[lowlands] leuke optredens?

Stefan

budget freak
leuke dingen gezien?

ik wel :)

kort samengevat:

royksopp viel tegen: te housey
jamie lidell roeleert! en niet zo'n klein beetje ook. helemaal te gek wat die vent met z'n stem doet :)
stereo mc's zijn nog langer niet dood, en dat bewezen ze. erg vet optreden!

lowlands allstars: ome willem treed op in de alpha. het hoogtepunt van lowlands :)
junkie xl: zie andere topic ;-)
xploding plastix: ook erg leuk gedaan. freaky ritmes met vrolijke deuntjes enzo.

jagga jazzist: lekker relaxt man. heerlijk voor een zonnige zondagochtend
dj shadow: jammer dat ie niet echt live deed, maar leuk dat ie van te voren precies uitlegd dat het allemaal zijn eigen materiaal is dat ie gaat draaien
speedy j: lekker, maar geef mij toch maar zijn iets experimentelere periode
underworld: woohoo! twee jaar geleden goed, nu weer. ze zakten alleen een beetje in, maar kwamen erg lekker weer terug.

yup, het was een leuke lowlands.

Def P & Beat Busters: Lekker te verteren teksten op een swingend deuntje.

Darren Emerson: Had ik veel meer van verwacht, hij kwam gewoon niet op gang.
Stereo MC's: Na 10 minuten weggegaan omdat de geluidskwaliteit beroerd was.
Timo Maas: Zeer ok, beukte goed door!
Tiesto: Draaide gelukkig (bijna) geen tranceplaten, goeie set.

Peter Pan Speedrock: leuk als je er van houd, ik dus niet
Beef: SUPER!!!!!!!
Korn: Kon mij niet boeien
Distorded Disco (dance programma Charlie): Lekker swingen op New Order, Depeche Mode, etc.
The Absolutley Worst of Lowlands: Geweldig :) :)

Isreal Vibration: De dag lekker begonnen op dat reggea deuntje van hun.
Speedy J: Geweldige set, wat een energie kwam daarin naar boven. Heb nog nooit op de zondag de hele Bravo zien springen.
2 Many DJ's: Mixtechnische gezien geen topper, wel lekker plaatjes. Rock to the beat, Let rock to the beat.

Verder:
Het geluid in de Bravo was het hele weekend klote. Achterin de tent stonden boxen op een stelling. De timing tussen deze boxen, en de boxen bij het podium klopte niet.

Je kijkt raar op als je op het balkon van het Dommelsch pavaljoen zit, en de raket die er naast staat om begint te vallen.

Greetz,

Yawgmoth

hahahaa..LSD geslikt qua omvallende raket? ;)

raar dat ze geen vertragings-compensatie op de boxen hebben gezet..is dat tegenwoordig niet gewoon standaard?

enne mbt tiesto: wat draait onze trance-koning tegenwoordig dan? laat me raden: electro-clash? ;)

Origineel geplaatst door olafmol
hahahaa..LSD geslikt qua omvallende raket?

Nee, het cilindervormige middendeel kwam echt naar beneden

Origineel geplaatst door olafmol
enne mbt tiesto: wat draait onze trance-koning tegenwoordig dan? laat me raden: electro-clash? ;) [/B]

Hij draaide een aangepaste set voor Lowlands, klonk als hardhouse. Maar ben geen kenner van al de soorten hardere dansplaatjes.

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Ik zei toch dat Jamie regeerd

inderdaad, met een t :D

maar goed: ja, was echt fantastisch. hij had wat problemen met z'n oxygen8 (batterijen op ofzo ... dat is dat niet ff op de netstroom gooit) waardoor ie af en toe wat moest klooien. maar hij ving het gewoon supertof of door gewoon wat te gaan zingen. bij een track nam ie gewoon ipv in zijn apple laptopje een loopje op in de kaospad (((?))) en begon op die manier alsnog het nummer te spelen. echt te gek. die gast was fantastisch. binnenkort ff bij warpmart z'n cd bestellen :)

Wat heb ik ook al weer allemaal gezien...

Darren Emmerson: volgens mij ging het dak eraf, eerste
kennismaking met de vette lasers in de Bravo. Ik had trouwens geen problemen met het geluid in deze tent.

Timo Maas: kon me niet echt boeien na Emerson

Junkie XL: niet live, wel geweldige muziek, tsja...

Underworld: Weinig verrassend en te druk, maar toch gewoon ouderwets Knallen met Klassiekers, met een drietal nieuwe tracks. Helaas weer geen visuals en geen mixes tussen de tracks. Geluid viel trouwens twee keer uit tijdens één van de nummers.

DJ Shadow: Was nieuw voor mij, kende hem alleen van naam en reputatie. Niet echt dansbaar, maar wel een paar hele mooie nummers (vooral de laatste drie of zo) en behoorlijke scratch skills. Ook leuk die drie videoschermpjes achter hem.
Hij had alleen z'n geluid veel te hard staan, die hoge tonen sheurden haas m'n trommelvliezen aan stukken.

Lemon 8: Aardige progressive-achtige set, maar niet echt indrukwekkend. Geluid in de India was ook niet echt hard genoeg.

Layo & Bushwacka: Alleen laatste half uur gezien vanaf de zijkant (voeten deden het niet meer). Ik hoorde bijna alleen maar bas die alles zo deed vibreren dat de rest van de muziek moeilijk te horen was. Hier kan ik dus weinig over zeggen.

Beef: Inderdaad super, lekker met z'n allen in de modder swingen, en de zon brak zelfs een heel klein beetje door :)

Saian Super Crew: Franse zeskoppige hiphop formatie. Alleen maar het einde gezien maar kloonk echt heel erg vet.

Speedy J: Alleen eerste half uur gezien (viel samen met UW), behoorlijk voorspelbare stamptechno zonder inhoud. Best leuk maar toch blij dat ik naar Underworld ben gegaan.

Al met al heb ik me zeer goed vermaakt deze keer. Tot volgend jaar maar weer! :)
(alsjeblieft Mojo, beperk het aantal kaarten volgende keer gewoon lekker tot 45.000 of zo, 60.000 is gewoon echt te veel, dan maar een podiumpje minder hoor)

wat heeft iedereen met beef? :[>

edit:tiepo

Laatst gewijzigd:
Ik vind Israel Vibration beter dan Beef, maar dan heb je het wel over een verschilletje hoor! Israel draait al tig keer langer mee in de reggae scene.
Ikzelf heb Burning Spear gezien op DOUR, dat is ook een behoorlijke reggae GOD..

ik ben het zeker met king of snake eens dat 60000 man echt te veel is. de kleine tenten waren te klein, zelfs de alpha was te klein. er kwamen gewoon te veel mensen op alles af, zelfs op de kleinere acts. dat heeft de lol gedrukt en ertoe geleid dat ik behalve underworld geen enkele set volledig heb bijgewoond.

ik heb de laatste 2 uurtjes op zondag gedraaid (van 03:00 tot 05:00h na UMEK).. hadden er nog mensen genoeg energie om dat mee te maken?

nee, toen lag ik al lang en breed te slapen. ik was echt op.

ik heb 't wel gezien, maar met alle respect, na Speedy J vond ik alles erg saai en blij geworden. Maar ja, Speedy J he, wat doe je eraan?

Mojo, beperk het aantal kaarten volgende keer gewoon lekker tot 45.000 of zo, 60.000 is gewoon echt te veel, dan maar een podiumpje minder hoor)
Nee dat heeft lekker veel zin, 15000 mensen minder, maar dan ook een podium minder. En speedy j, zonder inhoud? Grrr!! (ik wist niet dat smaken verschilde)

Origineel geplaatst door krz
wat heeft iedereen met beef? :[>

edit:tiepo

hell yeah!!!
Vinnik ook he-le-maal niks aan.

Minst orginele Nederlandse act sinds 2 unlimited ofzo.

Was Gotcha maar gewoon Gotcha gebleven.

damn. ben ik dan de enige die in mijn puberjaren 2 unlimited fan was? :D

Origineel geplaatst door dob

Minst orginele Nederlandse act sinds 2 unlimited ofzo.

Wat is er onorgineel aan Beef? En waarom zou je orgineel moet zijn om een goed muzikant te zijn?

Die gasten van Beef zetten gewoon een zwaar goed concept neer!

Back