik was hier al begonnen met een maatje van me uit Duitsland aan een project dat "Chromatic Zombie Repellent" heet :W Ook een mengeling van vele stylen (EBM/Industrial/Powernoise/Acid)

hihi en ik vind Alec Empire ook de bomb

Hadden dus 2 tracks zga af.... crashed mijn externe HD :stupid

Denk dat we maar eens msn adressen moesten uitwisselen en dan z'n multi chat geval doen :yamaha:

Wie heeft er een concept ?

Ik heb genoeg materiaal liggen, het zijn eigenlijk allemaal korte fragmentjes.
Maar mischien kunnen we wat ideetjes aan elkaar laten horen, mischien komt daar wat uit.

Via MSN lijkt me een goed plan.

blij te horen dat jullie er net zo over denken.
Dit zie je gewoon vaker in deze muziekstroming.
Maar ja er zit zoveel goede muziek bij. . . . . en natuurlijk een stuk jeugdsentiment =(

Tja ik wil dolgraag meedoen maar heb hertentamens de komende 3 weken druk dus :stupid
Maar ben zeer benieuwd wat er gemaakt gaat worden. houd me (aub) op de hoogte. welicht kan ik nog wat betekenen
*D

Jammer dat je geen tijd hebt maar het lijkt mij dat we onze bevindingen wel met het synthforum delen.

MSN is ook erg makkelijk om stukjes muziek te laten horen.

Back