elektron sps-1/uw update!

Re: ok

Origineel geplaatst door tjebbestorm

erg vooruit denken doen ze nou ook niet bij elektron neem nou de de 303 en 606 die zien er ook het zelfde uit.
waarom zoveel hassle.
oh want dat zijn ook DSP gebaseerde digitale synths?

ik bedoel ik bedenk me nou ineens dat het mischien handig zou zijn om twee verschillende os
systemen te creeeren die voldoen aan alle specs helemaal strak in spandexpak !
ja daar zullen ze bij elektron wel voor te vinden zijn, 2 OS'en voor dezelfde machine onderhouden...

de meeste mensen hebben toch niet het geld om ook nog is de monomachine erbij aan te schaffen.
daar mogen ze niet eens vanuit gaan.
wahahaha :dubbel: meen je dat serieus?

Origineel geplaatst door tjebbestorm
8o) na ja moest ik eerst alleen maar een program change sturen moet ik nu ineens alle kits per sysex versturen pffff vind editten wel leuk hoor maar dit werkt mn inspiratie wel tegen .
want die machinedrum verstuurt zijn kit niet tijdens opname maar wel de rest !
maar edit wel na de opname een sysex message met de kit ,
trouwens brengt dit geen latency met zich mee ?

Latency? Ik weet het niet, probeer het eens.
Maar als je graag met program changes van kit wil wisselen, dan kan je ook het pattern kopieren en in die kopie de andere kit inladen. Daarna kan je gewoon van pattern wisselen wanneer je de andere kit wil hebben.

Inspiratie zou ik niet laten tegenwerken door dat soort dingen hoor. Integendeel zelfs. Wel een beetje lullig van ze dat het eerst wel kon en nu niet meer.

en stiebz sysex is ook midi maar dan specifiec voor het apparaat dat je aanstuurt
het enigste dat ik niet begrijp is waarom ze daar nu mee komen en niet toen ze m al uit brachten ?
erg vooruit denken doen ze nou ook niet bij elektron neem nou de de 303 en 606 die zien er ook het zelfde uit.
waarom zoveel hassle.

Het gaat daar niet om. Lees de post van StiebZ met het citaat van het yahoo elektron forum nog eens door.

ik bedoel ik bedenk me nou ineens dat het mischien handig zou zijn om twee verschillende os
systemen te creeeren die voldoen aan alle specs helemaal strak in spandexpak !
met een voor compatibility met de monomachine en de andere voor compatibility met bv een seqeuncer !
ik bedoel dan heeft ieder een keuze voor wat voor hem of haar geschikt is .(OPENYSTEEM)
de mogelijkheid is er kijk maar ! in os systeem 1.19 kan je de kit wel aansturen.
en omdat ze m compatibel willen hebben met de mono kan het niet niet meer sinds 1.29d/1.30.
dit is volgens mij best een makkelijke opgave voor de mensen van elektron alles wordt dan strak van elkaar gescheiden .
omdat ieder een totaal verschillend en specifiec besturings programma heeft voor de bedoelde werkwijze.
(trouwens)
de meeste mensen hebben toch niet het geld om ook nog is de monomachine erbij aan te schaffen.
daar mogen ze niet eens vanuit gaan.
en ze willen toch ook een legendarisch plek in nemen in de geschiedenis van de instrumenten bouw like bob?
dan kunnen ze zich beter focussen tot het echt user friendly maken van hun systeem.
en het is een open systeem dus waarom moet er maar 1 os komen voor de machinedrum ?
zet gewoon twee os files op het net 1 apart voor de mono en de ander voor externe aansturing .
klaar.
iedereen blij !!! :yamaha: :yamaha: :yamaha: :yamaha: DON'T THINK small BUT THINK BIG you'll see more !!! ni

Ik zie ze het niet doen. Voorlopig hebben ze al heel veel moeite met 1 helemaal goed functionerend, stabiel OS. :erm:

en stiebz sysex is ook midi maar dan specifiec voor het apparaat dat je aanstuurt

akkoord, maar het is gewoon omslachtiger om zo'n regel sysex code in te voeren ipv een ordinaire midi program change...

zet gewoon twee os files op het net 1 apart voor de mono en de ander voor externe aansturing .

zou ik niet te hard op rekenen, een parameter toevoegen die de keuze laat zou al fantastisch zijn !

Maar als je graag met program changes van kit wil wisselen, dan kan je ook het pattern kopieren en in die kopie de andere kit inladen. Daarna kan je gewoon van pattern wisselen wanneer je de andere kit wil hebben.

dan zou ik een hoop lege paterns moeten maken en er telkens een andere kit aankoppelen binnen 1 song ?
ook weer vrij omslachtig, maar als het werkt...

Origineel geplaatst door StiebZ
dan zou ik een hoop lege paterns moeten maken en er telkens een andere kit aankoppelen binnen 1 song ?
ook weer vrij omslachtig, maar als het werkt...

Maar hoe vaak verwissel je dan van kit in hetzelfde pattern binnen 1 song?
Het lijkt me sterk dat je pattern helemaal goed blijft klinken met elke willekeurig andere kit, gezien de parameter locks enzo. Of je moet die niet gebruiken.

Maar hoe vaak verwissel je dan van kit in hetzelfde pattern binnen 1 song?

ik vind het soms wel eens leuk om als break een totaal verschillende drumkit te gebruiken en gezien ik de MD wel eens vanuit mijn logic durf aansturen zonder paterns te gebruiken, leek het mij handig om een program change te kunnen uitvoeren.

Origineel geplaatst door divi
oh en wist je dat de machinedrum parameters locks niet als midi uitstuurt, dus dat je RM1X 't niet opneemt?

:D ja maar die gebruik ik niet ik freak gewoon live en neem dit op in de rm1x,
en die speelt het gewoon terug .
ik begin meestal met een t indelen van mn kits daarna de patronen en eventuele locks ofwel draai aan de knoppen ,
tot ik de sound heb die ik wil en die save ik als kit
daarvoor zou het voor mij een uitkomst zijn om dus alleen de kit aantsturen

maar effe over die twee operating systems denk ik dat als ze het zullen scheiden ze er meer profijt aan hebben dan nadelen je hebt dan dat twee ineen gedoe niet waar je rekening mee moet houden.
en waar ze nu een beetje mee zitten te kloten denk ik is hoe ze de verschillende werkwijzes samen moeten voegen .
snap best dat dit niet makkelijk is maar denk wel dat het sneller zou gaan als ze het eerst apart van elkaar goed werkende hebben . dan is het namelijk makkelijker een brug te maken tussen het ene systeem en het andere .
en kan ik in tussen gewoon me muziek blijven maken zonder dat ik moet wachten tot de final os het leven is ingeroepen .
het andere jammere vind ik dat ik dus niet meer naar een lager os kan bv :1.19 dit vind ik op zich niet zo erg maar ja daar kon ik wel wat ik nu niet kan .had ik het maar eerder geweten dan had ik m nog niet ge-update naar 1.29d hehehehe
maar ja shit happens .
ik hoop dat ze zich hier wel serieus over nadenken.
laat ik hopen van wel .

gezien dat het al moeilijk genoeg is om 1 os volledig bug vrij te krijgen, gaan ze er 2 zelfs nog niet in overweging nemen denk ik

ik hoop dat ze zich hier wel serieus over nadenken.

misschien als er genoeg mensen een mailtje naar elektron sturen, er nog naar een oplossing gezocht wordt ?

heb nu laatst een brief gestuurd naar elektron over de twee verschillende mogelijkheden m
en heb hier bericht over terug gekregen
ze zeggen dat ze dus al twee verschillende os hebben samen gevoegd inplaats van apart van elkaar
ze willen gewoon 1 werkent os waar je alle mogelijkheden heb .
eigenlijk moeten we nog even wachten met de os updtes van machinedrum
ze weten nog niet precies hoe of wat ze moeten invoegen en op wat voor manier dus als je een probleem heb
kan je dus gewoon het aan elektron uitleggen en dan houden ze er eventueel rekening mee
of leggen ze je uit hoe het anders kan
ze zijn erg aan het brainstormen daar en de compatibility met de mono lijkt nu de overhand te nemen .
ten nadelen voor mij en andere .... maar ze proberen toch iets voor elkaar te krijgen zodat je toch je kit kan sturen
nu is dat dan via sysex maar dit gaat mischien wel veranderen .
dus dat je bv : in het global menu onder programchange kiest voor de aansturing van patterns via programchange of verzending van kits hoe jij wil dat de programchange gebruikt wordt .
ze zijn hier het niet helemaal mee eens omdat ze bang zijn dat de compatabiliteit met de mono verloren gaat !
helaas pindakaas
ik blijf doorschrijven naar elektron wat voor mij niet werkt en eventuele oplossingen hier voor inverband met de mono control
probeer ze even wakker te schudden en meerdere mogelijkheden aan te bieden of te laten zien hoe het anders kan
ben nou niet een wizkid maar ben verdomd goed in het beoordelen en bekijken hoe dingen anders kunnen
en weet uit ervaring dat als je ergens mee bezig bent je snel het overzicht kwijt bent als je teveel hooi op je vork neemt
en dat alleen een buitenstaander ziet wat jij niet ziet omdat hij of zij vanuit een ander standpunt kijkt
simpel
ik blijf contact houden en eventuele ideeen waar ze mee worstelen te posten zodat iedereen mee kan denken !
met vriendelijke groet tjebbe

Back